Gå til innhold

Lakkbeskyttelse for vanskeligstilte


Elo

Anbefalte innlegg

Hørte siste episode av en påddkæst i dag, og fant for det første ut av jeg er vanskeligstilt. Står en garasje i nærheten, den er full av skrot, selvfølgelig. Når jeg tenker meg om går vel knapt bilen inn porten også, uansett.. Jeg har blitt nysgjerrig på lakkbeskyttelse, startet å vaske bil litt mer seriøst enn maskinvask i fjor, da bilparken ble fornyet og forminsket.

Har ett håp om å få lagt/påført/klemt utover noe som kan beskytte denne lakken. Ikke har jeg polert før, men skal klare å få bilen relativt ren vil jeg tro. 

Har forøvrig brukt PW (Protectorwax) frem til nå, men regner med det finnes annet der ute som er anbefalt? Hvis ikke kan jeg alltids bruke opp flaska først ?

Altså, rimelig fersk i faget.

Just for the record, en octavia -15, type babyblue som skal få litt pleie. 

 

  • Haha 1

Gnukkehjørnet Hangaround medlem(?)

Kjører bil med emblem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra det er flere vanskeligstilte her inne? pw er fin, bruker den ofte etter vask. Som regel ligger det annen beskyttelse på bilen, bruker pw for å vedlikeholde vannskrekk. Suveren på denne tiden av året, har ikke fått lagt beskyttelse siden i høst. Fusso er fin, spesielt når en legger den utendørs? 

Endret av Eivgro
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fuzzo og maske? Eller er den ikke såå voldsom? ?

Har sett litt på Hartwachs og Collinite, og Fuzzo forøvrig, OG hørt på podcasten. Men regner med ekspertisen samles her!? 

Gnukkehjørnet Hangaround medlem(?)

Kjører bil med emblem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elo skrev (4 minutter siden):

Fuzzo og maske? Eller er den ikke såå voldsom? ?

Har sett litt på Hartwachs og Collinite, og Fuzzo forøvrig, OG hørt på podcasten. Men regner med ekspertisen samles her!? 

Helt grei i frisk luft, men passer på å bruke hansker når jeg bruker fusso. Collinite er også bra, tenker da på den flaska, husker ikke nr

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På Fusso - minst hansker! Dat shit is radioactive. Neida, jeg husker ikke hva som står i databladet akkurat nå. Kunne sikkert sjekket på den tiden jeg bruker på å skrive at jeg ikke husker....... Ja, jeg får vel... Vent litt.

Ikke spise, drikke, snuse eller røyke mens du bruker produktet. Ikke put brukte kluter i lomma. Engangshansker på. Normalt sett ikke behov for åndedrettsvern.

Collinite 845 er bedre å jobbe med, men ikke riktig så holdbar. Mulig den nye Fussoen er bedre på mange måter enn den første utgaven.

Jeg kan skrive i timesvis om det du spør om, men tenker at en god start er om du får lagt en god beskyttelse - poler gjerne med maskin først!

  • Liker 1

Partner/Daglig Leder: Detailshop.no og kjendis i Gnukkehjørnet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Fusso er forsåvidt grei den men kan være noe ugrei å legge til man har "skjønt" den, funker bra på vinterfelgene. Dog er Fusso den eneste voksen jeg har prøvd som jeg synes blir litt blass/uklar i glansen/utseendet etterhvert, og jeg legger heller collinite 845 om jeg skal ha noe billig og holdbart som er enkel å legge, den har også rå holdbarhet på båt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil legge inn et godt ord for Bilt Hamber Double Speed Wax. Ikke samme holdbarhet som Fusso men holder lengre enn en standard carnuba voks. Syntes den er lettere å legge på og tørke av en Fusso og koster ikke så mye for en boks med Double speed wax. I alle fall noe du kan se på og se om det er noe som passer deg. 

  • Liker 2

Bilpleie/biler/racing blogg og bilpleie produkt anmelders av en entusiast - entirecar.se

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bruksvilkår til å plassere en lenke til siden med vilkår for bruk