Gå til innhold

DieselDyret


DieselDyret

Anbefalte innlegg

Hei, 

Jeg heter Henrik er 34 år og bor i Øyer med min samboer å to unger på 3 år og 6 år .

Opprinnelig fra Lillehammer, men lei av å leie og ville ha noe egent. Så i 2009 så ble det ett gammalt hus i Øyer med *garasje* og utleie del.

Har Svennebrev som tømrer, så huset har fått gjennomgå med så si total renovering + ny garasje (6.6m x 10m innvendige mål) under bakken (skal lage tråd om den).

 

Jobber som tømrer/altmuligmann i et anleggsfirma i Hafjell.

 

Bil og bilpleie har alltid vert morsomt og interessant å drive med. Men jeg vil nok kalle meg en amatør++.

Husker min første bil Sølv MB 190E 1986 modell (2003).

Da ble det kjøpt inn en Black and Decker HT til 500kr på tilbud hos Europris samt noe meguiars og turtle wax produkter.

Den gangen ble jeg fornøyd med resultatet, hadde det vert i dag så hadde kan man vel kalt det *rein , men lagt ifra rein* samme med blank..

Noen år senere når man investerte i nyere bil MB C180 1997. Da ble det morsommere å vaske bilen også. Så da ble det mange turer innom den lokale Brann Stasjonen å vaske i vaskehallen der (faren min jobbet der). 

Så ble den forbaska B&D spyllern glemt ute i kald boden en vinter så da ble det oppgradering til en Nilfisk E130 og dum som jeg var så kjøpte jeg den som var på tilbud hos Montèr som hadde dritt plastslange og ikke myk slange. Men denne spyler`n fungerte feilfri fra da den ble kjøpt rundt 2008 å til den ble byttet i 2018 til en Ava P80.

Hadde en Nilfisk E145 i noen måneder i 2018 som jeg fikk som rep objekt grei spyler med myk slange, men denne ble reparert og solgt til en kompis, det ble også E130 også.

 

Jeg har gjennomført et Swissvax Bilpleiekurs i 2016 hos Swissvax Lillehammer. Det var meget lærelikt å fikk en helt ny opplevelse av å vaske og vedlikeholde biler.

Men jeg må dessverre være så ærlig at jeg har ikke polert en eneste bil siden da ?, men kun tatt grundige vask og avsluttet med en latmanns voks (CarPro HydroFoam).

Har nå godt over til Koch-Chemie Protectorwax. Det går i Koch-Chemie, Nerta, Carpro++. 

Jeg har en North Detailing PDA-15 900W og Poleringspakke Menzerna & Uber 140 mm som fortsatt ligger i esken etter det ble kjøpt for noen år++ siden. Så må få ut fingeren å få brukt det.

 

Dette ble kanskje en litt lang Introduksjon av meg, men men ? .

Skal få lagt ut litt info og bilder av Produktene og vaskeutstyret som jeg har senere. 

Endret av DieselDyret
Skrive leif
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bruksvilkår til å plassere en lenke til siden med vilkår for bruk