Gå til innhold

trogha

Medlem
  • Innholdsteller

    35
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  • Dager vunnet

    2

trogha vant dagen sist 28. mai 2020

trogha hadde mest likt innhold!

Nettsamfunnsomdømme

13 Bra

Om trogha

  • Rang
    Nybegynner

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

  1. Jekk, bukker, liggebrett, 25 bokser sitrusrens, 14 kg microfiber, hansker, vernebriller, gassmaske og god tid
  2. Jeg bruker Micro Restore og er fornøyd med det uten at jeg har lagt mye energi i å teste mot f.eks Milo. Men i teorien burde en dedikert vask være noe mer effektiv da Milo ikke inneholder en del enzymer som bla. løser opp ulike typer fett.
  3. Favoritt sealern til mr.hjustad Det er med Fusso som med alle andre vokser og sealere, på noen biler sitter den som støpt og gir fantastisk holdbarhet og vannegenskaper i 6-12mnd. Mens noen opplever den som nesten død etter første vask på en bil, også kan den være nesten udødelig på bil nr.2 med samme fremgangsmåte. Jeg har sett noen tester på youtube hvor de mente at den nye versjonen ikke var like holdbar som den gamle, men har ikke testet dette selv. Jeg kan slenge Fusso på vinterfelgene og ha gode vannegenskaper gjennom en lang nordnorsk vinter, men har gått bort fra å br
  4. Jeg tror også dette har noe med mekanisk slitasje å gjøre, på de "værste" voks/sealere ser man ofte dette mest tydelig etter første eller andre vask etter påføring. Men det er mildt sagt stor variasjon på holdbarheten på vokser/sealere og hvor bra (eller dårlig) de tåler vask/kjemikalier, og prisen på veldig mange produkter gjenspeiler seg ikke i holdbarhet. Så jeg er litt nysgjerrig på hva du har på bilen nå.
  5. Det blir vel litt annerledes med voks/sealer da disse ikke ikke legger seg lagvis, og tykkelsen på en påføring med voks/sealer ikke er målbar. En coating blir jo hard og legger seg som et lag på noen mikron, mens en voks/sealer knapt fyller porene i lakken og tåler langt mindre. Så da er det vel ikke så mye annet lurium til disse enn QD/QW etc. Det hadde selvfølgelig vært flott med et lurium som kunne beskytte en voks/sealer, men er vel derfor man kan bruke QD/QW for å friske opp når det trengs, også tar det jo ikke lang tid å slenge på et nytt "lag" med voks/sealer hvis man sammenligner det m
  6. Litt av poenget med hurtigforseglinger er at de har vannegenskaper, har jeg en "vanlig" voks/sealer på bilen bruker jeg ikke hurtigforsegling/QD/QW før det jeg har på bilen begynner å bli svekket og vannegenskapene er blitt redusert. Litt fordi jeg vil vite hvor lenge det jeg har på bilen lever uten innblanding av andre produkter, og litt fordi en hurtigforsegling vil tulle med/erstatte vannegenskapene på det som allerede er på bilen.
  7. Jeg har Jabra Elite 85h, ikke best (i test) på støydemping men veldig god på lyd blant de støydempende variantene. Til rock/metal syns jeg disse hadde bedre lyd enn sony sin. Når det gjelder støydemping hører jeg ikke poleringsmaskinen med støydempingen avskrudd, dog med musikk på øret.
  8. trogha

    #058 - Shampoo

    Det med maskeringstape er ganske enkelt, kjøp noe av god kvalitet!!! Testet mye forskjellig billigtape i starten, noe fungerer sikkert greit hvis den er fersk og ikke skal sitte mer enn 5 min på lakken. Men for de av oss som har maskert opp det som skulle maskeres, og latt billigtapen sitte på bilen et par dager mens man jobber, for så å bruke en halv dag på å pirke den av og bruke en halv boks med sitrusrens for å vaske bort limrester...ja da kjøper man ikke mer billigtape.. Nå har vel behovet for maskering blitt betraktelig redusert med årene, men noe kan jo være kjekt å maskere sånn i
  9. LSP produkter fra CG har jeg gitt opp for lenge siden, men vurderte faktisk å teste denne når det var supertilbud hos en forhandler. Men de lager tydeligvis (fortsatt) LSP for varme land uten regn og nevneverdig behov for vask.
  10. Alkalisk avfetting/skum spyler jeg nedenfra og opp, om ikke annet får den noe lengere virketid i de øvre delene. Har hørt om de som får rennemerker av å spyle ovenfra og ned, men har ikke sett dette i praksis på mine biler. Petrokjemisk avfetting som legges fra vinduer og ned spyler jeg av ovenfra og ned, mest for å unngå sprut oppover på rutene, ellers har jeg ikke merket noe forskjell. Legger man petrokjemisk avfetting med alkalisk skum oppå + resten av bilen, er det sikkert politisk korrekt å spyle nedenfra og opp.
  11. På felger som blir behandlet (polish/voks etc.) før hver sesong holder det lenge med samme alkaliske forvasken som jeg bruker på bilen, ellers har jeg en kanne med P21's power gel som sannsynligvis aldri blir tom i dette tempoet. Brukes lett utblandet eller ren alt ettersom, har jeg vært litt sløv med felgvasken på vinteren får de en runde med korrosol når de tas av på våren. Det viktigste er egentlig å få på noe holdbar voks/coating før hver sesong, da blir det ekstremt mye enklere å holde de ren og pen.
  12. Man får 30ml av Artdeshine sin variant til norge for ca.1500.-
  13. Nice, skjønner at dette må testes over tid men virker det lovende til nå?
  14. Noen av dere coating guruer som har prøvd eller vet noe om denne nye Graphene coatingen som såvidt har kommet på markedet i utlandet?
  15. Mitt inntrykk er at det hovedsaklig er mekanisk slitasje som sliter på ruteforseglinger, ihvertfall på ruter som ikke møter vindusviskere og spylevæske. La turtlewax clearvue på stuevinduene for 2-3 år siden, fortsatt super vannskrekk.
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bruksvilkår til å plassere en lenke til siden med vilkår for bruk