Gå til innhold

Krympe skinn


trogha

Anbefalte innlegg

Etter gode 120.000km i min volvo v60 har naturlig nok sitteputen på førersetet blitt litt slapp, så jeg er litt nysgjerrig på hvor bra man kan få det og hvor lenge det varer.

Har sett noen "fast forward" videoer på youtube hvor de kun bruker varmepistol eller hårføner, og resultatene ser jo unektelig bra ut. Ser flere nevner at man skal varme og kjøle ned, varme og kjøle ned osv., og colourlock har jo en Chill bar som jeg tolker at er laget for bla. krymping.

Hva er den mest skånsomme måten å gjøre dette på, og hva er evt. fordeler med å kjøle ned skinnet underveis?

Effektivitet eller mer skånsomt for skinnet?

Jeg tenker ikke å investere i en chill bar bare for å teste, så kom med forslag til noe annet man kan bruke for å kjøle ned med underveis (hardt og flatt eller mykt?) hvis det trengs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

trogha skrev (2 timer siden):

Etter gode 120.000km i min volvo v60 har naturlig nok sitteputen på førersetet blitt litt slapp, så jeg er litt nysgjerrig på hvor bra man kan få det og hvor lenge det varer.

Har sett noen "fast forward" videoer på youtube hvor de kun bruker varmepistol eller hårføner, og resultatene ser jo unektelig bra ut. Ser flere nevner at man skal varme og kjøle ned, varme og kjøle ned osv., og colourlock har jo en Chill bar som jeg tolker at er laget for bla. krymping.

Hva er den mest skånsomme måten å gjøre dette på, og hva er evt. fordeler med å kjøle ned skinnet underveis?

Effektivitet eller mer skånsomt for skinnet?

Jeg tenker ikke å investere i en chill bar bare for å teste, så kom med forslag til noe annet man kan bruke for å kjøle ned med underveis (hardt og flatt eller mykt?) hvis det trengs.

Chill bar er sykt dyr, så den er nok forbeholdt de proffe. Jeg har ikke testet, men kan jo tenke meg at en flaske med kaldt vann kan gjøre susen? Jeg hører om folk som bruker våte håndklær, så det fungerer også sikkert.

Fordelen med å kjøle ned skinnet er at prosessen går fortere, enkelt og greit. 

  • Liker 2

Partner/Daglig Leder: Detailshop.no og kjendis i Gnukkehjørnet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tommy skrev (25 minutter siden):

Chill bar er sykt dyr, så den er nok forbeholdt de proffe. Jeg har ikke testet, men kan jo tenke meg at en flaske med kaldt vann kan gjøre susen? Jeg hører om folk som bruker våte håndklær, så det fungerer også sikkert.

Fordelen med å kjøle ned skinnet er at prosessen går fortere, enkelt og greit. 

Ok takk, Chill bar er vel kanskje "bare" en klump med kobber for å effektivt lede bort varme?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Chill bar er laget av bronse, å en av grunnene til at det blir brukt, er at den klarer å absorbere mye varme raskt. Du kan som (han andre) Tommy sier bruke en flaske kalt vann, eller et kaldt håndkle, men du vil fort merke at disse blir varme med en gang, slik at du bør ha flere flasker klare når du holder på.

  • Liker 3

TOMMY'S CAR SPA FOUNDER | SWISSVAX CERTIFIED DETAILER | SWISSVAX CERTIFIED INSTRUCTOR | DCN APPROVED DETAILER | 

2017 RUPES AMBASSADOR | RUPES ADVANCED LEVEL INSTRUCTOR | KURS/MESSER FOR CONLOGO | AUTOPIA EXPO CO FOUNDER

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bruksvilkår til å plassere en lenke til siden med vilkår for bruk