Gå til innhold

Valg av dampvasker


Gooselake

Anbefalte innlegg

Er ute etter ein dampvasker/steam for å lettere kunne løsne dritt og møkk i interiør. Mogleg den også kan bli brukt i huset ei gong før jol. 
Har kikka på Kärcher SC 5. Den har 1,5 liter tank.
Erfaringer? Er 1,5 liters tank nok? [emoji848]
1,5 liter holder leeenge. Har selv en foma steam 7000. Husker ikke tankvolum men den steamer i evigheter [emoji28]

Daglig leder for Blankbil.no
B-kjendis hos Gnukkehjørnet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gooselake skrev (12 timer siden):

Er ute etter ein dampvasker/steam for å lettere kunne løsne dritt og møkk i interiør. Mogleg den også kan bli brukt i huset ei gong før jol. 
Har kikka på Kärcher SC 5. Den har 1,5 liter tank.
Erfaringer? Er 1,5 liters tank nok? ?

Til bil interiør burde det være mer enn nok, men til huset så er jeg ikke veldig glad i Karcher sin vis de ikke har endret patenten litt siden den jeg har ble lagd. Når tanken er tom må du vente på at den kjøler seg ned igjen før du kan fylle på mer vann. Det må da være mulig å la meg fylle den opp igjen slik at jeg blir ferdig uten at jeg må ta en tvunget kaffepause. 

Selger hos GS Bildeler AS

Support hos Bilpleievelgeren.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hjustad skrev (13 timer siden):

1,5 liter holder leeenge. Har selv en foma steam 7000. Husker ikke tankvolum men den steamer i evigheter emoji28.png

Finn ikkje info om akkurat den, men virkar som den kan samanliknas med SC5? Er du fornøgd med den og brukar du den ein del? 

jogge1994 skrev (19 minutter siden):

Til bil interiør burde det være mer enn nok, men til huset så er jeg ikke veldig glad i Karcher sin vis de ikke har endret patenten litt siden den jeg har ble lagd. Når tanken er tom må du vente på at den kjøler seg ned igjen før du kan fylle på mer vann. Det må da være mulig å la meg fylle den opp igjen slik at jeg blir ferdig uten at jeg må ta en tvunget kaffepause. 

Det står at denne har to-tank system, som gjer at ein kan dampe kontinuerlig ? 
Er du ellers førnøgd med dampvasker? Brukar du den mykje, og kva brukar du den eventuelt til? 

Eigar av Gooselake Detailing ?

Max Protect Certified Detailer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gooselake skrev (17 minutter siden):

Finn ikkje info om akkurat den, men virkar som den kan samanliknas med SC5? Er du fornøgd med den og brukar du den ein del? 

Det står at denne har to-tank system, som gjer at ein kan dampe kontinuerlig ? 
Er du ellers førnøgd med dampvasker? Brukar du den mykje, og kva brukar du den eventuelt til? 

Jeg er veldig fornøyd med den. Brukes ikke så ofte, men når jeg først bruker den. Ja da brukes den ?

Daglig leder for Blankbil.no
B-kjendis hos Gnukkehjørnet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gooselake skrev (14 timer siden):

Er ute etter ein dampvasker/steam for å lettere kunne løsne dritt og møkk i interiør. Mogleg den også kan bli brukt i huset ei gong før jol. 
Har kikka på Kärcher SC 5. Den har 1,5 liter tank.
Erfaringer? Er 1,5 liters tank nok? ?

Jeg har sc4 premium, den holder lenge. Funker også bra på alt inne i hjulbuer, har brukt det mye på bremser. Og det tar sinnsykt mye dritt overalt inne, reklamene gjør den faktisk ikke rettferd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gooselake skrev (19 minutter siden):

Finn ikkje info om akkurat den, men virkar som den kan samanliknas med SC5? Er du fornøgd med den og brukar du den ein del? 

Det står at denne har to-tank system, som gjer at ein kan dampe kontinuerlig ? 
Er du ellers førnøgd med dampvasker? Brukar du den mykje, og kva brukar du den eventuelt til? 

Den har fungert fint til den den har blitt brukt til. Bare vær forsiktig nær ferdigmalte lister og veggplater. Klarte å ta litt maling når jeg hadde litt for dårlig tid. Brukte den til å rense noen distgusting seter på en eldre bil. Den og våtstøvsugeren var en veldig effektiv kombo for å ta mye dritt. ellers blir den ikke veldig mye brukt.

Selger hos GS Bildeler AS

Support hos Bilpleievelgeren.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

e30 tic skrev (På 22.2.2020 den 18.56):

Jeg har foma sin, men hva bruker folk dette til? Jeg har saktens benyttet den men jeg tror det er den maskinen jeg hadde savnet minst av alle jeg benytter til bilpleie. 

 

Mulig jeg ikke har sett lyset helt.. 

Jeg bruker den mest på plast interiør. Spraye på litt APC, og "go to town" med dampvasken. Ser man bara møkken renne av sidene. Fungerer også bra til spotcleaning på interiør, og motorvask. Har en kärcher sc4 som jeg er fornøyd med. 

Bilpleie/biler/racing blogg og bilpleie produkt anmelders av en entusiast - entirecar.se

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ute etter ein dampvasker/steam for å lettere kunne løsne dritt og møkk i interiør. Mogleg den også kan bli brukt i huset ei gong før jol. 
Har kikka på Kärcher SC 5. Den har 1,5 liter tank.
Erfaringer? Er 1,5 liters tank nok? [emoji848]
Har SC5, suveren! [emoji108]Stort sett i bruk på alle jobbene mine [emoji846]
  • Liker 1

Innehaver av Rekdal AutoSpa

Max Protect Certified Detailer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte min SC5 ubrukt på Finn til en billig penge, tenkte det kanskje var en grei maskin til å starte med. Har ikke hatt noen planer om å oppgradere den, den fungerer helt utmerket! Ved lange perioder med steaming, så er du nødt til å fylle opp - men det tar kun noen få sekunder, ha en kanne med vann rett ved siden av: så fort den piper om mer vann, fyller du på - og du kan fortsette nærmest uhindret videre. 

Det jeg liker med denne er at den er veldig rask klar til bruk, jeg så en YouTube video en gang i tiden (husker ikke merke) hvor det ble sagt at den måtte stå nesten 45 minutter før bruk... vet ikke med deg, men jeg har hvertfall ikke tid til det! Hehe.

Neh, kjøp deg SC5 - du blir ikke å angre!

  • Liker 1

Planleggingsfasen av Moenshine

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bruksvilkår til å plassere en lenke til siden med vilkår for bruk