Gå til innhold

Bilpleie wiki


Eivgro

Anbefalte innlegg

 

Mulig å lage en wiki knyttet til forumet? Brukerne kan bidra til dypdykk/guider i tema de er gode på. Tenker feks at trykker man på linken "bilvask", får man opp emnene avfetting, forvask, osv med en enkel forklaring på hva dette innebærer. Under de forskjellige kan det linkes til mere inngående instruksjoner, produkter ( som vi her inne bruker og anbefaler), gode youtubevideoer som vi snubler over, gnukkehjørnet episoder med relevant innhold. Litt usikker på hvor praten om Expendables fra siste uke kan passe inn?. Tror en ryddig og bra wiki kan trekke inn folk som er nybegynnere og søker info, men også være nyttig for weekend warriors og entusiaster. Kan faktisk brukes til å indeksere gode poster på forumet, om feks vask og behandling av gummimatter, som er en evig gjenganger. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tommy skrev (På 7.3.2020 den 1.43):

Oh, jeg liker forslaget meget godt...! Skal sveive igang litt research. Vil i så fall bli en egen nettadresse separat fra forumet. 

Wiki.Bilpleieforum.no

Blir som Wikipedia, bare for skikkelige folk. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eivgro skrev (På 6.3.2020 den 23.06):

 

Mulig å lage en wiki knyttet til forumet? Brukerne kan bidra til dypdykk/guider i tema de er gode på. Tenker feks at trykker man på linken "bilvask", får man opp emnene avfetting, forvask, osv med en enkel forklaring på hva dette innebærer. Under de forskjellige kan det linkes til mere inngående instruksjoner, produkter ( som vi her inne bruker og anbefaler), gode youtubevideoer som vi snubler over, gnukkehjørnet episoder med relevant innhold. Litt usikker på hvor praten om Expendables fra siste uke kan passe inn?. Tror en ryddig og bra wiki kan trekke inn folk som er nybegynnere og søker info, men også være nyttig for weekend warriors og entusiaster. Kan faktisk brukes til å indeksere gode poster på forumet, om feks vask og behandling av gummimatter, som er en evig gjenganger. 

Nå har jeg ikke gitt deg cred i noe av det jeg har lagt ut så langt, men det lukter hall of fame... ett eller annet på deg ?

  • Liker 1

Partner/Daglig Leder: Detailshop.no og kjendis i Gnukkehjørnet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tommy skrev (34 minutter siden):

Nå har jeg ikke gitt deg cred i noe av det jeg har lagt ut så langt, men det lukter hall of fame... ett eller annet på deg ?

Fint at dere tente på ideen, og ikke minst at den ble realisert så kjapt? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aldri vært noe glad i wiki, men nå har jeg ikke hatt stor interesse for kunnskap generelt, bortsett fra når det kommer til bilpleie. Så hvem vet, kanskje dere får meg inn på wiki også.. var jo tross alt dere som fikk meg til å høre på podcast, noe jeg aldri i livet kunne tenkt meg å gjort. 

Jeg er kanskje litt negative, men tror kanskje det hadde vært best og mer oversiktlig med skikkelig tråder her inne på forumet. Men det blir spennende å se fortsettelse på dette, jeg stiller meg ikke utelukkende ?

  • Liker 1

Planleggingsfasen av Moenshine

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aldri vært noe glad i wiki, men nå har jeg ikke hatt stor interesse for kunnskap generelt, bortsett fra når det kommer til bilpleie. Så hvem vet, kanskje dere får meg inn på wiki også.. var jo tross alt dere som fikk meg til å høre på podcast, noe jeg aldri i livet kunne tenkt meg å gjort. 

Jeg er kanskje litt negative, men tror kanskje det hadde vært best og mer oversiktlig med skikkelig tråder her inne på forumet. Men det blir spennende å se fortsettelse på dette, jeg stiller meg ikke utelukkende [emoji6]
Tipper det blir en god kombinasjon av begge deler. Fordelen med ett wiki er at det til enhver tid er mer oppdatert enn hva et forum er :)

Daglig leder for Blankbil.no
B-kjendis hos Gnukkehjørnet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Moen skrev (42 minutter siden):

Aldri vært noe glad i wiki, men nå har jeg ikke hatt stor interesse for kunnskap generelt, bortsett fra når det kommer til bilpleie. Så hvem vet, kanskje dere får meg inn på wiki også.. var jo tross alt dere som fikk meg til å høre på podcast, noe jeg aldri i livet kunne tenkt meg å gjort. 

Jeg er kanskje litt negative, men tror kanskje det hadde vært best og mer oversiktlig med skikkelig tråder her inne på forumet. Men det blir spennende å se fortsettelse på dette, jeg stiller meg ikke utelukkende ?

Et wiki går godt hånd i hånd med et forum tenker jeg. Det vil være enklere å finne informasjon om spesifikke ting på et wiki, og bruke det som en kilde/referanse. Et forum som dette er jo naturligvis mer som et samfunn, der vi kommuniserer som "individer".

Partner/Daglig Leder: Detailshop.no og kjendis i Gnukkehjørnet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håper det blir et bra prosjekt, men det er nok garantert enormt mye arbeid som skal settes inn i dette for at det skal bli vel gjennomført. 

Personlig (igjen, ikke for å være negative, jeg ønsker å stille meg åpen for nye muligheter - også innenfor wiki) så ville jeg nok heller, og kanskje i tillegg uansett, opprettet egne innlegg her på forumet som er dedikert til en spesielt emne. Hvor vi kanskje starter med en mal av et innlegg, der folk samme kan komme med innspill og forslag til informasjon og oppsett. Kan forsåvidt også brukes til manualer og hjelpemidler for folk som er ganske ny til dette. 

Men jeg håper at wiki blir et bra sted for kunnskap, nå har folk sikkert mye tid til overs: så da er det bare å få @*#!% i gir! ? Lykke til!

  • Liker 1

Planleggingsfasen av Moenshine

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Moen skrev (På 14.3.2020 den 16.39):

Jeg håper det blir et bra prosjekt, men det er nok garantert enormt mye arbeid som skal settes inn i dette for at det skal bli vel gjennomført. 

Personlig (igjen, ikke for å være negative, jeg ønsker å stille meg åpen for nye muligheter - også innenfor wiki) så ville jeg nok heller, og kanskje i tillegg uansett, opprettet egne innlegg her på forumet som er dedikert til en spesielt emne. Hvor vi kanskje starter med en mal av et innlegg, der folk samme kan komme med innspill og forslag til informasjon og oppsett. Kan forsåvidt også brukes til manualer og hjelpemidler for folk som er ganske ny til dette. 

Men jeg håper at wiki blir et bra sted for kunnskap, nå har folk sikkert mye tid til overs: så da er det bare å få @*#!% i gir! ? Lykke til!

Fordelen med wiki kontra tråder er at det er lett og få oversikt over _oppdatert_ kunnskap. Når en tråd blir 30 sider lang så blir det mye piss en må lese om en skal ha med seg alt.

I en perfekt verden burde egentlig alle forhandlere legge inn informasjon om sine produktern, uten at det vinkles som reklame.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordelen med wiki kontra tråder er at det er lett og få oversikt over _oppdatert_ kunnskap. Når en tråd blir 30 sider lang så blir det mye piss en må lese om en skal ha med seg alt.

I en perfekt verden burde egentlig alle forhandlere legge inn informasjon om sine produktern, uten at det vinkles som reklame.
Det er så spot on som man kan få det. Tror det blir bra på sikt jeg [emoji4]

Daglig leder for Blankbil.no
B-kjendis hos Gnukkehjørnet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bruksvilkår til å plassere en lenke til siden med vilkår for bruk