Gå til innhold

Hva er rett metode?


northcarspa

Anbefalte innlegg

Har vært i en lengre diskusjon med sterke meninger om rett metode for spyling av bil er "nedenfra og opp" eller "ovenfra og ned". Så nå spør jeg menigheten her inne.. hva er rett? Personlig så bruker jeg "nedenfra og opp", det har bare falt seg naturlig å derfor bare blitt sånn.

Tenker det er på tide å få avsluttet diskusjonen før det blir BLODIG alvor ?

Endret av northcarspa

Certified CarPro Professional Detailer ?

Kosmetisk bilpleier Mitsubishi og Hyundai ?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alkalisk avfetting/skum spyler jeg nedenfra og opp, om ikke annet får den noe lengere virketid i de øvre delene. Har hørt om de som får rennemerker av å spyle ovenfra og ned, men har ikke sett dette i praksis på mine biler. Petrokjemisk avfetting som legges fra vinduer og ned spyler jeg av ovenfra og ned, mest for å unngå sprut oppover på rutene, ellers har jeg ikke merket noe forskjell. Legger man petrokjemisk avfetting med alkalisk skum oppå + resten av bilen, er det sikkert politisk korrekt å spyle nedenfra og opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bruksvilkår til å plassere en lenke til siden med vilkår for bruk