Gå til innhold

Test av Chemical guys HydroSlick Wax

Coookiey

Anbefalte innlegg

Vel her kommer en test uten bilder av ett produkt som hørres helt fantastisk ut, men som viser seg å være rævva ( i mitt tilfelle )

Dette er en test av ett produkt som kom i fjor en gang som har det fantastiske navnet Chemical guys Hydroslick ceramic coating wax. Tøft og avansert navn på ett produkt som ifølge CG selv skal være den ultimate løsningen. Vel mja nei ikke i mitt tilfelle. 

Kom over produktet og tenkte dette kunne være artig å prøve så fikk min norske kollega som bor i junaiten til å ta med en flaske når vi skulle mønstre på. Gledet meg selv å komme å hjem etter 4 uker på bøljan blå for å teste produkte for å se om det var så bra som det skulle være ifølge utallige filmer og reviews på youtube. 

Jeg påførte produkte på 3 biler, 1 stk VW golf, 1stk Mercedes B250E og en BMW F10. 

Selve prosessen å påføre produkte var en meget behaglig affære, tok noen små erter av godstoffet på en MF applikator som ble anbefalt og påførte produkte som visst i utallige filmer på youtube og derretter buffet det av. Glansen var faktisk meget pen og bilene ble shiny. Ble gjort grundig vask av alle bilene samt wipedown før jeg påførte produkte, nei vent nå lyver jeg. Det ble gjort på en av dem å det var Mercedesen. 

Dette er en bil som blir brukt mye og må vaskes ofte da den oftes ikke ser ut. Tok en sikkelig god vask av bilen senest idag hvor jeg gjorde 

1. Surfex HD 

2. Vorr B

3. Håndvask med Britemax ( 2 bøtter )

etc.

Og vannet vel det lå flatt på hele bilen etter ca 1 mnd etter påføring av vidunder stoffet ifra CG. Det fantes nada perler av vann og generellt andre ting du forventer når bilen skal ha beskyttelse på seg. Alt dette var borte. Jeg mistenker at dette er ett produkt som ikke fungerer optimalt i det hele tatt. Og værtfall ikke til prisen dette blir solgt for. 

Etter at jeg hadde vasket mercedesen tok jeg å vaska min bil som har hatt Gyeon wetcoat som beskyttelse og her var det masse beskyttelse igjen selv etter en fantatisk vinter på vestlandet ( plussgrader og masse masse masse regn ) 

Jeg har tidligere brukt Fusso coat på høsten / vinteren, og vil si dette er ett produkt som fungerer utmerket. Jeg synes det er synd at dette produktet ikke fungerer på samme måte som fusso. Fordi påføring er super enkel og det er en enkel og koselig prosess å gjøre. Men etter å ha sett resulatet på de bilene jeg har lagt det, er jeg meeeget skuffet desverre.

Jeg håper andre som har brukt dette produktet har hatt mer hell enn meg, og jeg ønsker å utføre en ny test av det nå til våren på min egen bil, men er usikker på om jeg faktisk gidder å prøve eller om jeg skal gi det en liten sjans til. Kanskje en 50/50 med fusso for å se om det utgjør noe forskjell. 

Håper at denne anmeldelsen ikke blir for lang eller kjedlig eller dum, men at vi kan ha en diskusjon rundt det og kanskje få avklart ett par ting om produktet. For i teorien høres og ser produktet ut som en genial sak, men i mitt tilfelle har det vært rævva.

Ha en fortsatt trivlig kveld

Mvh

• Liker 2
  • Forvirret 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Coookiey skrev (13 minutter siden):

Vel her kommer en test uten bilder av ett produkt som hørres helt fantastisk ut, men som viser seg å være rævva ( i mitt tilfelle )

Dette er en test av ett produkt som kom i fjor en gang som har det fantastiske navnet Chemical guys Hydroslick ceramic coating wax. Tøft og avansert navn på ett produkt som ifølge CG selv skal være den ultimate løsningen. Vel mja nei ikke i mitt tilfelle. 

Kom over produktet og tenkte dette kunne være artig å prøve så fikk min norske kollega som bor i junaiten til å ta med en flaske når vi skulle mønstre på. Gledet meg selv å komme å hjem etter 4 uker på bøljan blå for å teste produkte for å se om det var så bra som det skulle være ifølge utallige filmer og reviews på youtube. 

Jeg påførte produkte på 3 biler, 1 stk VW golf, 1stk Mercedes B250E og en BMW F10. 

Selve prosessen å påføre produkte var en meget behaglig affære, tok noen små erter av godstoffet på en MF applikator som ble anbefalt og påførte produkte som visst i utallige filmer på youtube og derretter buffet det av. Glansen var faktisk meget pen og bilene ble shiny. Ble gjort grundig vask av alle bilene samt wipedown før jeg påførte produkte, nei vent nå lyver jeg. Det ble gjort på en av dem å det var Mercedesen. 

Dette er en bil som blir brukt mye og må vaskes ofte da den oftes ikke ser ut. Tok en sikkelig god vask av bilen senest idag hvor jeg gjorde 

1. Surfex HD 

2. Vorr B

etc.

Og vannet vel det lå flatt på hele bilen etter ca 1 mnd etter påføring av vidunder stoffet ifra CG. Det fantes nada perler av vann og generellt andre ting du forventer når bilen skal ha beskyttelse på seg. Alt dette var borte. Jeg mistenker at dette er ett produkt som ikke fungerer optimalt i det hele tatt. Og værtfall ikke til prisen dette blir solgt for. 

Etter at jeg hadde vasket mercedesen tok jeg å vaska min bil som har hatt Gyeon wetcoat som beskyttelse og her var det masse beskyttelse igjen selv etter en fantatisk vinter på vestlandet ( plussgrader og masse masse masse regn ) 

Jeg har tidligere brukt Fusso coat på høsten / vinteren, og vil si dette er ett produkt som fungerer utmerket. Jeg synes det er synd at dette produktet ikke fungerer på samme måte som fusso. Fordi påføring er super enkel og det er en enkel og koselig prosess å gjøre. Men etter å ha sett resulatet på de bilene jeg har lagt det, er jeg meeeget skuffet desverre.

Jeg håper andre som har brukt dette produktet har hatt mer hell enn meg, og jeg ønsker å utføre en ny test av det nå til våren på min egen bil, men er usikker på om jeg faktisk gidder å prøve eller om jeg skal gi det en liten sjans til. Kanskje en 50/50 med fusso for å se om det utgjør noe forskjell. 

Håper at denne anmeldelsen ikke blir for lang eller kjedlig eller dum, men at vi kan ha en diskusjon rundt det og kanskje få avklart ett par ting om produktet. For i teorien høres og ser produktet ut som en genial sak, men i mitt tilfelle har det vært rævva.

Mvh

Kan det være at 12 mnd holdbarhet er så lenge den er på flaska? ?

Neida, dette høres jo stusselig ut. Det er jo et produkt som selges til nesten 1000kr i Norge, så burde jo gjøre en OK+ jobb hvis man skal dømme etter prisen. Har jo hørt mye ymse om holdbarheten på f. eks JetSeal, men har aldri testet noen av produktene fra CG selv...

Partner/Daglig Leder: Detailshop.no og kjendis i Gnukkehjørnet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta en gjerne en 50/50 med fusso, men jeg tror nok ikke den klarer å matche fusso uansett. Prøv gjerne et sted der du tar lakkerens/ lett polering for å være sikker på at lakken er helt ren før påføring. Kanskje en 50/50 med polert og ikke polert panel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tommy skrev (8 timer siden):

Kan det være at 12 mnd holdbarhet er så lenge den er på flaska? ?

Neida, dette høres jo stusselig ut. Det er jo et produkt som selges til nesten 1000kr i Norge, så burde jo gjøre en OK+ jobb hvis man skal dømme etter prisen. Har jo hørt mye ymse om holdbarheten på f. eks JetSeal, men har aldri testet noen av produktene fra CG selv...

Ja du kan så si...

Ja en skulle nesten tro at når de tar så godt betalt for ett produkt at det faktisk hadde fungert sikkeligt...

Produkte i utgangspunkte er forsåvidt ganske så "genialt" veldig lett å påføre og kan ikke gjøre så mye galt, så på papirert høres det ut som et fantastisk produkt.

Men når det viser seg at det dabber av etter litt over 1 mnd så er det jo noe galt, hadde Wetcoat på min bil, og det holder vesentlig lenger.

Har diverse andre CG produkter som jeg er fornøyd med, for eks silk shine dressing. Lukter godt enkelt å bruke etc.. Men igjen ikke ett produkt som koste 800-1000kr

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Coookiey skrev (12 timer siden):

1. Surfex HD 

2. Vorr B

etc.

Mvh

Nesten litt for godt til at det er sant? ?

Bruker selv CarPro Hydro2 Lite og den er enda lettere å legge en den du beskriver her. Spray på å skyll av. CP Hydro2 Lite varer 2 - 3 mnd her oppe i nord(med forbehold). Kan vel si det sånn at det går fra fine vær forhold til det litt mer ekstreme inkludert salting av veier osv. Finnes også en variant som kommer i konsentrat som har enda bedre holdbarhet.

Kan nevnes at jeg personlig har vært stor tilhenger av Fusso, men av forskjellige årsaker så er den lagt bort. Men en ting skal Fusso ha.. den holder det den lover og mer til.

Endret av northcarspa

Certified CarPro Professional Detailer ?

Kosmetisk bilpleier Mitsubishi og Hyundai ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

northcarspa skrev (1 time siden):

Nesten litt for godt til at det er sant? ?

Bruker selv CarPro Hydro2 Lite og den er enda lettere å legge en den du beskriver her. Spray på å skyll av. CP Hydro2 Lite varer 2 - 3 mnd her oppe i nord(med forbehold). Kan vel si det sånn at det går fra fine vær forhold til det litt mer ekstreme inkludert salting av veier osv. Finnes også en variant som kommer i konsentrat som har enda bedre holdbarhet.

Kan nevnes at jeg personlig har vært stor tilhenger av Fusso, men av forskjellige årsaker så er den lagt bort. Men en ting skal Fusso ha.. den holder det den lover og mer til.

Ja jeg har personlig gode erfaring med wetcoat ifra gyeon, er vel ala nor av de samme. Men ja foe godt til å være sant det er det, litt dumt når det egentlig kunne vært ett bra produkt.

Fusso er imponerende bra til prisen, holder lenge. Men kan være vanskelig å jobbe også blir en små rar i hode av lukten værtfall på den gamle

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakket med en som selger denne. Han hevdet at holdbarhet er grei, dersom den blir påført i romtemp, og får herde 24t i samme temp. Hvis ikke, dårlig holdbarhet. Ble derfor ikke vurdert kjøpt engang, har ikke varm garasje. Temperatur er en variabel som kanskje skulle vært mer vektlagt for flere lsp, kjemiske reaksjoner skjer vel raskere ved høyere temperaturer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 5 uker senere...
  • 1 måned senere...

LSP produkter fra CG har jeg gitt opp for lenge siden, men vurderte faktisk å teste denne når det var supertilbud hos en forhandler. Men de lager tydeligvis (fortsatt) LSP for varme land uten regn og nevneverdig behov for vask.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Bruksvilkår til å plassere en lenke til siden med vilkår for bruk