Gå til innhold

Corona...


Fatboy

Anbefalte innlegg

Vi MÅ jo ha en tråd eller ti om dette.

Jeg har en arbeidsplass hvor det er mye folk innom. De hoster, nyser og ja, noen av de har ikke intimgrenser. 

Bør jeg kjøpe et titalls ozonmaskiner og en timer som kan starte disse om natta for å drepe bakterier i lokalet, eller vil ikke dette funke? Alternativt, om det kan funke, hvor mange maskiner må jeg ha for å betjene 60 m2 med avslått ventilasjon på nattestid. Formål: Drepe alt av virus...

Let's hear your thoughts :-) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ehhhhh, dette synes jeg det er vanskelig å spekulere i. Jeg er ikke utdannet biolog eller helsepersonell - så det får de som kan svare på uttale seg om. Er dette butikklokaler, eller noe annet? 

Kan dere henge opp informasjon ved inngangsparti? Muligheter for håndvask eller spriting når man går inn? Kan inventar vaskes, eller er det et lokale der det ikke er hensiktsmessig?

Sykehusene bruker egne maskiner som sprer en slags desinfeksjonståke i rom der det har vært smittefare - jeg har ikke helt tro på at ozon er en erstatning her. Lukter litt snake oil - men det kan godt være noe i det. Jeg tror andre tiltak er mye mer effektive. Sånn som at folk SER TIL HELVETE OG SKJERPER SEG!

Partner/Daglig Leder: Detailshop.no og kjendis i Gnukkehjørnet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er inne på det i siste avsnitt. I all korthet: Har du en snufsete kunde på kontoret ditt og fyrer i gang en ozonmaskin noen timer på timer når du går hjem, vil det da være et nevneverdig mer bakteriefritt kontor når du kommer på jobb dagen etter, eller kan det tenkes at Doffen har daua, og pc'en har blacka ut?

Jeg er fullstendig klar over at jeg er langt ute å kjøre i forhold til normale temaer. Fremdeles litt interessert allikavæl.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fatboy skrev (9 minutter siden):

Du er inne på det i siste avsnitt. I all korthet: Har du en snufsete kunde på kontoret ditt og fyrer i gang en ozonmaskin noen timer på timer når du går hjem, vil det da være et nevneverdig mer bakteriefritt kontor når du kommer på jobb dagen etter, eller kan det tenkes at Doffen har daua, og pc'en har blacka ut?

Jeg er fullstendig klar over at jeg er langt ute å kjøre i forhold til normale temaer. Fremdeles litt interessert allikavæl.

Jeg vil si at Corona er ganske normalt i disse dager. Tok dog friheten og flyttet tråden til Off topic, da det ikke har mye med bilpleie å gjøre.

Jeg har en mistanke om at ozon gir en falsk trygghet. Det er mye bedre å sørge for god håndhygiene, ikke håndhilse, grei avstand til folk, rengjøre og desinfisere flater.

Partner/Daglig Leder: Detailshop.no og kjendis i Gnukkehjørnet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bruksvilkår til å plassere en lenke til siden med vilkår for bruk