Gå til innhold

EntireCar


Entirecar

Anbefalte innlegg

Hei, jeg heter Kim, er 29 år, og bor i Jönköping, Sverige. Flytta hit for å studere, fikk jobb direkte etter stuidene som IT konsult og nå er jeg fast i Jönköping. 

Som mange andre her inne så har jeg alltid vært interessert av biler, min første bil var en gammel volvo 240, også senere en BMW e39. Jeg kunne ikke så mye biler på den tiden, men syntes det var kult å holde bilen blank med litt turlewax wax.

I 2014 begynte jeg med noe jeg hadde drømt om lenge! Jeg kjøpte meg en race kart, og begynte aktivt å kjøre gokart i Norge. Det er noe av det absolut beste jeg vet, lyden, lukten, og såklart følelsen av farten. Jeg konkurrerte i X30 serien i Norge med 8 løp i året. 

18278846_10158545203110705_4419176502792914759_o.jpg.c066b1a044576d56cbbf086ddaebf930.jpg

#82 er meg. 

Dette suget for racing dro meg også mer inn i bil verden, så ved siden av gokart racingen leide jeg på et par tilfeller et par racing biler for å delta i baneløp på både Rudskogen og Vålerbanen. Her racet jeg i klassen Super Seven (samme som Caterham biler), bygget med et glass fiber kaross og motorsykkel motorer. Veldig gøy!

11062080_10155891629040705_6477063468943669447_o.jpg.4e4b00a25f853f2ad304597984f6f048.jpg

 

I 2017 flytta jeg til Jönköping og måtte legge racing på hylla da jeg ikke hadde råd med hobbyen. Jeg var fortsatt like ivrig etter biler og jeg klarte ikke å IKKE holde på med biler bare fordi jeg var en fattig student, så jeg kjøpte meg en gammel E46 330i Touring, rusten, litt sliten, men jeg hadde verktøyet fra racingen så jeg kunne fikse bilen å gjøre den brukbar mens jeg studerte. Tydelgivis var ikke det å fikse på bilen nok, jeg ville jo at den skulle se fin ut, og det var der jeg begynte å oppdage detailing på Youtube. Siden den dagen har det handlet om detailing vær dag, jeg gjør research og bruker det jeg har lært på egen bil eller families. 

20200209_154151.thumb.jpg.0268610ab411bd8fb871420c8504ce22.jpg

Her er min E46 døpt til Bella. Kjøpt som student, ser ikke så bra ut, men går jævlig bra. 

En av mine store forbilder fra youtube verden er Matt fra Obessed Garage, og det er derfor jeg har valgt å starte siden entirecar, jeg har alltid vært interessert i film så tenkte å begi meg ut i youtube verden med hva jeg lærer meg i bilpleie verden, biler og racing. Jeg bestemte meg på navnet da jeg ville ha et navn som ikke bare var detailing, men noe som dekket alt med biler, så derfor ble det "hele bilen".  Siden min er fortsatt under oppbygning, men målet er å være i full gang før sommeren.  P.S Gnukkehjørnet er også fantisk, dere kommer inn på en god andre plass ? 

En av de store utfordringene her i Sverige er at det er ulovlig å vaske bilen hjemme om man ikke har en oljeskiller, men dette er ikke noe problem for meg, for jeg bor i leilighet, så jeg må uansett kjøre til nærmeste vaskehall. Heldigvis har min nærmeste vaskehall alt av ustyr og man får ha med medbragt kjemi og utstyr, så jeg kan fortsatt kose meg med vaskene mine!

Jeg drømmer også om å åpne egen nettbutikk  for bilpleie produkter, ala obessed garage stil, eller noe som jeg syntes mangler her på svenske markede (host host... koch chemie)

Jeg ser fram til å kunne dele mer av mine opplevelser her på forumet, og selvsagt deres også! 

Takk for at du gadd å lese alt ? 

 

Ses vi på Elmia - Bilsport Performance og Custom Motorshow? ? 

 

 

Bilpleie/biler/racing blogg og bilpleie produkt anmelders av en entusiast - entirecar.se

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bruksvilkår til å plassere en lenke til siden med vilkår for bruk