Gå til innhold

Impregnering

Fredd-erik

Anbefalte innlegg

Fredd-erik skrev (På 24.2.2020 den 19.49):

Tenkte vi kunne kjøre en liten diskusjon her angående diverse impregneringer. 

Holdbarhet vs literpris. 

Selv bruker jeg gtechniq sin, prisen ligger vel på rundt 329 for 500 ml.

Hvilke impregneringer liker du? ?

Jeg har også mest erfaring med Gtechniq sin. Har ikke testet all verden av forskjellige impregneringer - men jeg liker best de som er alkoholbasert (som Gtechniq). Colourlock har en vannbasert, men føler ikke at den helt når opp. De har også en på sprayboks - men foretrekker manuell trigger fremfor aerosol på sånne produkter egentlig... Har du testet noen andre varianter?

Partner/Daglig Leder: Detailshop.no og kjendis i Gnukkehjørnet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har bare prøvd den fra Gtechniq, var fornøyd med denne, har derfor ikke sett behovet for å prøve noen andre. 

hvilken fremgangsmåte bruker dere ved påføring? 
sprayer og tørker med mikrofiber? 

tenkte jeg skulle prøve å «pensle» med en kost på stoffmattene for å se om dette økte holdbarheten/ga enda bedre effekt, jobbe impregneringen inn i stoffet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har erfaring med de fleste.

Fellesregel er kast sprayhode. Ved å spraye kaster du bort ca 40 prosent produkt som forsvinner i luften. Om du på død og liv skal spraye så bør det være kun et par cm unna stoffet og du bør massere inn produktet med nitrilhansker.

Den beste påføringsmetoden er pensel og "male" stoffet. Du bruker mer produkt men får en god beskyttelse i lang tid! Man drar ikke over med mf eller lignende, man pensler og lar det tørke. Ett eksempel er en bil jeg hadde hvor jeg penslet alle fotbrønner. Preppet bilen for salg 8 måneder etterpå. Løftet opp gummimatta og da lå vannet som perler. Bare å "plukke" de opp med en klut.

• Liker 1

Daglig leder for Blankbil.no
B-kjendis hos Gnukkehjørnet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Bruksvilkår til å plassere en lenke til siden med vilkår for bruk