Gå til innhold

Sensurere bilder


Anbefalte innlegg

Liker å legge inn bildene på PC’en før jeg legger de ut på en tråd. Photoshop er gratis? Er det egne apper dere bruker til å redigere bilder på telefonen eller bruker dere det som følger med? 

2006 Volvo S60 R 2.5T AWD - Sonic Blue

"Tenk negativt, for da blir du iallefall ikke skuffet!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hofsoe skrev (3 timer siden):

Liker å legge inn bildene på PC’en før jeg legger de ut på en tråd. Photoshop er gratis? Er det egne apper dere bruker til å redigere bilder på telefonen eller bruker dere det som følger med? 

Jeg bruker Adobe-programmene, så har aldri sjekket andre alternativer, det være seg gratis eller betalt. Ps er ikke gratis, forresten. På tlf bruker jeg medfølgende hvis det er behov.

Partner/Daglig Leder: Detailshop.no og kjendis i Gnukkehjørnet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok ?? Får begynne å lete litt da og se om jeg finner noe spennende. Har hengt med i denne dataverden i mange år men jeg merker at jeg begynner å falle mer og mer i fra og ikke greier helt å holde følge mer ??‍♂️

2006 Volvo S60 R 2.5T AWD - Sonic Blue

"Tenk negativt, for da blir du iallefall ikke skuffet!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Har brukt Photoshop i flere år, aldri prøvd noe annet - og heller ikke sett noe behov for det. På min Huawei Mate 10 så er det muligheter for sensurering, men personlig foretrekker jeg å avvente med slikt til jeg sitter foran datamaskinen. Jeg har til tross ti stykk tommeltotter, og tykle på en liten skjerm er ikke alltid like enkelt. 

Sikkert en annen grunn til at jeg velger å bruke maskinen er fordi jeg er en perfeksjonist, så ønsker å skjule sensureringen mest mulig og få bildet til å se naturlig ut.

Hvis du ofte er plaget med for eksempel kjennemerke du ikke ønsker å publisere, kan det kanskje være mulighet for å undersøke å skaffe seg et design skilt hvis det er relevant? For eksempel med kundebiler eller dine egne. Meeen, kanskje bittelitt mer arbeid - bare et lite tips! ? 

 

Planleggingsfasen av Moenshine

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Moen skrev (3 timer siden):

Har brukt Photoshop i flere år, aldri prøvd noe annet - og heller ikke sett noe behov for det. På min Huawei Mate 10 så er det muligheter for sensurering, men personlig foretrekker jeg å avvente med slikt til jeg sitter foran datamaskinen. Jeg har til tross ti stykk tommeltotter, og tykle på en liten skjerm er ikke alltid like enkelt. 

Sikkert en annen grunn til at jeg velger å bruke maskinen er fordi jeg er en perfeksjonist, så ønsker å skjule sensureringen mest mulig og få bildet til å se naturlig ut.

Hvis du ofte er plaget med for eksempel kjennemerke du ikke ønsker å publisere, kan det kanskje være mulighet for å undersøke å skaffe seg et design skilt hvis det er relevant? For eksempel med kundebiler eller dine egne. Meeen, kanskje bittelitt mer arbeid - bare et lite tips! ? 

 

For meg er det bare for enkelte bilder som blir lagt ut på forumer og andre sosiale medier. Det ser litt bedre ut med en blurete del av bildet enn en svart firkant.

2006 Volvo S60 R 2.5T AWD - Sonic Blue

"Tenk negativt, for da blir du iallefall ikke skuffet!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Hofsoe - Det er helt korrekt, da er nok det beste en applikasjon på telefonen med mindre du er litt som meg; som liker å ta det igjennom datamaskinen. Ser det ikke kom så veldig tydelig frem, men når jeg sensurer så fjerner jeg rett og slett bare kjennemerket, så hele skiltet blir hvitt. Da fanger det ikke øyet like mye, etter min mening - men vanlig blur fungerer også utmerket bra! ?

Planleggingsfasen av Moenshine

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker å gjøre det igjennom PC'en, er så knotete å gjøre det på telefonen. Millimeterpressisjon ? Men hvordan lager man denne bluren da? Har prøvd meg på både PC og på mobilen men finner ikke helt ut av det ?

 

Endret av Hofsoe

2006 Volvo S60 R 2.5T AWD - Sonic Blue

"Tenk negativt, for da blir du iallefall ikke skuffet!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bruksvilkår til å plassere en lenke til siden med vilkår for bruk