Gå til innhold

Denny

Medlem
  • Innholdsteller

    16
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  • Dager vunnet

    2

Denny vant dagen sist 5. september

Denny hadde mest likt innhold!

Nettsamfunnsomdømme

14 Bra

Om Denny

  • Rang
    Nybegynner
  • Bursdag 03. des. 1991

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

  1. Hei! Tenkte jeg kunne lage en lite S&S av noen felger jeg tok for litt siden. Eier av desse felgene hadde på forhånd prøvd å rengjøre desse felgene med diverse han hadde liggende å felgbørste. Sånn så de ut når jeg mottok de: Jeg har ikke så mye bilder av selve prosessen, men jeg starta med en runde alkalisk avfetting (Nerta Blue Diamond) og vaska over dekksider med en stiv børste. Deretter ble det noen runder med syrebasert felgrens Nerta ATC200 og asfaltfjerner Chem-Tech Tartech samtidig som jeg jobbet med en detail børste for å løsne opp i det som satt værst. Ette
  2. Denny

    Ønsketråden!

    Vedlikehold av bil med keramiske bremseskiver: -Keramiske bremseskiver er noe som vi ikke ser så ofte. Men dere som driver med bilpleie på daglig basis har nok tatt endel eksklusive biler med dette. Det jeg har stussa litt i er vedlikehold av desse. Etter det jeg kan se anbefales det å bruke en Ph-nøytal shampoo når man rengjør felger på biler med keramiske bremser. Mye fordi at de ikke legger igjen bremsestøv og at sånne biler sjelden blir brukt så mye at stort mer er nødvendig. Syrebaserte produkter, metallpartikkelfjernere og alkaliske produkter bør unng
  3. Hehe, det var vel ikke helt sånn han skrev det, men etter mine gode engelsk kunnskaper var det noe lignende
  4. Hei, Absolutt ikke et dumt spørsmål. Her ble jeg usikker selv og videreformidlet spørsmålet til John Hogg som er kjemikeren til Angelwax. Han skriver: "Interessant spørsmål. Jeg vil holde meg til Angelwax produkter siden jeg kjenner dem, men han kan prøve å se hvordan det fungerer. Det vil i utgangspunktet se bra ut, men det kan eventuelt få problemer med å binde seg. Det beste er Fifth Element eller Enigma QED. "
  5. Takk for tips! Antar du kjører enda en runde etter rens også da eller?
  6. OBS: Gammel S&S som ble laget i 2018, men som jeg tror mange kan ha nytte av Hei, Dette blir min første S&S, men jeg skal prøve å få loggført en detaljert gjennomgang av denne gamle Forden. Jeg fikk beskjed at dersom jeg virkelig ville sette produktene jeg bruker på prøve kunne jeg ta denne, for den så helt jævlig ut! Joda, det stemte det, og her kan du se selv; Her var det bare å sette igang, men jeg orka ikke å begynde inne i bilen, så jeg åpna alle dører for å lufte ut, mens jeg begynte å rengjøre i bagasjerom. Jeg prøvde først å vaske med Nerta Interio
  7. Denny

    Ønsketråden!

    Det er helt riktig! Mange tror polering tar 1 time inkludert vask og da kan man jo forstå hvorfor arbeidet verdsettes så lite. Jeg tror heldigvis folk har blitt litt mere opplyst på arbeidet som ligger bak, selv om det fortsatt er mange uvitende på dette temaet. Det er også mange hobby 'detailere' som priser seg helt ned for å komme inn på markedet. Og det er jo veldig synd...
  8. Denny

    Ønsketråden!

    Problemet er at det er svært forskjellige prisnivåer rundt om i landet. Man har forskjellige kostnader mtp drift og innkjøp og mange andre faktorer. Om man skal koke det ned så er det egentlig sum for jobb minus innkjøp og drift delt på antall timer er lik timelønn. Så må man jo definere for seg selv hva en bra timelønn er. Jeg har et minimum på 300 i timen pluss mva for at det skal være forsvarlig etter at alt er trukket fra Gir du da alltid timepris, eller gir du fastpris og tar tap om du skulle bruke lenger tid? Eventuelt informerer kunde om at de kan bli avvik på pris? Mange vil
  9. Denny

    Ønsketråden!

    Kansje ikke direkte guide, men; Enten man ønsker noen til å utføre en jobb på bilen din eller om du skal utføre en jobb for andre så er jo pris alltid et tema. Det er jo selvsagt viktig å sette en pris som gjenspeiler seg i timene som legges i arbeidet samt kvalitet og kompetanse vedkommende har. I denne bransjen er det ekstremt mange weekend warriors som legger seg så lavt at de knapt dekker utgiftene på produktene de bruker. Dette vil selvsakt være ødleggende for serriøse bedrifter som er avhengig av inntekt for å kunne drive. Dette er det også viktig at forbrukere har fokus på d
  10. Hadde vært gromt om jeg kom i Mondeoen tenker jeg
  11. Jeg skal ikke påberope meg stor kompetanse når det angår keramisk coating, men har lagt det noen få ganger og studert det litt siste året. -Punkt én er jo at forarbeidet FØR coating blir lagt er gjort skikkelig. Ikke velg billig arbeidskraft som gjør en dårlig jobb. Velg kvalitet. -En god forvask er fortsatt alfa og omega for å unngå vaskeriper, selv etter coating. Behovet for mengden kjemi samt konsentrat som må brukes går dog noe ned i forhold til ubehandlet bil. Renholdet vil også selvsagt bli enklere. -Det er også som nevnt over viktig å bruke riktige dedikerte "bo
  12. Hei! Lager en kjapp S&S av en Lexus IS300h som fikk seg Nasiol NL272 keramisk coating. Har desverre ikke så mange bilder, men legger ved de jeg har og beskrivelse av arbeidet. MERK: Jeg er forhandler av samtlige produkt brukt i denne posten. Tilsvarende produkter finner du fra alle merker/din favoritt. Sånn så bilen ut når den kom inn: Jeg starta med å spyle grundig av bilen. I denne garasjen hadde jeg ikke mulighet å bruker høytrykkspyler så her måtte jeg til med vanlig spylerslange. Forvasken ble derfor gjort grundig i flere omganger.
  13. Hei! Jeg heter Denny, er 28 år og kommer fra Sunnmøre. Som levebrød jobber jeg som overstyrmann på PSV med 4 uker på/av turnus. Ved siden av dette driver jeg nettbutikken Bilfrelst.no og har bilpleie/bil som en lidenskap og hobby. Hver dag går med på å studere temaet for å få mest mulig kunnskap. Jeg bygger for øyblikket garasje og håper å trappe opp aktiviteten på jobber og S&S etterhvert her på forumet!
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bruksvilkår til å plassere en lenke til siden med vilkår for bruk