Gå til innhold

Niebelheim

Medlem
  • Innholdsteller

    43
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  • Dager vunnet

    1

Niebelheim vant dagen sist 7. april

Niebelheim hadde mest likt innhold!

Nettsamfunnsomdømme

40 Utmerket

Om Niebelheim

  • Rang
    Nybegynner

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

  1. Nå er det jo ikke så veldig mye luftfuktighet ute om vinteren. Det er jo inne i en varm garasje med snøsmelting som skaper fuktig luft. Men med tanke på de siste vintrene der det har regnet og vært plussgrader store deler av vinteren, så er selvfølgelig muligheter for å dra inn luftfuktighet utenfra. Har du en varmepumpe vil denne også trekke ut en del av luftfuktigheten.
  2. Jada, dette er mulig. Jeg har en kompis som bygde seg en garasje for et par år siden. Han har varmepumpe og 20°C året rundt. Han har i tillegg miniventilasjon VL100. Dette er den samme oppskriften jeg skal bruke i garasjen jeg bygger nå. https://www.finn.no/20936924 Med tanke på prisen på miniventilasjonen, så er det bare å kjøre på. Da får du ut den fuktige luften om vinteren, også får du også byttet ut lufta om sommeren, sånn at det ikke blir supervarmt.
  3. Jeg bruker disse selv når jeg er i garasjen. På jobb så droppet jeg hørselvernene (veldig lite støy på jobb) og kjøpte meg Sennheiser Momentum II trådløse. Disse har jeg brukt i 3 eller 4(?) år nå, og jeg måtte nettopp skifte putene fordi de hadde blitt utslitt. Knappene begynner å bli full av dritt og lort, så de fungerer ikke like godt som da de var nye, men de fungerer. Jeg må si at de har levert over all forventning med tanke på alt de har blitt utsatt for.
  4. Jeg er da altså skikkelig dårlig på å ta bilder av kjøretøyene mine, så jeg har bare bilder av noen få. -1982 BMW 520i -1986 BMW 325i -1986 Mazda 323 (aldri brukt) -1983 GMC Sierra Classic 3500 - 1964 Volvo Amazon (aka Flamazon) -1987 Fiat Croma -2004 Audi A4 1.8tq -1982 Volvo 242 (som jeg bygde om til V8) -1976 Plymouth Volare Premiere -1996 Suzuki GSX-F 600 (MC) -1998 Opel Vectra -2005 Honda Hornet 600 (MC) -1998 Audi A6 1.8tq (190hk) -2000 Audi S6 -1986 Honda VT1100 Shadow (MC) -2014 Skoda Superb (Nåværende konebil) -1996 Audi A8 4.2 (Nåværende bruksbil) -2011 Yamaha Z8 (MC, påkjørt og kondem 3 dager etter registrering har kun bilde fra etter skaden) -2013 Kawazaki Z800 (MC)
  5. Uv beskyttelse er vel litt sånn "gimmick" imho. Alle biler med klarlakk har egentlig ikke behov for ekstra uv beskyttelse, da det allerede er uv beskyttelse i klarlakken. Denne kan riktignok bli svekket etter mange år, men da er det snakk om tiår. Noen latmannsvokser kan nok ha noe slikt i seg, men det er jo ikke så veldig langvarige produkter. Hvis jeg vil ha uv beskyttelse, så har jeg villet gått for en coating, eller en voks/sealer.
  6. Veldig bra innimellom fyll. Gjerne lag flere slike episoder og ha liggende på luringen. Gnukkehjørnet er min heroin. Får jeg ikke min ukentlige dose, så blir det abstinenser.
  7. Jeg bare elsker når Håkon får sinna-rant. Forøvrig er jeg helt enig med Håkon. Jeg ble faktisk overrasket over at folk faktisk ikke har mer sunn fornuft enn som så. Nå er jo ikke jeg på noen sosiale medier, så det er sikkert en del jeg går glipp av (eller ikke. Det er iallefall ikke noe jeg savner), men at noen tror at det å ha noen følgere klassifiserer til å få ting gratis eller mye billigere enn hvermannsen..? Nei, det klarer jeg faktisk ikke å forstå. Selv om mamma'n din sier du er spesiel..
  8. Ja, og hvilke lys i man skal ha i garasjen. Dette har blitt tatt opp gang på gang i diverse fora. Nå er det mer aktuelt enn noensinne ettersom jeg holder på å bygge garasje.
  9. Ja, det var egentlig det jeg trodde også helt til vi hadde en selger fra Mirka innom lakkverkstedet jeg jobbet før. Han kunne fortelle at papir som var beregnet for tørrsliping slipte mer "riktig" enn et våtslipepapir, som gjerne slipte finere siden vannet gjorde at det klumpet seg litt lettere i papiret. Et tørrslipepapir er beregnet for å brukes uten vann, så det slipper støvet veldig lett. Vi hadde et lite prøveprosjekt etter det besøket, og endte med kun tørrsliping av lakk. Dette var riktignok for det meste sliping av grunning før lakkering. Personlig liker jeg å våtslipe før polering, så slipper jeg slipestøvet. Da er det bare å tørke over etter sliping. Nå har ikke jeg rukket å høre episoden, så jeg vet ikke hva som er blitt sagt, men dette er min erfaring iallefall.
  10. Begge deler. Har MTM SGS28 pistol med div. dyser, så justerte jeg ned på pumpa til manometeret viser ca. 100bar.
  11. Faren med for mye trykk er vel at man kan rive av lakk hvis det er steinsprut. Det er jo derfor man også skal holde spyleren min. 20-30 cm unna bilen. Det skal jo heller ikke være nødvendig med tusen bar for å vaske den bilen. Kjemien bør jo gjøre det meste av jobben. Jeg har selv justert ned Kränzlen til ca. 100 bar. Dette føler jeg egentlig er mer enn nok for å få ren bil.
  12. Vel, det er nok ikke så mye nytte i å samle opp regnvann. Jeg har ikke garasje så bilen blir stående ute. Og jeg kan godt få waterspots av regnvannet også. Det kan riktignok være mer kalk i springvannet, men regnvannet er langt ifra rent det heller. Tror det er mer jobb enn det er verdt å samle opp det. Gå heller over med en waterspot remover de gangene man ikke har mulighet til å tørke.
  13. Dette syns jeg høres rart ut. Det er jo klart at man bør unngå frost, men du opparbeider jo litt temperatur under korrigeringen uansett. Jeg har stått med varmekjeledress og 5 grader og ikke opplevd noen problemer. Den gangen brukte jeg scholl, om jeg husker riktig.
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bruksvilkår til å plassere en lenke til siden med vilkår for bruk