Lars Haider Skrevet 2. mars 2020 Del Skrevet 2. mars 2020 Hva bruker dere på vinduene på bilen for å få de rene og pene? Selv har jeg bruket Selaclean Professional Glass Cleaner. Den er grei nok, men litt klin og vil gjerne ha noen gode alternativer. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Coookiey Skrevet 2. mars 2020 Del Skrevet 2. mars 2020 Har kun erfaring med Rupes Glas Cleaner, godt fornøyd med denne, men tror jeg skal prøve Koch sin neste gang. Følger også med mf med rupesen 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stig Rolland Skrevet 2. mars 2020 Del Skrevet 2. mars 2020 Bruker selv nerta sin, rupes og Koch, synes alle de er gode. Har og prøvd waxd sin og synes alle er gode, men Koch sin og nerta er vel mest for penga 1 Siter Driver Unneland Autospa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lars Haider Skrevet 2. mars 2020 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2020 Takk for svar! Da lurer jeg på om jeg skal prøve meg på Koch denne gangen da de har denne på lager der jeg skal bestille litt annet fra. Sprayes denne på ruten og lar virke, eller er det best å ta det på en MF for så arbeide det på ruta? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stig Rolland Skrevet 2. mars 2020 Del Skrevet 2. mars 2020 Lars Haider skrev (1 time siden): Takk for svar! Da lurer jeg på om jeg skal prøve meg på Koch denne gangen da de har denne på lager der jeg skal bestille litt annet fra. Sprayes denne på ruten og lar virke, eller er det best å ta det på en MF for så arbeide det på ruta? Spørs hvordan jeg begynner, om dør ikke er vasket pleier jeg sprute på ruten og vaske med papir evt glass mf, om dør er vasket sprayer jeg rett i papir for og ikke få flekker på dør trekket, men alle har jo sine måter og gjøre det på 1 Siter Driver Unneland Autospa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jogge1994 Skrevet 3. mars 2020 Del Skrevet 3. mars 2020 Lars Haider skrev (13 timer siden): Takk for svar! Da lurer jeg på om jeg skal prøve meg på Koch denne gangen da de har denne på lager der jeg skal bestille litt annet fra. Sprayes denne på ruten og lar virke, eller er det best å ta det på en MF for så arbeide det på ruta? Som resten sier er rupes sin ganske bra. Har også brukt Tuga chemie sin med ok suksess, men rupes er favoritten. Har ikke fått testet Koch sin. Selv pleier jeg å gå over 2 ganger vis det er utvendig. Første omgang spayer jeg rett på ruten. Her liker jeg best å bruke papir i vertfall på front- og bakrute da disse som oftest er en del dritt på. andre runde sprayer jeg enten i kluten eller veldig lett på ruten for så å gå over.Her er det mest for å få det skjoldfrie resultatet. Innvendig sprayer jeg bare i kluten da glassrens ikke er noe jeg vil ha på interiøret. Siter Selger hos GS Bildeler AS Support hos Bilpleievelgeren.no Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hjustad Skrevet 3. mars 2020 Del Skrevet 3. mars 2020 Sprayer som oftest 99 prosent av gangene rett i kluten. Vasker over og tørker tørt etterpå. Riktig klut er nesten viktigere enn rens. 2 Siter Daglig leder for Blankbil.no B-kjendis hos Gnukkehjørnet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
northcarspa Skrevet 3. mars 2020 Del Skrevet 3. mars 2020 Som alltid så går det i CarPro produkter her i gården Kan anbefale CarPro Clarify og CarPro GlassFiber klut Men et lite tips om du skulle prøve denne kombinasjonen: * Spray lett direkte på kluten, ikke direkte på glasset. * Etter at du har tørket over glasset noen runder så snur du kluten. * Tørk så over med en tørr og ren side på kluten for å fjerne siste rest. 1 Siter Certified CarPro Professional Detailer Kosmetisk bilpleier Mitsubishi og Hyundai Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lars Haider Skrevet 3. mars 2020 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2020 hjustad skrev (7 timer siden): Sprayer som oftest 99 prosent av gangene rett i kluten. Vasker over og tørker tørt etterpå. Riktig klut er nesten viktigere enn rens. Da må jeg nesten spørre om hva som er riktig klut? Har vel ikke kjøpt skikkelig kluter for vindu annet enn at jeg har noen av Biltema sine jeg har brukt Stort sett har det vært brukt papir, og det har fungert greit med skummet Selacleanen legger på viduet.. northcarspa skrev (6 timer siden): Som alltid så går det i CarPro produkter her i gården Kan anbefale CarPro Clarify og CarPro GlassFiber klut Men et lite tips om du skulle prøve denne kombinasjonen: * Spray lett direkte på kluten, ikke direkte på glasset. * Etter at du har tørket over glasset noen runder så snur du kluten. * Tørk så over med en tørr og ren side på kluten for å fjerne siste rest. Takk for tips. Har god erfaring med de produktene til CarPro jeg har testet. Ble Koch i handlekurven denne runden, men skal sjekke ut CarPro sin. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hjustad Skrevet 3. mars 2020 Del Skrevet 3. mars 2020 Skikkelige glasskluter er et must. Vanlige kluter "linter". Da får du de ørsmå blanke fibrene som du dytter rundt på glasset. Lofritt papir er innafor det også [emoji4] Siter Daglig leder for Blankbil.no B-kjendis hos Gnukkehjørnet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Niebelheim Skrevet 3. mars 2020 Del Skrevet 3. mars 2020 hjustad skrev (1 time siden): Skikkelige glasskluter er et must. Vanlige kluter "linter". Da får du de ørsmå blanke fibrene som du dytter rundt på glasset. Lofritt papir er innafor det også Dette kan jeg skrive under på. Det var helt grusomt å kjøre etter at jeg hadde vasket den og brukte mikrofiber for første gang, istedet for lofritt papir. Det var små hår over hele frontruta, og det var ikke så enkelt å få bort alt etterpå heller. Etter dette ble det handlet inn diverse glasskluter. Jeg har noen vaffelkluter og noen andre "glatte" glasskluter. Jeg vet ikke om jeg har en type jeg foretrekker over en annen. Syns begge typene funker greit. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tunKX Skrevet 4. mars 2020 Del Skrevet 4. mars 2020 (endret) Autoglaze sin glassrens er jeg svært fornøyd med. Forskjellen jeg oppdaget med denne glassrensen er at man har god jobbetid før den tørker. En del glassrenser tørker/fordamper fort, dette kan føre til striper og skjolder. Som nevnt tidligere er dedikerte glasskluter et must. Endret 4. mars 2020 av tunKX Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
northcarspa Skrevet 5. mars 2020 Del Skrevet 5. mars 2020 hjustad skrev (På 3.3.2020 den 17.51): Skikkelige glasskluter er et must. Vanlige kluter "linter". Da får du de ørsmå blanke fibrene som du dytter rundt på glasset. Lofritt papir er innafor det også Sliter fortsatt med å få selgerene på jobb til å forstå at tørkepapir ikke er holdbart for tørk av vindu. Utrolig hvor vanskelig det skal være Siter Certified CarPro Professional Detailer Kosmetisk bilpleier Mitsubishi og Hyundai Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.