Coookiey Skrevet 28. mai 2020 Del Skrevet 28. mai 2020 Hallais. Som tittelen sier er jeg på utkikk etter en coating for noen som aldri har lagt en coating før, men som har erfaring med legging av voks. Tenker nå at tiden kanskje er inne for å få på en litt mer langvarig beskyttelse av bilen og har derfor siktet meg litt inn på coating. Men siden det er like mange coatinger der ute som mennesker så går en seg fort vill i denne jungelen. Men det er hovedsakligt 3 stk jeg har sitt på til CarPro CQuartz 3.0 uk kit m/ reload Gyeon Mohs inkl Cure GTechniq crystal serum light ( ikke kit ) Grunnen for at kit friste mest er fordi da følger en topup med, samt prisen er sånn noen lunde. Men er det noen som har noen andre meninger om hvilken en burde gå for eller som har erfaring med de nevnte over ? Takker for alle tips and tricks Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hjustad Skrevet 29. mai 2020 Del Skrevet 29. mai 2020 Coookiey skrev (15 timer siden): Hallais. Som tittelen sier er jeg på utkikk etter en coating for noen som aldri har lagt en coating før, men som har erfaring med legging av voks. Tenker nå at tiden kanskje er inne for å få på en litt mer langvarig beskyttelse av bilen og har derfor siktet meg litt inn på coating. Men siden det er like mange coatinger der ute som mennesker så går en seg fort vill i denne jungelen. Men det er hovedsakligt 3 stk jeg har sitt på til CarPro CQuartz 3.0 uk kit m/ reload Gyeon Mohs inkl Cure GTechniq crystal serum light ( ikke kit ) Grunnen for at kit friste mest er fordi da følger en topup med, samt prisen er sånn noen lunde. Men er det noen som har noen andre meninger om hvilken en burde gå for eller som har erfaring med de nevnte over ? Takker for alle tips and tricks Av de 3 du har listet opp hadde jeg tatt Gyeon Mohs. Bare skaff deg en skikkelig maske for den lukter pyton! Og det papirfilteret som følger med er ikke mye å rope hurra for Siter Daglig leder for Blankbil.no B-kjendis hos Gnukkehjørnet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Coookiey Skrevet 29. mai 2020 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2020 hjustad skrev (4 minutter siden): Av de 3 du har listet opp hadde jeg tatt Gyeon Mohs. Bare skaff deg en skikkelig maske for den lukter pyton! Og det papirfilteret som følger med er ikke mye å rope hurra for Ikke troa på carpro sin? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hjustad Skrevet 29. mai 2020 Del Skrevet 29. mai 2020 Har selv lagt mohs for en del år tilbake og den er veldig tilgivende å jobbe med [emoji106] Siter Daglig leder for Blankbil.no B-kjendis hos Gnukkehjørnet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Coookiey Skrevet 29. mai 2020 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2020 hjustad skrev (1 time siden): Har selv lagt mohs for en del år tilbake og den er veldig tilgivende å jobbe med Vet du hvordan holdbarheten er ca på den kontra carpro? Nogså likt ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hjustad Skrevet 29. mai 2020 Del Skrevet 29. mai 2020 Regner med det ja Siter Daglig leder for Blankbil.no B-kjendis hos Gnukkehjørnet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kjetil Skrevet 8. juni 2020 Del Skrevet 8. juni 2020 (endret) Hei! Tenkte jeg kunne låne denne tråden da jeg har samme problem; er som oftest avhengig av bilen hver dag og har ikke mulighet til at den skal stå i flere dager og herde i garasjen. Men har ferie om noen uker og gitt at det ikke er mye bedre å bruke tiden på i disse tider funderte jeg på å få prøvd og legge coating for og ha noe og pusle med. Tenkte å begynne med felger hvor jeg har kommet frem til at Carpro Dlux ville passet meg fint da den kan brukes på både felg og plastdetaljer, mens andre produsenter gjerne har egne dedikerte coatinger til hvert område. Men er litt usikker på hvor langt man kommer med en flaske. Carpros selges i 30 ml, vil det holde til et felgsett og utvendige plastdetaljer? Til lakk var det egentlig de samme som i åpningsposten jeg kom frem til, evt. gyeon syncro som meg forstått er mohs bare med en egen topcoat i tillegg til cure. Max protect, kamikaze osv er vel for mer viderekomne enn meg. De rimeligere utgavene som Carpro lite, gyeon one o.l. er vel like mye jobb bare mindre holdbarhet, eller? Er det også anbefalt å bruke en primer som Carpro essence/gyeon primer/britemax virtue eller lignende for bedre heft? På rutene synes jeg egentlig produkter som Rain-x eller turtlewax clear vue gjør en ok jobb, men når man først er i gang kan vel forsegling med lengre holdbarhet testes... Kan vel først spørre om panoramatak: er det glass/vinducoating som gjelder her eller coating for lakk? Grunnen til at jeg lurer er fordi jeg antar vinduscoating er laget for å kunne til en viss grad motstå mekanisk slitasje fra vindusviskerne(?), men taket er ikke utsatt for disse. Har ikke sett ut noe spesifikt produkt her, men er åpen for anbefalinger - gjelder forsåvidt til felg, plast og lakk også. Endret 12. juni 2020 av Kjetil Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hjustad Skrevet 9. juni 2020 Del Skrevet 9. juni 2020 Kjetil skrev (8 timer siden): Hei! Tenkte jeg kunne låne denne tråden da jeg har samme problem; er som oftest avhengig av bilen hver dag og har ikke mulighet til at den skal stå i flere dager og herde i garasjen. Men har ferie om noen uker og gitt at det ikke er mye bedre å bruke tiden på i disse tider funderte jeg på å få prøvd og legge coating for og ha noe og pusle med. Tenkte å begynne med felger hvor jeg har kommet frem til at Carpro Dlux ville passet meg fint da den kan brukes på både felg og plastdetaljer, mens andre produsenter gjerne har egne dedigerte coatinger til hvert område. Men er litt usikker på hvor langt man kommer med en flaske. Carpros selges i 30 ml, vil det holde til et felgsett og utvendige plastdetaljer? Til lakk var det egentlig de samme som i åpningsposten jeg kom frem til, evt. gyeon syncro som meg forstått er mohs bare med en egen topcoat i tillegg til cure. Max protect, kamikaze osv er vel for mer viderekomne enn meg. De rimerlige utgavene som Carpro lite, gyeon one o.l. er vel like mye jobb bare mindre holdbarhet, eller? Er det også anbefalt å bruke en primer som Carpro essence/gyeon primer/britemax virtue eller lignende for bedre heft? På rutene synes jeg egentlig produkter som Rain-x eller turtlewax clear vue gjør en ok jobb, men når man først er i gang kan vel forsegling med lengre holdbarhet testes... Kan vel først spørre om panoramatak: er det glass/vinducoating som gjelder her eller coating for lakk? Grunnen til at jeg lurer er fordi jeg antar vinduscoating er laget for å kunne til en viss grad motstå mekanisk slitasje fra vindusviskerne(?), men taket er ikke utsatt for disse. Har ikke sett ut noe spesifikt produkt her, men er åpen for anbefalinger - gjelder forsåvidt til felg, plast og lakk også. Hei Kjetil Carpro dlux vil nok gjøre en god jobb for deg. Avhengig av hvor mye plast du har på bilen og hvor tørste felgene er så kan du helt fint komme i mål med 30ml. Når det gjelder coatinger generelt så er de aller fleste i dag ganske kurrante å legge. Det er noen få varianter / typer som er litt mer krevende enn andre bare. Uansett så er læringskurven bratt og mestringsfølelsen like stor. Du kommer nok i mål uansett hvilken type du velger 1 Siter Daglig leder for Blankbil.no B-kjendis hos Gnukkehjørnet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
northcarspa Skrevet 9. juni 2020 Del Skrevet 9. juni 2020 Her er hvertfall min liste over produkter som brukes på "privat" bilen CarPro CQuartz UK 3.0 på lakk (2 lag) som deretter toppes med et lag CarPro Gliss. CarPro Dlux for alt av plastikk og felger. CarPro Fly by Forte på vinduer og takluke. Noen som sa jeg er CarPro nerd? Isåfall så stemmer det godt.. 1 Siter Certified CarPro Professional Detailer Kosmetisk bilpleier Mitsubishi og Hyundai Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kjetil Skrevet 9. juni 2020 Del Skrevet 9. juni 2020 Takk for svar og oppmuntring! Er vel bare å prøve seg frem i stedet for og overkomplisere ting før man har kommet i gang. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hofsoe Skrevet 9. juni 2020 Del Skrevet 9. juni 2020 Jeg la coating for første gang i påsken i år og synes det selv det gikk over all forventning. Jeg la Britemax Igneous. Brukte da Britemax Virtue som primer og Britemax Remax som top-up. Jeg lot nok coatingen herde litt for lite iflg. de kloke hoder her inne men annet enn det så var det veldig grei skuring. Tok lærdom av det til jeg tok bil nr. 2 ett par uker etterpå. Det er bare til å gunne på Siter 2006 Volvo S60 R 2.5T AWD - Sonic Blue "Tenk negativt, for da blir du iallefall ikke skuffet!" Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Coookiey Skrevet 7. juli 2020 Forfatter Del Skrevet 7. juli 2020 Hallais. Da har jeg endeligen fått lagt coating på min bil, det ble CarPro Cquartz 3.0 med reload på toppen. Må egentlig si det gikk ganske så smertefritt, eneste er at jeg mangler litt lysi garasjen, men scabgeip lampa fikk duge. Noen highspots ble de selfølgelig, men det gjørr ikke noe når det er min egen bil og dette var første gang. Brukte blankbil sine mf til grovtørk og noen ifra nerden til fintørk. Alt i søppla etterpå *snufs* Enda ikke fått tatt førstevask av bilen, men blir vel det også. Kjapt spørsmål. Går det fint å bruke Koch chenie nms i bøtta nå eller vil det skape problemer for coatingen ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hjustad Skrevet 7. juli 2020 Del Skrevet 7. juli 2020 Hallais. Da har jeg endeligen fått lagt coating på min bil, det ble CarPro Cquartz 3.0 med reload på toppen. Må egentlig si det gikk ganske så smertefritt, eneste er at jeg mangler litt lysi garasjen, men scabgeip lampa fikk duge. Noen highspots ble de selfølgelig, men det gjørr ikke noe når det er min egen bil og dette var første gang. Brukte blankbil sine mf til grovtørk og noen ifra nerden til fintørk. Alt i søppla etterpå *snufs* Enda ikke fått tatt førstevask av bilen, men blir vel det også. Kjapt spørsmål. Går det fint å bruke Koch chenie nms i bøtta nå eller vil det skape problemer for coatingen ? I teorien skal det gå bra men om det er safe for@Tommy svare på 1 Siter Daglig leder for Blankbil.no B-kjendis hos Gnukkehjørnet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.