Gå til innhold

1, 2 eller 3 bøtter med gritguard?

Eivgro

Anbefalte innlegg

hjustad skrev (På 20.3.2020 den 16.58):

1 til vanlig og en til felg ja. Ser ikke behovet for skyllebøtte med så effektiv kjemi som vi har i dag

Når endret dette seg, og hvordan er kjemien bedre?

Du skjønner at i usa, så får en ikke nok bøtter.?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når endret dette seg, og hvordan er kjemien bedre?

Du skjønner at i usa, så får en ikke nok bøtter.[emoji12]
Det startet vel egentlig tilbake rundt 2010 ish når folk begynte å bruke bilt hamber autofoam bl.a. I USA så skummer de jo bilene med bøtteshampo fremdeles [emoji37] og shine armor er det beste som finnes [emoji23]

Daglig leder for Blankbil.no
B-kjendis hos Gnukkehjørnet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hjustad skrev (3 timer siden):

Det startet vel egentlig tilbake rundt 2010 ish når folk begynte å bruke bilt hamber autofoam bl.a. I USA så skummer de jo bilene med bøtteshampo fremdeles emoji37.png og shine armor er det beste som finnes emoji23.png

Har sett litt på Matt i Obsessed Garage. "Å jeg er så ocd og alt må være perfekt"  - skummer bilen med såpe og drar vaskehansken over. 

USA er et uland når det kommer til detailing. Så at Meguairs akkurat slapp metallpartikkelfjerner som en nyhet. ?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sett litt på Matt i Obsessed Garage. "Å jeg er så ocd og alt må være perfekt"  - skummer bilen med såpe og drar vaskehansken over. 

USA er et uland når det kommer til detailing. Så at Meguairs akkurat slapp metallpartikkelfjerner som en nyhet. [emoji28]
Ja, men de har også en del restriksjoner der borte mtp vann og vannforbruk. Dessuten vil det f. Eks på sommeren kunne gå å skumme bilen og vaske den med skummet.

Daglig leder for Blankbil.no
B-kjendis hos Gnukkehjørnet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eivgro skrev (På 20.3.2020 den 14.57):

Hvor mange bøtter bruker du til bilvask? Håper det ikke er bare meg som bruker en bøtte til vanlig vask. Må isåfall kjenne på enorm bøtteskam?

Bruker 1 til vanlig vask, 1 til felgvask

Jeg har alltid brukt bare én bøtte. Har aldri klart å se noen hensikt med separat skylle-bøtte. Har dog klistremerker som tar høyde for at folk ønsker å separere - jeg har full respekt for de som gjør det - i solidaritetens ånd!

Egen bøtte for felg kan jeg se at er kjekt, alternativt så tar jeg hjulvask etter berøringsvask og bruker samme bøtte.

Juden skrev (21 timer siden):

USA er et uland når det kommer til detailing. Så at Meguairs akkurat slapp metallpartikkelfjerner som en nyhet. ?

Ja, jeg kan se greia hvis bilen bare er støvete - som den jo ofte er i de solrike statene. Men den totale mangelen på alkaliske forvasker borti der forundrer meg... Jeg sendte mail til Matt og spurte hvorfor han i sin tid endte opp på lufttrykkoblinger, og ikke KEW som er å betrakte som industristandarden på hurtigkoblinger for høyttrykk. Det var enkelt og greit fordi han ikke visste om at KEW eksisterte. Han sier jo selv at de korte type koblingene er "junk", og at han oppfordrer følgerne sine til å handle 2-3 sett fordi de kommer til å ryke. Så er ikke alt man skal ta for god fisk ?

• Liker 1

Partner/Daglig Leder: Detailshop.no og kjendis i Gnukkehjørnet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hjustad skrev (21 timer siden):
Juden skrev (21 timer siden):

USA er et uland når det kommer til detailing. Så at Meguairs akkurat slapp metallpartikkelfjerner som en nyhet. emoji28.png

Ja, men de har også en del restriksjoner der borte mtp vann og vannforbruk. Dessuten vil det f. Eks på sommeren kunne gå å skumme bilen og vaske den med skummet.

Ser jeg formulerte meg litt dårlig. Skryter først at en er så utrolig OCD, bruker så bøttesåpe som pre-wash, og skummer det på en gang til for å vaske bilen. Altså mangelen på feks Autofoam eller noe annet jeg synes er merkelig. 

Tommy skrev (29 minutter siden):

Ja, jeg kan se greia hvis bilen bare er støvete - som den jo ofte er i de solrike statene. Men den totale mangelen på alkaliske forvasker borti der forundrer meg... Jeg sendte mail til Matt og spurte hvorfor han i sin tid endte opp på lufttrykkoblinger, og ikke KEW som er å betrakte som industristandarden på hurtigkoblinger for høyttrykk. Det var enkelt og greit fordi han ikke visste om at KEW eksisterte. Han sier jo selv at de korte type koblingene er "junk", og at han oppfordrer følgerne sine til å handle 2-3 sett fordi de kommer til å ryke. Så er ikke alt man skal ta for god fisk ?

Om ikke annet, så er fyren god til å tjene penger. Syns han var veldig flink rett etter han begynte på YouTube, men etter han starta fulltid så har det blitt mye svada.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Bruksvilkår til å plassere en lenke til siden med vilkår for bruk