e30 tic Skrevet 14. april 2020 Del Skrevet 14. april 2020 Å slipe glass er noe ikke så mange driver med, rett å slett for det tar mye tid, er slitsomt å masse griseri, med andre ord absolutt oppskriften på å la være. På min gamle bil ifra 1974 er det ikke et alternativ for meg å kjøpe nye glass, rett og slett fordi jeg vil ha dem som satt i bilen ifra nytt. Nye kan skaffes, men da med feil farge og merking osv. Tenkte det var greit å liste opp helt enkelt hva som behøves for å gjøre dette siden jeg ikke finner så mye god info på Norsk på nett ifra før. Jeg har benyttet Mirka sitt system så derfor er all info basert på de slipe papirene og instruksjonene der ifra. Utstyr som behøves er følgende et stk skada glass Verneutstyr, maske, hansker, avsug eller støvsuger Roterende maskin med hard bakplate, mirka sin er samme som gamle Flexen min bare med eget avsug, jeg gikk for billig varianten med støvsuger Mirka sine Abralon ifra 120-180-360-500-600 og 1000 Filt pads og polish IR temp måler. Støvsuger Glass polish Man må bruke god tip på slipingen å ennå bedre tid på poleringen er min erfaring, det er lett å overse riper etter sliping å disse må det bare jobbes med. Husk mye vann ved polering. Oppsummerer kort hva jeg opplevde som ikke fungerte Da maskin Gamle slipepapir, ta ny for hvert steg slipe ved for lav temp. (min 40grader) Maks 70. For lite vann Ikke slip helt ut mot kanter. Slik ser det ut etter litt testing Det sneik seg inn en siderute, den var ikke så ikke så det ble slipt med 180 papir først her. Bakruten fikk en del tyn, det har trolig vert skrapa noe is en gang, samt alle årene setter sine spor. Jeg har lite gode bilder, nettopp fordi det er vanskelig å få tatt gode 5050 bilder og vise det på glass, men oppsumert fjernes den lett striper som er så dype at naglen setter seg, tilsvarende ripe i lakk ville vert langt nedi grunningen Typisk dyp ripe i glass Etter slip å polering Ikke vær gnien på nye papir, Man må opp i min 40 grader før slipe papiret "tar" så all panikk for temp å sprekte glass må man legge bort... Til slutt ser det slik ut, gammel rute i ny pakning montert i gammel bil. Må si meg happy med egen innsats denne gangen. Ca 5 timer gikk med på bak ruta. Den er kurvet og mye værre å ta en flate ruter som side rute feks. 4 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.