Lars Haider Skrevet 19. februar 2020 Del Skrevet 19. februar 2020 Våren 2019 fikk jeg levert min Tesla Model 3, og med det vokste en interesse for å ta vare på bilen og holde den ren og pen frem. Gjennom sommeren og høsten ble bilen flittig vasket, mens planleggingen for høstens polering og pålegging av voks ble gjort med å lete og lese rundt på internett etter kunnskap. Hadde aldri prøvd noe sånt tidligere, så dette var ukjent farvann. Stor var derfor spenningen da dagen var kommet, og jeg for første gang skulle prøve meg på polering. Det ble desverre ikke så mye bilder, så noen 50/50 bonanza blir det desverre ikke Vask av bilen. Her brukte jeg Prickbort, Surfex HD samt Autoglym Polar Blast i skumkanonen. Korrosol ble også brukt før håndvask. Tilslutt ble bilen clayet. Hverken korrosol eller claybaren viste tegn til mye rusk i lakken. Litt swirls hadde det blitt gjennom sommeren på utsatte steder. Som her på bagasjelokket og rundt dørhåndtak. Gikk til verket med gul rupes og Menzerna 2500 da jeg hadde blitt fortalt på forhånd om den myke, dårlige Tesla lakken, og at gul Rupes var mer enn nok. Fikk ikke ønsket resultat av dette, og syntes ikke det tok noe særlig med riper. Gikk over på grønn pute, og fikk da bedre resultater. Så første runde ble med denne kombinasjonen. Gikk så over med gul rupes og Menzerna 3800 Super Finish til slutt. Lakken ble målt og jeg var gledelig overrasket av at den lå stabilt mellom 110-150my bortsett fra i dørkarmer der jeg fikk rundt 80-90my. Etter alt jeg hadde lest om denne lakken på forhånd var jeg gledelig overrasket over hvor enkel den var å jobbe med, bare jeg fant riktig kombinasjon. Det ripete bagasjelokket ble bedre etter møtet med Rupesen. Tilslutt ble det lagt Fussu på bilen før den var klar for veien igjen, Ble alt i alt veldig fornøyd med resultatet Liten skrytevideo måtte man jo også lage Neste gang skal det tas mer bilder 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hjustad Skrevet 19. februar 2020 Del Skrevet 19. februar 2020 Power Finish 2500 er en konge polish på den lakken der. Godt jobba 1 Siter Daglig leder for Blankbil.no B-kjendis hos Gnukkehjørnet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lars Haider Skrevet 19. februar 2020 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2020 hjustad skrev (5 minutter siden): Power Finish 2500 er en konge polish på den lakken der. Godt jobba Takk skal du ha Prøvde først Rupes sin grønne polish, men det støvet betraktelig mer og ble ikke like bra som 2500. Jeg var i tvil om jeg egentlig trengte å gå over et steg til med Super Finish da resultatet var så bra at jeg strengt tatt slet med å se forskjell. Ble mest å gå over med i ro for sjela så jeg følte den var så bra som jeg kunne klare å få til. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.