Øyvind Skrevet 25. april 2020 Del Skrevet 25. april 2020 Skal gå til innkjøp av felgrens nå, så eg lurer på kva felgrens rekner dåke som best, og kvifor? Har frå før vanleg avfetting, dvs surfex og prickbort, men treng ein god felgrens. Sist eg kjøpte for mange år sidan så var det P21S og Rim7 som var mest populært, så har brukt ein del av dei. I tillegg hadde eg Espuma wheel cleaner som var ganske økonomisk i bruk sidan den kunne blandast ut med 1:5 og fortsatt og god reingjeringsevne. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tunKX Skrevet 25. april 2020 Del Skrevet 25. april 2020 Hvis man skal ha en alkalisk felgrens synes jeg produkter type Surfex gjør en god nok jobb. Skal man ha noe som fjerner metallpartikkler i tillegg er f.eks KC Felgenblitz fin. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hofsoe Skrevet 25. april 2020 Del Skrevet 25. april 2020 Jeg har brukt P21S og bruker i dag Rim7. Synes den funker best av de 2. Men vil nok prøve meg på ett nytt merke neste gang. Muligens KC. Siter 2006 Volvo S60 R 2.5T AWD - Sonic Blue "Tenk negativt, for da blir du iallefall ikke skuffet!" Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eivgro Skrevet 25. april 2020 Del Skrevet 25. april 2020 Har prøvd 3 forskjellige blødende felgrenser, scholl rim7, kc fb og bh auto-wheel. Alle er gode etter min mening. Kc fb er mer anvendelig, da den kan brukes på lakk. Den jeg liker best, er bh auto-wheel, syns den rengjør bedre enn de andre to. Altså mindre jobb med børste for å få ren felg. Bruker selv bare blødende felgrens ved behov, ellers alkalisk såpe. Kjøpte en 5l med bilberry wheel cleaner som jeg bruker til vanlig felgvask. Vil ikke si at den gjør betraktelig bedre jobb enn vanlige alkaliske vaskemidler, som feks surfex. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klevengen Skrevet 29. april 2020 Del Skrevet 29. april 2020 jeg bruker Nerta Wheelshine, fungerer bra men har ingen morsom lillaeffekt Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
longbow Skrevet 2. mai 2020 Del Skrevet 2. mai 2020 Koch chemise awc, blandet mellom 1-5 og 1-10 et heilt supert. Går over med felg blitzen en gang innimellom for og ta rust partikler. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
trogha Skrevet 3. mai 2020 Del Skrevet 3. mai 2020 På felger som blir behandlet (polish/voks etc.) før hver sesong holder det lenge med samme alkaliske forvasken som jeg bruker på bilen, ellers har jeg en kanne med P21's power gel som sannsynligvis aldri blir tom i dette tempoet. Brukes lett utblandet eller ren alt ettersom, har jeg vært litt sløv med felgvasken på vinteren får de en runde med korrosol når de tas av på våren. Det viktigste er egentlig å få på noe holdbar voks/coating før hver sesong, da blir det ekstremt mye enklere å holde de ren og pen. 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.