Gå til innhold

Vannfilter

DieselDyret

Anbefalte innlegg

Jeg tok det som kan fint kalles *kattevask* av bilene her om dagen.

Så kjørte jeg dem inn i garasjen for at jeg skulle tørke dem, men med to unger som skulle legge seg så ble det med tørken glemt..

Så dagen etter hadde bilene tørket  (Har avfukter monter i garasjen ) men da hadde det komme mange vann *flekker* over bilene ?.

Så regner med dette er urenheter,kalk osv i vannet.

Så jeg lurte på om noen av dere bruker noe slags vannfilter eks når dere spyler av bilen etter vask helt til slutt ?

Jeg har kommunalt vann. 

Bilene blir som regel tørket med tørkehåndkle og trykkluft.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...

Eg har samme problemet selv, og har undersøkt litt, men ikkje gjort noe med det enda. Du kan lage deg oppsett selv ganske enkelt til en relativt rimelig penge som tar det aller meste. Problemet med alle disse løsningene er at (avhengig av hvor mye drit du har i vannet ) så blir filtrerene full på alt fra ca 500 liter til 2-3000 liter, så blir dyrt i lengden. Har man mulighet så vet eg at enkelte har samlet opp regnvann i ipc tanker og brukt det, det hjelper mye og. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

longbow skrev (14 timer siden):

Eg har samme problemet selv, og har undersøkt litt, men ikkje gjort noe med det enda. Du kan lage deg oppsett selv ganske enkelt til en relativt rimelig penge som tar det aller meste. Problemet med alle disse løsningene er at (avhengig av hvor mye drit du har i vannet ) så blir filtrerene full på alt fra ca 500 liter til 2-3000 liter, så blir dyrt i lengden. Har man mulighet så vet eg at enkelte har samlet opp regnvann i ipc tanker og brukt det, det hjelper mye og. 

Vel, det er nok ikke så mye nytte i å samle opp regnvann. Jeg har ikke garasje så bilen blir stående ute. Og jeg kan godt få waterspots av regnvannet også. Det kan riktignok være mer kalk i springvannet, men regnvannet er langt ifra rent det heller. Tror det er mer jobb enn det er verdt å samle opp det. Gå heller over med en waterspot remover de gangene man ikke har mulighet til å tørke.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Bruksvilkår til å plassere en lenke til siden med vilkår for bruk