Gå til innhold

hjustad

Grunnlegger
  • Innholdsteller

    308
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  • Dager vunnet

    42

hjustad vant dagen sist 2. september

hjustad hadde mest likt innhold!

Nettsamfunnsomdømme

208 Utmerket

4 følgere

Om hjustad

  • Rang
    Høvding

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

  1. Enkelt men genialt! Har noen saftige spots på veggene her etter å ha blåst mye pads. Må finne på noe lurt selv også
  2. Ikke noe i veien med å bruke autobahn nei. Men jeg ville egentlig valgt autobahn på sommerfelgene og en forsegling eller coating på vinterfelgene
  3. De er som oftest like lette å jobbe med. Og i 9 av 10 tilfeller vil en polymerforsegling gi en mer holdbar beskyttelse. Autobahn er en nydelig voks å jobbe med og den lukter himmelsk. Det er mer ett kose produkt hvor du har premium feeling når du jobber
  4. Autobahn er en voks. Det finnes mange felgvokser, du har også polymerbaserte forseglinger og på toppen av haugen har du coatinger. Uansett hva du måtte velge så vil det hjelpe på med renholdet senere.
  5. Du må regne på totalkostnad i forhold til drift. Slitasje på maskiner og materiell, forbruk av produkter. Hvor mye du bør tjene. Veldig mange faktorer som må tas hensyn til
  6. Coating er hard ja, men ofte sitter ripene i coating og ikke lakken. Om man har panelknekker og lignende man kan avslutte mot så er det ikke noe å veien å polere, wipe og coate på nytt. Som oftest gjør man dette med hele paneler om det er noe som må tas. Bare ha i bakhodet at det panelet kan da skille seg ut fra resten av bilen mtp finish. Det enkleste er egentlig å vente til man skal ta hele bilen på nytt om det ikke for sjenerende
  7. Skulle egentlig ta en bil nå I helga men den ble dessverre flyttet. Traktor fikk full vask inn og utvendig. Gressklipper fikk oljeservice, smøreservice, nedvask og Unc-r på plast og V3 på metall. Plasten gikk ikke å polere, ble matt uansett hva jeg prøvde så da ble den wipet ned og coatet as is. Porsche fikk nye klosser foran og en luftetur. Volvo tok jeg 60k service på med flushing av motorolje, diesel filter, luftfilter, bremseveske osv
  8. hjustad

    Coatinglys

    Flatt ledlys er gull til coating. Men du må ha lykt I tillegg for å se finish
  9. Mon tro om vi må bytte navn til Volvo forum jeg gutta [emoji1787]
  10. Vel man trenger både avfettinger og forvask. I bøtta bruker man en ph nøytral shampoo etter egne preferanser. Det som står i de manualene er bare svada svada og skrevet av mennesker som kan fint lite om bilvask
  11. Kjedet meg i helga så hang opp bilen og tok en bremseservice med rengjøring og smøring samt ny bremsevæske. Dessverre for meg så kokte skivene så hardt på Våler at de foran var sprekt og krakellerte. Ebc yellowstuff er bestilt. Manglet noen gummiflapper på begge sider foran så jeg mistenker at deres fravær har bidratt til bremsehavariet. Tok av fronten og rengjorde radiatorer også. Pluss at jeg tok service på kompressor. Det var lettere sagt enn gjort da det ikke er tappeplugg. Den har dryppet litt sporadisk siden ny og olja var helt grå så jeg tenkte det var på tide. Skrudde av deksel til vei
  12. Vi planlegger aldri. Det er basert på spørsmål, feedback og dagsform [emoji28][emoji28]
  13. Bare å dele linker. Det er av stor verdi for alle at vi deler relevant og matnyttig informasjon
  14. Kan du filme det? Eventuelt så tar du en stanleykniv og friserer gummikappa
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bruksvilkår til å plassere en lenke til siden med vilkår for bruk