Gå til innhold

Coating, profilering


jorgenht

Anbefalte innlegg

Hei, var liksom i siget og publiserte mitt første innlegg her i stad- så da tar jeg et til.

 

Hvordan håndterer jeg coating, som jeg gjerne skulle ha lagt til våren- på arbeidsbil med profilering?

Kan jeg trygt legge dette på profileringen? Noen erfaringer? 

Har dessverre til stadighet opplevd at profileringen løsner, spesielt store "fargerike" felter, nederst på dører og kanaler løsner. Mistenker slapt arbeid. Kanskje best å få utbedret før man tar seg råd/bryet med coating.. 

Innspill? ? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Endelig fikk reklamefirmaet tatt seg av dårlig profileringsjobb. Mener, er det ikke vanlig å bruke silikonfjerner- når klargjøreren har klint bilen full av AIO polish før levering? 
 

Uansett, da er den klar for en helg i garasjen, litt polering og en Coating. 
Noen med noen tips til en som fungerer for en som bare er på runde to? 
Kan opplyse om at jeg ikke har kontroll på tempen i garasjen, litt mye å varme opp. 
Hvis det skulle ha noe å si. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Carpro sine coatinger f eks kan ligges på plast/vinyl, det kan og kamikaze ism. Begge er greie og jobbe med. Spørs jo hva temp som er der men når du skal ligge coating ville jeg hatt 15gr som absolutt minimum. Angående silikonfjerner /wipedown så spiller d ingen rolle hva de har klint bilen inn med, du skal jo polere, og etter polering før coating går du jo selv over med wipedown ?

Driver Unneland Autospa 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva bilen var klint inn med var egentlig bare et issue for folien. Jeg er over med IPA, wipedown e.l. 
Folien ramlet av, ble spylt av ved vask ?

Funker ikke å vaske bilen annerledes, som var et forslag fra montøren ? 

Takk for tips, da sjekker jeg ut carpro litt. Kan jo også vente til nærmere sommeren, blir bedre temp da. 8m takhøyde blir vanskelig å «holde jevnt» 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bruksvilkår til å plassere en lenke til siden med vilkår for bruk