Gå til innhold

T.Lund

Medlem
  • Innholdsteller

    26
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  • Dager vunnet

    8

T.Lund vant dagen sist 2. august

T.Lund hadde mest likt innhold!

Nettsamfunnsomdømme

27 Utmerket

1 følger

Om T.Lund

  • Rang
    Nybegynner

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

  1. Har sittet på med Michael Peter (eieren av Nautiluz creation) sin E92 med presse og over 600hk, å det flytter seg greit.
  2. Takker Håkon. Er mye planer, men det koster også mye, så må nok ta litt etterhvert, men 18" hjul, KW clubsport understell, GTS frontlippe, BMW Performance stoler, AP Racing Big Brake Kit, oppgradering av eksos+++
  3. Takker, jeg liker også godt carpro, å har brukt det i flere år.
  4. T.Lund

    BMW E92 M3 by TCS

    For ca en måned siden var jeg i Tyskland å hentet det som har vært en av mine (oppnåelige) drømmebiler i flere år, en 2009 BMW M3, med 150xxxkm på telleren, 3 tidligere eiere og full servicehistorikk fra merkeforhandler. Å ettersom Frp hadde fått gjennomslag for reduksjon i engangsavgift på biler eldre en 10 år, så ble det gunstig å hente hjem denne, da avgiften falt med 90000.- 1. Juli 2020. Som vanlig når jeg kjøper en ny brukt bil, så trenger den å "resettes", å dette ble gjort over en 5 dagers periode. Her er noen bilder fra utgangspunktet, som ikke var så aller værst. Her har jeg funnet frem litt vaskeprodukter Starter med Carpro TarX på tørr bil, som får virke i 6-8min Den finner noe smårusk å jobbe med Felgene får en runde med Tuga alu devil special (syrefri) felgrens fra utsiden Etter avspyling av foregåendes produkter, og litt luft tørking, så ble det en runde med IronX, å dette var den nye typen som skulle lukte litt mindre, å er tilsatt kirsebær lukt, men jeg synes alle slike metallpartikkelfjernere lukter litt stramt. Denne får også 6-8min virketid før avspyling Var litt å finne her Motor rom får en runde med Carpro MultiX 1:20 Som dekkes med et skumlag av Tugalan Så dekkes hele bilen med Tugalan skum Går over kriker og kroker med Carpro detail børste, som forøvrig var meget god, med passe myk bust, og meget ergonomisk håndtak Så klargjøres gritguard bøtta med SV carbath og wash pudel Skummer opp Startet fra toppen og ned med berøringsvask, men bildet har blitt borte, så ble bilen spylt ren også fra toppen og ned. Hadde fått meg denne nye felgbørsten til drillen fra Quixx, å den måtte testes ut. Myk og fleksibel børste, med smal base som kommer greit til Også på utsiden var den grei, for å komme inn melllom spilene Så ble resten tatt med en gammel degradert wash pudel Så ble hjul tatt av Kjører en runde med Tuga Alu devil syrebasert felgrens, bare for å være på den sikre siden, men det var ikke mye den fant. Jeg bruker ikke denne eller metallpartikkel fjerner når hjulene står på bilen, da jeg ikke ønsker disse produktene på bremsedeler. Dekksider får en runde med MultiX 1:20 Skrubbes med stiv børste Så en runde inni hjulhus Agiterer med børste Spyler av under bilen, som også hadde fått en runde med MultiX Ferdig vasket Vannet ligger ganske flatt Tørker med Carpro Dhydrate På plass på operasjonsbordet, og hjul avmontert Starter med å fjerne rester av gammel lim fra felgene Så polering med Rupes Nano En liten 50/50 Ferdig polert Tar en wipedown med Carpro Eraser Finner frem Carpro DLux Først innsiden Så utsiden Så tar jeg av kluten, å tar resten uten kloss Buffer av etter 15min Fjerner overflødig gummi Litt vektreduksjon SV pneu på dekksider DLux på calippere Å så ble det også lagt DLux på plast i hjulhus, i tillegg til fjærben og fjærer Ferdig, bare 3 til å ta. Hjul klar Hjul tilbake på bilen, å dekket til med Carpro hjultrekk, for å unngå polerings støv. Kunne latt være å montert de tilbake på bilen, men de tar opp ganske mye plass i garasjen, så fint å kunne gjøre slik. Vedlikeholdslader er tilkoblet om nettene Tidligere eier hadde flekket noen steinsprut, å "sølt" litt rundt. Det var også 2 store hakk i klarlakken på karbontaket Her har jeg markert steinsprut som skal rettes på Bruker sharkblade til å skjære bort noe av den overflødige lakken fra tidligere eier. Litt bedre, å mindre å slipe bort Klargjør Loew Cornell lakkpenn Drypper i 3 dråper med farge, og 2 dråper klarlakk, å blander det sammen. Bruker en lupe for å ha skikkelig kontroll på hvordan lakken blir lagt i sårene Skaden på taket blir klargjort, med å renske kantene på klarlakken. 2Komponent klarlakk Sprayer i en kopp Fyller i lakk Ferdig fyllt, så da må dette få herde. Starter på interiøret, å begynner med å ta ut stolene Før de kobles fra, så tar jeg strømmen, slik at jeg ikke får noe airbag feil i etterkant Stoler og bakseteputer er ute Baksetet har sikkert ikke vært i bruk, å her ser man forskjell. Scangrip lampen fungerer fint å legge på frontruten som interiørbelysning Starter med støvsuging Taktrekket blir vasket med en MF og MultiX 1:20 Så får all annen plast i interiøret samme behandling Denne supermyke interiørbørsten til Carpro plukker fint med seg støv fra kriker og kroker. Vasker over skinnkledde flater med SV leather cleaner Børste på det som er tykkere skinn 50/50 på midtarmlen Rattet trenger også rens (det ble mye bedre, men det blir nok å ta en runde med Fenice skinnratt fornying ila vinteren) (har tatt et likt ratt med dette tidligere som dere kan se full jobb på her ) Jobber med børste og rens 50/50 Ferdig, før beskyttelse 50/50 på armlen i dør Så var det fremstolene for tur Møkk etter halve sitteputen 50/50 Stol til høyre ferdig (dette var førerstolen som var mest møkkete) Begge ferdig Så ble alt skinn satt inn med SV Leather Glaze Pedaler får en runde med Tornador med MultiX 1:20 i Så sprayes hele gulvtepe med MultiX 1:20 Jobber inn med interiørbørste Skyller og suger opp med Foma combivac Ferdig renset Tørker med kupevifte Bagasjerom før Etter Rom under bagasjeromsgulv Ble en del møkk i rensevannet Så påføres Carpro Fabric tekstil impregnering, den sprayes på, jobbes inn med en svamp, så sprayes et tynt lag til på, å la det tørke. Stoler på plass i bilen Så kjører jeg 1 time med ozonbehandling Lufter ut (garasjeporten er åpnet her) Så starter jeg bilen, setter klimaanlegg på resirkulering å kaldeste innstilling med alle ventiler åpne AC rens Aktiveres, å settes bak stolen Etter 10-15 min så åpnes bilen, å luftes ut Bytter kupefilter Vasker rent før nye settets på plass Vasker under deksler til filtre Litt bedre nå Vinduer vaskes med SV crystal, og SV glassklut All innvendig plast behandles med SV Quick interior finish Så til utsiden, fjerner emblemer (noen av dem skal tilbake igjen) Varmer opp Vipper av med karrosserikile Litt limrester, fjernes med label off Slik Sideblinklys ble også demontert Maskert, å klar for litt ekstra jobb på panser Litt lakkmålinger, å det er greit med lakk, bilen har original lakk over det hele, bortsett fra at for og bakfanger har vært opplakkert. Lakktilstanden bar preg av lette swirls, som tilsier at jeg kan slippe unna med en 1-stegs jobb på store deler av bilen Det var noen slikke flekker noen steder Noen RDS på bakluke Swirls på bakspoiler Noen dype spor på tak (antagelig fra en katt) Panser hadde i tillegg til steinsprut, mye rester fra insekter Starter med våtsliping, først 2000 så 3000 grit Så ble hele panseret kjørt med Menzerna 400 Rupes blå ullpad og roterendes maskin Til høyre for plateknekken er grovpolert Tar en wipedown Litt hologramm/haze Så kom det plutselig en pakke jeg hadde ventet på fra GS Bildeler Nye OEM gulvmatter Dekket til gulvet med plast, å ga de en runde med Carpro Fabric imprignering Så videre på lakken, her får frontfanger og lykter en runde med Menzerna 400 på blå rupes ullpad med Rupes Mini maskin 50/50 av lykter, litt forbedring, å ville ikke ta for mye, da jeg ikke hadde planer om å lakke opp med 2K UV lakk. Så til disse flekkene, her var det Rupes Nano med grønn pute og Menzerna 400 som roterendes Så å si borte, kan skimte en liten mørk flekk RDS på bakluke, før Under Etter grovpolering Så til taket, her skjærer jeg bort overflødig klarlakk med Mirka sharkblade Pusser med 2000/3000 Var desverre en liten del av klarlakken på den største fyllingen som ikke var gjennomherdet (etter 2 døgn) Det skal sies at det var litt tykt med klarlakk. Polerer opp Ferdig grovpolert Så til disse sporene etter skadedyret, jeg var skaptisk her, ettersom disse pleier å være dype. Etter polering så var det ikke mye forskjell, så jeg fant frem våtslipeklossen Etter litt jobbing, så må jeg bare innse at disse faktisk er for dype til å få bukt med, fikk de litt "grunnere" men turde ikke gå noe lenger. Så til finpolering, å jeg håper jo favorittkomboen min som er SV cfp regular, gul rupes skumpute og Rupes 15MK3 fikser dette Etter en runde så ser det bra ut Her er før polering Action 50/50 Nyrene (grillen) fikk en runde med Nano 50/50 Høyre er polert Polering av lister rundt vinduer 50/50 50/50 på bakspoiler Karrosseristag er greit å ha ved polering av bakluke 50/50 av baklykt Fant denne ripen på bakfangeren, som så dyp ut Desverre så var den gått gjennom noen plasser, men dempet relativt bra Polering inne i dørkarmer Dørlås før og etter Så ble det SV Utopia til LSP Legges på i et tynt lag Buffes etter 10-15 min Deksler til sideblink vaskes med eraser Så en runde med Carpro DLux Det samme med luftinntak i frontfanger Blinklyshus vaskes Så er det frem med sort folie Å vipps, no chrome. Montert Så motor rommet Avstiverene var litt irret, så de fikk en runde med en fin schotch pad etter Samme med panserlås Etter Låseøyne ble byttet til nye Så en runde med SV Motor shine Under bilen, så er det en del filt deksler, disse ble behandlet med Carpro Fabric Innsiden av panser fikk en runde med SV Opaque Eksos stusser polert med SV cfp regular Å så et lag med SV Autobahn Felger trekkes til med moment (120nm) Netting fikk en runde med Carpro DLux 50/50 Også bak Og panser Alle vinduer forseglet med Carpro FlyBy forte Så til noen ferdigbilder ********** BILDER ER IKKE TILLAT BRUKT, UTEN TRÅDSTARTERS SAMTYKKE **********
  5. Hvorfor? Jeg har brukt milo i over 10 år, å har testet et par andre "dedikerte" produkter, men har ikke merket noen forskjell.
  6. En detailbrush (av kvalitet) er laget med hestehår, og er i helstøpt plast. En malerpensel har som regel plast/syntetisk børste, og inneholder ofte metall i "innfestningen" til børstene, som gjør at det ruster.
  7. For møkkete overflater, så er Rupes Multi purpose degreaser og Carpro MultiX favoritter, ved bare lett oppfriskning for en naturlig "look" så bruker jeg Swissvax quick interior finish
  8. Lav hastighet, (både rpm og bevegelse av maskinen) og myk pute med fin polish.
  9. Ved normal kjørelengde, og riktig vaskemetode, så holden den greit 1 år.
  10. T.Lund

    Wurth?

    Polishene til wurth, er eldre utgaver av scholl sine produkter
  11. T.Lund

    Autopia 2020

    Ja, er lagt ned utrolig mangen dugnadstimer her av hele teamet, så litt trist, men utenfor vår kontroll, å selv om jeg er over snittet autofil, så kommer helse foran dette.
  12. T.Lund

    Autopia 2020

    Nå går du ikke glipp av det, da dette kommer til å utsettes pga corona situasjonen. Det blir utsatt til april 2021
  13. T.Lund

    Autopia 2020

    Det var en der i fjor, men skal ikke se bort fra at det kan dukke opp en annen.
  14. T.Lund

    Krympe skinn

    Chill bar er laget av bronse, å en av grunnene til at det blir brukt, er at den klarer å absorbere mye varme raskt. Du kan som (han andre) Tommy sier bruke en flaske kalt vann, eller et kaldt håndkle, men du vil fort merke at disse blir varme med en gang, slik at du bør ha flere flasker klare når du holder på.
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bruksvilkår til å plassere en lenke til siden med vilkår for bruk