Gå til innhold

Trykk ved avspyling av bil/båt/mc/kona?


Elo

Anbefalte innlegg

Har nylig tittet litt på YouTube, og har fått med meg obsessed garage blant annet. 

Og der har han Matt? ett triks i ermet i forhold til trykk å vaske med, hva tenker vi her på berget? Er noen redd for, for mye trykk mot lakk feks? 

 

Han holder forøvrig bare hånden 20-30cm fra dysen, og kjenner dermed på trykket med hånda. 

Endret av Elo

Gnukkehjørnet Hangaround medlem(?)

Kjører bil med emblem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Faren med for mye trykk er vel at man kan rive av lakk hvis det er steinsprut. Det er jo derfor man også skal holde spyleren min. 20-30 cm unna bilen.

Det skal jo heller ikke være nødvendig med tusen bar for å vaske den bilen. Kjemien bør jo gjøre det meste av jobben. Jeg har selv justert ned Kränzlen til ca. 100 bar. Dette føler jeg egentlig er mer enn nok for å få ren bil.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jo legge til, at jeg er ikke nervøs selv for trykket. Sunn fornuft funker ok.

Med Kränzle har man gjerne godt med vannmengde også.

Justert på pumpa eller byttet dyse? 

Gnukkehjørnet Hangaround medlem(?)

Kjører bil med emblem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elo skrev (18 minutter siden):

Kan jo legge til, at jeg er ikke nervøs selv for trykket. Sunn fornuft funker ok.

Med Kränzle har man gjerne godt med vannmengde også.

Justert på pumpa eller byttet dyse? 

Begge deler. Har MTM SGS28 pistol med div. dyser, så justerte jeg ned på pumpa til manometeret viser ca. 100bar. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bruksvilkår til å plassere en lenke til siden med vilkår for bruk