Gå til innhold

Coating for dummies


Hofsoe

Anbefalte innlegg

Nice, skjønner at dette må testes over tid men virker det lovende til nå?
Ja det må jeg si. Men om det er revolusjonerende vet jeg ikke. Den oppfører seg som svært mange andre coatinger. Og selv om jeg er farget så synes jeg Unc-r er råere. Kan dokumentere litt så.kan du få se. Må bare få den hjem fra porsche center son

Daglig leder for Blankbil.no
B-kjendis hos Gnukkehjørnet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så det er dyrt - for deg -  men ikke veldig for meg som privatperson, spesielt ikke hvis den holder lenger en keramisk som det reklameres om. Dog, ser du for deg at graphene blir forbrukervare eller må man sertifiseres som med visse keramiske coatinger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider



Så det er dyrt - for deg -  men ikke veldig for meg som privatperson, spesielt ikke hvis den holder lenger en keramisk som det reklameres om. Dog, ser du for deg at graphene blir forbrukervare eller må man sertifiseres som med visse keramiske coatinger?


Jeg ser for meg begge deler. Det kommer helt an på hvilken formel produsent kommer til å bruke. Teknisk sett er det ikke dyrt men jeg må binde opp mye kapital. Og den helt sinnsyke wowowowow effekten ga det ikke. Men det kan hende de tar over for quartz på sikt. Om de kan hamle opp med f. Eks Unc-r eller feynlab tviler jeg på
  • Liker 2

Daglig leder for Blankbil.no
B-kjendis hos Gnukkehjørnet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Ett spørsmål til herr @hjustad.

Jeg er snart tom for forvask såpe (washking) og tenkte jeg skulle gå for Britemax Grime out men må denne tilføres snowfoam for at den skal skumme greit i en skumkanon? For hvis det må til, kommer jeg vel like langt med surfex hd som jeg allerede har stående?  

Og så enda ett spørsmål: Jeg har en kanne med mr. Pink stående. Er det helt feil å bruke denne på bilen innimellom som vaskesåpe eller vil denne drepe coatingen fortere? Synes det er greit å kunne bruke opp de middlene jeg allerede har. 

2006 Volvo S60 R 2.5T AWD - Sonic Blue

"Tenk negativt, for da blir du iallefall ikke skuffet!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hjustad skrev (6 timer siden):

Grime Out er en apc degreaser som ikke egner seg veldig i skumkanon. Bruk heller egnet skumsåpe. Alkalisk skum på surfex eller grime out osv er smør på flesk. Holder i lajnge baner med bare alkalisk skum.

 

Mr Pink er en helt brukandes bøttesåpe. Bruk den med god samvittighet ?

Har du en alkalisk skumsåpe i nettbutikken som er å anbefale? 

Da går jeg over på Mr. Pink når jeg er tom for Britemax  Pure Max ??

2006 Volvo S60 R 2.5T AWD - Sonic Blue

"Tenk negativt, for da blir du iallefall ikke skuffet!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Ok. Så hvis jeg gjører på med remover så legger jeg på ett lag med remax etterpå da? 
Hva bruker jeg til å nøytralisere removeren på lakken? 

2006 Volvo S60 R 2.5T AWD - Sonic Blue

"Tenk negativt, for da blir du iallefall ikke skuffet!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Slenger med på denne tråden jeg også. Har for det meste holdt med til forskjellige typer voks og sealere til nå, men ønsker å prøve meg på coating. Er det noen spesielle merker jeg bør holde meg til? Tenker i utgangspunktet å begynne med felger, da bilen fikk en god runde med polish og fusso i sommer. Bilen blir nok også coatet på nyåret. Kan coating oppbevares en periode, slik at jeg kan bruke den samme til felger nå og på bilen på nyåret? eller bør jeg benytte forskjellige typer coating på felger og resten av bilen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slenger med på denne tråden jeg også. Har for det meste holdt med til forskjellige typer voks og sealere til nå, men ønsker å prøve meg på coating. Er det noen spesielle merker jeg bør holde meg til? Tenker i utgangspunktet å begynne med felger, da bilen fikk en god runde med polish og fusso i sommer. Bilen blir nok også coatet på nyåret. Kan coating oppbevares en periode, slik at jeg kan bruke den samme til felger nå og på bilen på nyåret? eller bør jeg benytte forskjellige typer coating på felger og resten av bilen?
Coating av felger er ett fint sted å starte. Man kan ofte bruke samme coating på felger og lakk. Men én dedikert coating for felger vil ofte ha høyere motstand mot bl.a varme. Du kan fint ha coatingen på hylla fra nå og frem til våren uten problemer. Jeg skal avstå fra å komme med anbefalinger siden jeg er importør og selger [emoji28]

Daglig leder for Blankbil.no
B-kjendis hos Gnukkehjørnet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hjustad skrev (57 minutter siden):

Coating av felger er ett fint sted å starte. Man kan ofte bruke samme coating på felger og lakk. Men én dedikert coating for felger vil ofte ha høyere motstand mot bl.a varme. Du kan fint ha coatingen på hylla fra nå og frem til våren uten problemer. Jeg skal avstå fra å komme med anbefalinger siden jeg er importør og selger emoji28.png

Supert, da får jeg begynne der og prøve meg litt! Røyk på et impulskjøp av Liquid Elements A1000 og Gyeon Q2 rim i stad, så håper jeg ikke det er katta i sekken ? Så får vi se om ikke det blir UNC på bilen litt senere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arne-Magnus skrev (23 timer siden):

Supert, da får jeg begynne der og prøve meg litt! Røyk på et impulskjøp av Liquid Elements A1000 og Gyeon Q2 rim i stad, så håper jeg ikke det er katta i sekken ? Så får vi se om ikke det blir UNC på bilen litt senere?

Gyeon er ikke dårlig. De er forholdsvis lette å jobbe med så det blir nok bra skal du se ? 

Daglig leder for Blankbil.no
B-kjendis hos Gnukkehjørnet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arne-Magnus skrev (På 26.9.2020 den 22.55):

Supert, da får jeg begynne der og prøve meg litt! Røyk på et impulskjøp av Liquid Elements A1000 og Gyeon Q2 rim i stad, så håper jeg ikke det er katta i sekken ? Så får vi se om ikke det blir UNC på bilen litt senere?

Har selv Liquide Elements maskina. Synes den er veldig fin og god å jobbe med og som heller ikke koster det hvite ut av øynene. 
Ser at det er mange som skryter av den maskina og veldig fornøyde. 

Når det gjelder holdbarhet på coatingen så åpnet jeg en flaske i april når jeg coatet bilene mine. Jeg brukte den igjen i helgen uten problem. 

  • Liker 1

2006 Volvo S60 R 2.5T AWD - Sonic Blue

"Tenk negativt, for da blir du iallefall ikke skuffet!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hjustad skrev (På 26.4.2020 den 23.45):


 

 


Jeg ser for meg begge deler. Det kommer helt an på hvilken formel produsent kommer til å bruke. Teknisk sett er det ikke dyrt men jeg må binde opp mye kapital. Og den helt sinnsyke wowowowow effekten ga det ikke. Men det kan hende de tar over for quartz på sikt. Om de kan hamle opp med f. Eks Unc-r eller feynlab tviler jeg på

 

Når det gjelder graphene coating så er jeg overhode ikke imponert over første generasjon. Den var begynt å bli litt slapp i våres og jeg skulle teste ny coating på hele bilen så jeg måtte polere den. Alle de andre coatingene var seige og ikke særs samarbeidsvillige. Graphene coatingen røyk på første pass med poleringsmaskinen. Må nok gi det noe tid så de får utviklet de mer.

Daglig leder for Blankbil.no
B-kjendis hos Gnukkehjørnet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 måneder senere...

Til min store forskrekkelse her om dagen oppdaget jeg at jeg har fått litt vaskestriper i bilen ? Så ikke pent ut der bilen sto i solnedgang.

Hvis dette sitter i coatingen kan man her bare ta ett finsteg og legge ny coating?

2006 Volvo S60 R 2.5T AWD - Sonic Blue

"Tenk negativt, for da blir du iallefall ikke skuffet!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hofsoe skrev (På 4.5.2021 den 20.57):

Til min store forskrekkelse her om dagen oppdaget jeg at jeg har fått litt vaskestriper i bilen ? Så ikke pent ut der bilen sto i solnedgang.

Hvis dette sitter i coatingen kan man her bare ta ett finsteg og legge ny coating?

Det er helt korrekt ?

  • Liker 1

Daglig leder for Blankbil.no
B-kjendis hos Gnukkehjørnet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
ThomasT99 skrev (På 23.5.2021 den 10.56):

Har lagt et lag med Max Protect V1 + et lag med UNC-R. Topp stemning, men litt uhekdig med et panel og skal ta det på nytt. Hvor grovt skal man kjøre på med for å få det effektivt bort? Hard tysk lakk under

Hva har skjedd? Om det er i V1 så er det litt jobb å få vekk unc-r. Men om det sitter i R så korrigerer du til du er fornøyd før du wiper og coater panelet på nytt ?

Daglig leder for Blankbil.no
B-kjendis hos Gnukkehjørnet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hjustad skrev (3 timer siden):

Hva har skjedd? Om det er i V1 så er det litt jobb å få vekk unc-r. Men om det sitter i R så korrigerer du til du er fornøyd før du wiper og coater panelet på nytt ?

Det er bare i Unc-r. Panseret, så det ble litt stort. Var klar over den kjappe herdetiden, men det ble noe high spot allikevel. Da er det kanskje ikke så mye arbeid. Takk for svar ?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hjustad skrev (5 timer siden):

Hva har skjedd? Om det er i V1 så er det litt jobb å få vekk unc-r. Men om det sitter i R så korrigerer du til du er fornøyd før du wiper og coater panelet på nytt ?

Skal jeg da legge base + R på nytt? Eller bare R?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bruksvilkår til å plassere en lenke til siden med vilkår for bruk