Gå til innhold

Skydancer

Medlem
  • Innholdsteller

    7
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Nettsamfunnsomdømme

3 Nøytral

Om Skydancer

  • Rang
    Nybegynner

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

  1. Jeg har prøvd å polere folie. Den typen som normalt brukes på støtfanger ol går fint å finpolere, men type helfoliert i en gitt farge er jeg skeptisk til. Jeg prøvd på Avery Denison folie, type matt. Utseende blir forringet, skjoldete er det beste ordet jeg kommer på. Mulig resultatet blir annerledes på blank folie. Jeg prøvde en rubbing med ikke-avtagende slipemidler, når oljene var brukt opp kjentes det nesten ut som sand på overflaten. Porene på folie er nok ganske grove kontra lakk og derfor la nok oljene seg i porene og slipemidlene lå igjen.
  2. Alkalisk, nedenfra og opp. Petrokjemisk og syre, ovenfra og ned. Skum over petrokjemisk/syre, nedenfra og opp. Til slutt og det gjelder uansett produkt er jeg nøye med å gå over kriker og kroker.
  3. Clay er som med alt annet, det finnes store forskjeller der ute. Foretrekker selv godt med kjemi i forvasken og type mild/medium clay og en god claylube. Da slipper jeg mer ugang i lakken etter claying enn det som strengt tatt er nødvendig
  4. Jeg har sett hvordan humøret ditt blir når du gnukker omlakkerte Porsche’r og glorete Vipere Sant som du sier, greit å ha litt forskjellig i arsenalet!
  5. Bilen fikk seg ett skikkelig løft, det er alltid digg Bruk litt mer coating neste gang og vent med å buffe, gi den litt mer flashetid, gjerne når den føles litt seig er den klar til å buffes av.
  6. Du må nesten prøve deg frem. Jeg vet av erfaring at Carbon sort er litt tricky å få holo-fritt. De gangene jeg har rubbet Carbon sort har jeg måtte ta både mellom og fin steg for å få det bra.
  7. Så vidt meg bekjent har vi aldri fått tilbakemelding på brune dekksider forårsaket av X-Trem
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bruksvilkår til å plassere en lenke til siden med vilkår for bruk