northcarspa Skrevet 3. mai 2020 Del Skrevet 3. mai 2020 (endret) Har vært i en lengre diskusjon med sterke meninger om rett metode for spyling av bil er "nedenfra og opp" eller "ovenfra og ned". Så nå spør jeg menigheten her inne.. hva er rett? Personlig så bruker jeg "nedenfra og opp", det har bare falt seg naturlig å derfor bare blitt sånn. Tenker det er på tide å få avsluttet diskusjonen før det blir BLODIG alvor Endret 3. mai 2020 av northcarspa Siter Certified CarPro Professional Detailer Kosmetisk bilpleier Mitsubishi og Hyundai Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kjetil Skrevet 3. mai 2020 Del Skrevet 3. mai 2020 Nedenfra og opp, så ovenfra og ned vel? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
trogha Skrevet 4. mai 2020 Del Skrevet 4. mai 2020 Alkalisk avfetting/skum spyler jeg nedenfra og opp, om ikke annet får den noe lengere virketid i de øvre delene. Har hørt om de som får rennemerker av å spyle ovenfra og ned, men har ikke sett dette i praksis på mine biler. Petrokjemisk avfetting som legges fra vinduer og ned spyler jeg av ovenfra og ned, mest for å unngå sprut oppover på rutene, ellers har jeg ikke merket noe forskjell. Legger man petrokjemisk avfetting med alkalisk skum oppå + resten av bilen, er det sikkert politisk korrekt å spyle nedenfra og opp. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skydancer Skrevet 4. mai 2020 Del Skrevet 4. mai 2020 Alkalisk, nedenfra og opp. Petrokjemisk og syre, ovenfra og ned. Skum over petrokjemisk/syre, nedenfra og opp. Til slutt og det gjelder uansett produkt er jeg nøye med å gå over kriker og kroker. Siter Partner i Blankbil.no Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hofsoe Skrevet 4. mai 2020 Del Skrevet 4. mai 2020 Jeg spyler nedifra og opp på kjemien og etter håndvasken spyler jeg ovenifra og ned. Siter 2006 Volvo S60 R 2.5T AWD - Sonic Blue "Tenk negativt, for da blir du iallefall ikke skuffet!" Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hjustad Skrevet 5. mai 2020 Del Skrevet 5. mai 2020 Her spyles alle avfettinger og skum nedenfra og opp. Da renner alt vått i vått av bilen. Da reduserer man risikoen for rennemerker til et absolutt minimum. Når bilen er ferdig vasket og og siste såpe fra håndvask skal spyles av så er det ovenfra og ned som gjelder Siter Daglig leder for Blankbil.no B-kjendis hos Gnukkehjørnet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.