Gå til innhold

Tips til QD


Scorpio_RS

Anbefalte innlegg

God kveld! ?

Sitter og leter etter en quick detailer, men er jo ett hav av forskjellige typer. Gjerne også flere typer fra samme merke...

F.eks Koch chemie, de har FSE, QS, QF. Hva er forskjellen? 

Hovedtanken min med en QD er å bruke den inni dørkarmer etter vask for at skit og støv ikke skal feste seg så godt. Og evt andre steder den er nyttig.

Noen tips til en quick detailer som fjerner: lett skit og støv/pollen. Samtidig som den legger en beskyttelse som gjør det enklere å holde rent. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Sonax Brillant Shine Detailer (BSD) er en QD, men er nesten like potent som en sealant. Den har rengjørende effekter, og i blant kan man få den på tilbud på butikker. Fin å bruke i dørkarmer da den er holdbar og enkel å bruke. 

Eventuelt kan du kjøre med en spray sealant som Turtle Wax Sealant - Carnuba Spray wax. Denne kan du i blant få for 99kr og har en sykt bra holdbarhet med tanke på at det er en spray flaske sealant. 

I min verden trenger ikke dørkarmene være like shiny som resten av bilen så en god holdbar spray sealant fungerer fint her syntes jeg og koster ikke flaska mer en 100kr så er det ikke så farlig å spraye litt på da og da. 

entirecar.se - Driver youtube og blogg om detailing, biler og racing på hobby nivå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bruksvilkår til å plassere en lenke til siden med vilkår for bruk