Gå til innhold

Fremmedlegeme i dørtrekk


Fredd-erik

Anbefalte innlegg

Hei folkens! 

Har funnet noe "stæsj" på dørtrekket mitt som har kommet etter at bilen var på rustsveising og opplakkering. Uten å vite sikkert tror jeg det er noe sparkel eller lignende, det er ihvertfall fryktelig vanskelig å få bort.

Noen som har tips til metoder som kan fungere? Har kun prøvd apc, børste og melanin svamp, uten særlig hell. 

Dørtrekket er i skai. 

IMG_20200227_200635.jpg

IMG_20200227_200630.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fredd-erik skrev (På 27.2.2020 den 20.13):

Hei folkens! 

Har funnet noe "stæsj" på dørtrekket mitt som har kommet etter at bilen var på rustsveising og opplakkering. Uten å vite sikkert tror jeg det er noe sparkel eller lignende, det er ihvertfall fryktelig vanskelig å få bort.

Noen som har tips til metoder som kan fungere? Har kun prøvd apc, børste og melanin svamp, uten særlig hell. 

Dørtrekket er i skai. 

IMG_20200227_200635.jpg

IMG_20200227_200630.jpg

Har du testet APC og en stiv børste? Skai tåler ganske mye. Evt test med sitrus - blei jaggu litt usikker hva som kan løse opp dette. Kan være barberblad og forsiktig bruk er tingen her.

Partner/Daglig Leder: Detailshop.no og kjendis i Gnukkehjørnet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvde med ganske sterk blanding med orange citrus degreaser fra 3d og en halvveis stiv børste, men ga meg da jeg begynte å se antydning til fargeforskjell etter skrubbingen. Skaien er over 50 år, så prøver å gjøre det mildest mulig ?

Endret av Fredd-erik
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fredd-erik skrev (16 timer siden):

Prøvde med ganske sterk blanding med orange citrus degreaser fra 3d og en halvveis stiv børste, men ga meg da jeg begynte å se antydning til fargeforskjell etter skrubbingen. Skaien er over 50 år, så prøver å gjøre det mildest mulig ?

Ja det hørtes lurt ut... Er flaten glatt nok til at barberblad funker da?

Partner/Daglig Leder: Detailshop.no og kjendis i Gnukkehjørnet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er sparkel (m/herder) som har vært brukt på karosseriet må det sannsynligvis slipes eller skrapes bort, finner du noe som løser dette opp vil det nok også "ta skaien" i samme slengen. Hvis du klarer å ta av/demontere skaien eller dørtrekket sånn at du klarer å bøye på det, kan det være at sparklet sprekker og ramler av eller blir enklere å plukke vekk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

trogha skrev (9 minutter siden):

Hvis det er sparkel (m/herder) som har vært brukt på karosseriet må det sannsynligvis slipes eller skrapes bort, finner du noe som løser dette opp vil det nok også "ta skaien" i samme slengen. Hvis du klarer å ta av/demontere skaien eller dørtrekket sånn at du klarer å bøye på det, kan det være at sparklet sprekker og ramler av eller blir enklere å plukke vekk.

Takk for tipset, mulig dette blir enkleste løsningen når man finner tid og lyst til å begynne demontering?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bruksvilkår til å plassere en lenke til siden med vilkår for bruk