Gå til innhold

Jeg er ny her!


Tommy

Anbefalte innlegg

Hei, kjære forumbruker! En liten introduksjon fra meg, foruments nyeste bruker (akkurat nå ihvertfall)

Jeg har først og fremst lyst til å si noen ord om hva i alle dager dette er for noe. Bilpleieforum.no er et resultat av bannskap og frustrasjon den siste tiden. Håkon og jeg har jo som du kanskje vet en podcast der vi prater høyt og lavt om seriøst og useriøst, og vi har alltid vært veldige glade i Detailersclub.no. Der har vi vært forhandlere i en periode - men vi bestemte oss for å avslutte den dealen da vi har klødd litt i fingra etter noe eget. 

Nå er det mye mulig du stiller deg spørsmålet; hvorfor i alle dager har dere laget ENDA et detailingforum? Vel, for det første så er ikke hensikten å utkonkurrere DCN på noe vis - de vil alltid ha sin plass i det norske detailingmiljøet. Det vi derimot har fått signaler om, og har kjent litt på selv, er at det mangler en arena som er enda "enklere". Samt en plass der detailere, bilpleiere, klargjørere, nybegynnere, entusiaster, eksperter og verdensmestere kan møtes på samme lest. Her kan du dele lidenskapen og interessen din, om det er årlig vask eller annenhver time spiller ingen rolle. Om det er en bil, traktor, MC, båt, bobil, lekebil eller dusjkabinettet spiller heller ingen rolle! 

Også er jo det faktumet at vi delvis tar opp konkurransen med Facebook, og dets impulsive karakter. Facebook er ikke en god arena for faglige diskusjoner, ei heller optimal å finne igjen gamle tråder/temaer i. Dessuten er det ekstremt kronglete å manøvrere i svar med undersvar, underundersvar og 80 hovedsvar. Legger man ut noe så lever det maks noen dager, før det forsvinner i evigheten.

Vi har skissert noen regler, deriblant ønsker vi at alle som registrerer seg og har befatning med et firma/foretak der det utføres eller selges bilpleieartikler informerer om navnet på dette firmaet i signaturen. Navnet på profilen skal ikke være et firmanavn. Disse tingene kan vi se nærmere på etterhvert hvis vi faktisk klarer å få med noen brukere på dette forumet!?

Men, hvem er jeg? Tommy heter jeg. 31 år, født og oppvokst på Dokka - studert elektroingeniør på Høgskolen i Gjøvik. Jobbet tre år som Serviceingeniør i Kongsberg Maritime (da blusset bilpleieflammen opp), deretter fem år som Utviklingsingeniør på taktiske rakettmotorer (forsvarsbruk) hos Nammo. Sjuk i huet som jeg er, sa jeg opp den jobben i Januar 2019, og fra 1. Mai var jeg fri og frank på heltid. Jeg kan observeres regelmessig på diverse SoMe-kanaler (Sosiale Medier) i regi av Car Spa i Oslo, eller på Storefot-kanalene mine. 

Håper du synes dette forumet høres ut som en artig idé, og at du vil være med å berike det med din kunnskap og skinnende skjønnhet (ikke deg Håkon)

 

Mvh.

Tommy B. Rønningsveen

  • Liker 7

Partner/Daglig Leder: Detailshop.no og kjendis i Gnukkehjørnet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tommy skrev (På 8.2.2020 den 18.37):

Nå er det mye mulig du stiller deg spørsmålet; hvorfor i alle dager har dere laget ENDA et detailingforum? Vel, for det første så er ikke hensikten å utkonkurrere DCN på noe vis - de vil alltid ha sin plass i det norske detailingmiljøet. Det vi derimot har fått signaler om, og har kjent litt på selv, er at det mangler en arena som er enda "enklere". Samt en plass der detailere, bilpleiere, klargjørere, nybegynnere, entusiaster, eksperter og verdensmestere kan møtes på samme lest. Her kan du dele lidenskapen og interessen din, om det er årlig vask eller annenhver time spiller ingen rolle. Om det er en bil, traktor, MC, båt, bobil, lekebil eller dusjkabinettet spiller heller ingen rolle! 

Også er jo det faktumet at vi delvis tar opp konkurransen med Facebook, og dets impulsive karakter. Facebook er ikke en god arena for faglige diskusjoner, ei heller optimal å finne igjen gamle tråder/temaer i. Dessuten er det ekstremt kronglete å manøvrere i svar med undersvar, underundersvar og 80 hovedsvar. Legger man ut noe så lever det maks noen dager, før det forsvinner i evigheten.


Hva legger du i "enklere"?

Problemet med DCN er at du sjeldent får svar, eller at det tar dager før du får noe i det hele tatt. Det er også lite interessant med SS nr 10.000. Det er vell også en del ovenfra og ned holdning til tider, uten at jeg vil nevne noen andre navn en Brynildsen.

På facebook så får du mange svar, og noen gode. Du må også være vitne til utrolig mye piss og fjas i løpet av et år. 

Personlig får jeg informasjonen behøver fra YouTube og en norsk podcast, og synes det er greit. Har til tider brukt europeiske forum, styrer klar alt amerikansk.

Har det vært noe styr med DCN de siste par årene? Har meldt meg litt ut av miljøet etter jeg begynte på studiet til elektroingeniør. Håper dere får det til, selv om jeg ikke ser det helst store behovet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Juden skrev (16 minutter siden):


Hva legger du i "enklere"?

Problemet med DCN er at du sjeldent får svar, eller at det tar dager før du får noe i det hele tatt. Det er også lite interessant med SS nr 10.000. Det er vell også en del ovenfra og ned holdning til tider, uten at jeg vil nevne noen andre navn en Brynildsen.

På facebook så får du mange svar, og noen gode. Du må også være vitne til utrolig mye piss og fjas i løpet av et år. 

Personlig får jeg informasjonen behøver fra YouTube og en norsk podcast, og synes det er greit. Har til tider brukt europeiske forum, styrer klar alt amerikansk.

Har det vært noe styr med DCN de siste par årene? Har meldt meg litt ut av miljøet etter jeg begynte på studiet til elektroingeniør. Håper dere får det til, selv om jeg ikke ser det helst store behovet.

Det var nok litt merkelig formulert fra min side, jeg mener at det skal være enklere å bruke fordi det (forhåpentligvis) vil være mer aktivitet, og at vi klarer å holde informasjon fortløpende oppdatert. Går man på DCN i dag så er det etter min mening mye utdatert informasjon. 

For min del vil Facebook alltid være en del av hverdagen - spesielt siden jeg har nettbutikk og er avhengig av den plattformen for å kommunisere. Personlig bruker jeg særdeles lite tid på for eksempel Detailing Forum Norge og Bilpleie Norge, men jeg er da innom og kikker. Innhold der lever i praksis et par dager, og er det en tråd med mange svar gidder jeg sjelden å lese alle, da det er litt tungvindt å få frem alle svar - spesielt på telefon. 

DCN har blitt mindre og mindre aktivt, men litt er det da. For min del føles det mer fornuftig å prøve å bygge videre på dette enn DCN, uten at det er noe som skal bli farget av egne merkevarer og produkter. Hva det ender opp med å bli er uvisst, og om vi kan ha 250 aktive medlemmer er jeg mer enn happy!

Lykke til med el. ing., husk at det du lærer på skolen ikke nødvendigvis brukes etterpå ? 

Partner/Daglig Leder: Detailshop.no og kjendis i Gnukkehjørnet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror dette blir veldig bra. Jeg personlig har mer sansen for forum enn FB. Synes FB fort blir rotete hvor emner fort forsvinner og det er ikke system i ting. På ett forum er alt så mye mer oversiktlig og systematisert. Lettere å finne det man leter etter. Forhåpentligvis en litt mer seriøs arena også ettersom de som blir med her går til det skrittet å melder seg inn og har en viss interesse for dette. På FB er det jo bare å like siden så er du med om du så egentlig bryr deg eller ei.

2006 Volvo S60 R 2.5T AWD - Sonic Blue

"Tenk negativt, for da blir du iallefall ikke skuffet!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tommy skrev (2 timer siden):
Det var nok litt merkelig formulert fra min side, jeg mener at det skal være enklere å bruke fordi det (forhåpentligvis) vil være mer aktivitet, og at vi klarer å holde informasjon fortløpende oppdatert. Går man på DCN i dag så er det etter min mening mye utdatert informasjon. 
For min del vil Facebook alltid være en del av hverdagen - spesielt siden jeg har nettbutikk og er avhengig av den plattformen for å kommunisere. Personlig bruker jeg særdeles lite tid på for eksempel Detailing Forum Norge og Bilpleie Norge, men jeg er da innom og kikker. Innhold der lever i praksis et par dager, og er det en tråd med mange svar gidder jeg sjelden å lese alle, da det er litt tungvindt å få frem alle svar - spesielt på telefon. 
DCN har blitt mindre og mindre aktivt, men litt er det da. For min del føles det mer fornuftig å prøve å bygge videre på dette enn DCN, uten at det er noe som skal bli farget av egne merkevarer og produkter. Hva det ender opp med å bli er uvisst, og om vi kan ha 250 aktive medlemmer er jeg mer enn happy!
Lykke til med el. ing., husk at det du lærer på skolen ikke nødvendigvis brukes etterpå [emoji12] 

Jeg legger også til at vi ønsker et bredere forum. Det handler ikke bare om s&s. Vi ønsker å koke det ned til et bredere spekter fra det daglige og opp mot s&s. Vi ønsker et levende fora hvor selv de minste utfordringer blir løst og man sammen kan nyte gleden rundt de respektive kjøretøyer. Jeg vil ha inn flere av de som bruker Facebook men synes detailing er ett nivå for høyt. Samtidig er det svært mange som ikke er klar over at det finnes forum for, du hørte riktig. Bilpleie ?

Sent fra min VOG-L29 via Tapatalk
 

  • Liker 1

Daglig leder for Blankbil.no
B-kjendis hos Gnukkehjørnet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tommy skrev (På 9.2.2020 den 19.15):

Går man på DCN i dag så er det etter min mening mye utdatert informasjon. 

Helt enig! Tenker at du og andre proffe aktører i bransjen bør ta et skippertak og få ut en del guides, det vil kunne trekke folk inn.

 

 

Tommy skrev (På 9.2.2020 den 19.15):

DCN har blitt mindre og mindre aktivt, men litt er det da. For min del føles det mer fornuftig å prøve å bygge videre på dette enn DCN, uten at det er noe som skal bli farget av egne merkevarer og produkter. Hva det ender opp med å bli er uvisst, og om vi kan ha 250 aktive medlemmer er jeg mer enn happy!

God tanke.

 

Tommy skrev (På 9.2.2020 den 19.15):

Lykke til med el. ing., husk at det du lærer på skolen ikke nødvendigvis brukes etterpå ? 

Smertelig klar over det. Har vært maskinromsoperatør i syv år før skole, og hater akademia. De tar seg selv så høytidelig. Holder på med Fourier rekker nå, innlevering på fredag. 

Et par andre småting: Når jeg går innpå bilpleieforum.no bør det komme opp en liste over aktive tråder, det føles tungvindt og måtte gå inn på forum delen. Et stort fokus på garasje og slikt hadde vært topp, gjerne med en hall of fame. Det finnes diverse forum for dette også, men der er enten admin fraværende eller en amøbe.

Har litt mer troa nå. ?

 

hjustad skrev (På 9.2.2020 den 21.07):

Jeg legger også til at vi ønsker et bredere forum. Det handler ikke bare om s&s. Vi ønsker å koke det ned til et bredere spekter fra det daglige og opp mot s&s. Vi ønsker et levende fora hvor selv de minste utfordringer blir løst og man sammen kan nyte gleden rundt de respektive kjøretøyer. Jeg vil ha inn flere av de som bruker Facebook men synes detailing er ett nivå for høyt. Samtidig er det svært mange som ikke er klar over at det finnes forum for, du hørte riktig. Bilpleie ?

Sent fra min VOG-L29 via Tapatalk
 

Tror nok løsningen der er annonser på facebook rett og slett, kan muligens rette det mot de som er medlem av diverse detailing grupper. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bruksvilkår til å plassere en lenke til siden med vilkår for bruk