Gå til innhold

Vedlikehold av behandlet bil - Check


Anbefalte innlegg

Hei,

Nå har vell flere fått tatt vårbehandlingen av bilene sine. I den for bindelse har jeg grublet på noe, hvordan tar man vare på forseglingen best mulig? Jeg tenkte man typ kunne ta for seg behandling av naturlige vokser, syntetiske forseglinger og coatinger hver for seg i en episode. Jeg er klar over at hovedregelen er er man skal bruke spray voksen fra samme merke, men hvorfor er det slik? Feks har jeg hørt at KC PW ødelegger naturlige vokser, hvorfor gjør den det, er den trygg å bruke på syntetiske forseglinger og coatinger, hvorfor, hvorfor ikke?

Mitt intrykk av å ha hørt på alle episode er at Tommy kan over middels mye om kjemi, kanskje han kunne forklart litt nærmere om hvordan sprayvokser reagerer med den behandlede overflaten som gjør den trygg, og hva er det som skjer som gjør den utrygg.

Coatinger skal jo i utgangspunktet tåle en del kjemi, kan feil sprayvoks ødelegge coatingen på bilen? Hvorfor vil den evt bli ødelagt, er de ulike sprayforseglingene så ulikt satt sammen? Kan man foresempel bruke Gtechniq C2v3 på en britemax coating og Britemax Remax på en Gtechniq coating, er ikke begge SIO2 baserte?

Jeg kan ta meg som eksempel. Har nettop lagt Gtechniq CSL + EXO på bilen min. Matt fra Obsessed Garage vedlikeholder denne med Beadmaker, hvorfor bruker ikke han da Gtechniq C2V3 i stedenfor hvis det er det anbefalte?

Kanskje litt langt spørsmål, men har grublet mye på dette i det siste...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bruksvilkår til å plassere en lenke til siden med vilkår for bruk