Gå til innhold

Blande ut større mengder.

Ole Jørgen Bjerkeli

Anbefalte innlegg

Noen som vet ?
Går det greit å blande ut f.eks Surfex HD eller produkt til skumkanon i en større kanne for å slippe å blande hver gang man trenger mer ?   At man blander ut ferdig blanding i en 10/25 liters kanne f.eks
Eller, vil den miste effekten sin når det får litt tid ?

Det er ikke noe problem!

Daglig leder for Blankbil.no
B-kjendis hos Gnukkehjørnet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gooselake skrev (11 timer siden):

Godt spørsmål!
Blander selv ut nokre produkt som eg brukar mykje i 10 liters beholdere med tappekran.

@Tommy, du har vell fasiten her? 

Jeg har alltid fasiten, uansett spørsmål. Sånn sett kan egentlig alt taes på PM med meg i stedet for å spørre her.... ?

Ole Jørgen Bjerkeli skrev (12 timer siden):

Noen som vet ?

Går det greit å blande ut f.eks Surfex HD eller produkt til skumkanon i en større kanne for å slippe å blande hver gang man trenger mer ?   At man blander ut ferdig blanding i en 10/25 liters kanne f.eks

Eller, vil den miste effekten sin når det får litt tid ?

Det vil nok gå helt fint i de aller fleste tilfeller. Har vært borti at f. eks Protectorwax ikke takler å stå ferdig blandet med springvann. Det er forskjell på hardhet (mineralinnhold) i vannet fra springen rundt omkring, så dette kan være en faktor. Enkelte produkter har vel også i anvisningen at de skal tynnes ut med ionisert/destillert vann. Men det skal nok gå fint, antar du ikke blander ut på dunk for å la det stå i 5 år.

• Liker 1

Partner/Daglig Leder: Detailshop.no og kjendis i Gnukkehjørnet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gooselake skrev (På 18.2.2020 den 22.39):

Godt spørsmål!
Blander selv ut nokre produkt som eg brukar mykje i 10 liters beholdere med tappekran.

@Tommy, du har vell fasiten her? 

Hvor kjøper du dunk og tappekran? Har prøvd litt forskjellig, men alle lekker etter en stund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eivgro skrev (På 19.2.2020 den 13.43):

Har prøvd med autofoam, men syns den ble litt vassen ut av skumlanse etter hvert. Da sto den på kanne ca 2-3 måneder før siste rest ble brukt. Vet ikke om produktet i seg selv ble dårligere, men hengetiden på skummet virket kortere. 

Det kan nok ha sammenheng med at den var blandet ut på forhånd med springvann ja. 

Partner/Daglig Leder: Detailshop.no og kjendis i Gnukkehjørnet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gooselake skrev (14 timer siden):

Har selv kjøpt på biltema. Har holdt OK til nå. Syns å hugse at den eine begynte å lekke.

Jeg har kraner på alle kannene mine, men jeg setter de alltid oppreist etter at jeg har brukt de. Det er mye kjemi som tærer hardt på kranene, så jeg prøver å begrense den tiden så mye som mulig. Så slipper jeg å få uønsket lekkasje også. Det er en del produkter som koster litt i en 5-liter, og det er surt at alt renner ut på gulvet også.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker når jeg begynte med bilpleie så handlet jeg inn en haug med kanner og kraner fra biltema, alt sto så fint på rekke og rad og var bare og vri på kran og tappe konsentrat over på kanon/sprayflaske.. Gikk greit helt til den dagen jeg kom hjem og alt var på gulvet ? men da lå flaskene, går sikkert bra hvis de står, men som nevnt over kjemi tærer mye på både plast og kran og de fra biltema er jo beregnet for vann. 

• Haha 1

Driver Unneland Autospa 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...

Det er visse produkter som ikke tåler lang oppbevaring av vann, men de jeg har opplevd det på pleier å stå opplyst om.

Jeg var i samme båt som deg, og lurte på om jeg skulle blande ferdig alt som kunne blandes og ha det i 10L kanner for å spare tid. Personlig synes jeg det ble for mye pes, og var vanskelig å holde styr på alt. Mange produkter blandes litt basert på hva som skal gjennomføres, er ting veldig skitten liker jeg å blande bittelitt sterkere, og derfor foretrekker jeg å kunne blande ferskt og egnet produkt til jobben.

La fra meg den tanken veldig raskt, men jeg handler som regel kun Koch Chemie og de er jo geniale på store kanner, monterer da tappekran på hver og en, og har de liggende oppreist i hylla. Når jeg skal blande, tippes de fremover, heller i ønsket mengde og setter kannen oppreist igjen.

Kanskje litt overdreven til normalt bruk, men Koch Chemie har også blandesystemer som blandet for deg - ikke testet ut men har et stort ønske om å sette på plass det. Men igjen, er nok sikkert ikke for normalt bruk, koster sikkert flesk pluss litt mer.

Det eneste jeg blander store mendger av er såpe til interiør, det går det såpass mye av.

Planleggingsfasen av Moenshine

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...
longbow skrev (21 timer siden):

Man får jo kjøpt sånne dispensere som blander i rett forhold, så da er det bare og tappe rett oppi. Koster ikkje all verden heller.  Eg kommer til og kjøpe sånne på sikt, vi har slike på jobben og, og det funker fint. ?

Har du en link til dette? ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Bruksvilkår til å plassere en lenke til siden med vilkår for bruk