Gå til innhold

#060 - Små poleringsmaskiner

Tommy

Anbefalte innlegg

.. satt å hørte på episoden på væg hæmmat i går.

tenkte komme med mine egne høyst subjektive opplevelser av de nevnte maskiner - da jeg bruker de kanskje mer enn de fleste og omtrent KUN bruker minimaskiner. ( da jeg n polerer nesten bare  motorsykler)

-rupes mini har jeg brukt noen år, helt til den knela - kjøpte da Flex PXE80 - kommer aldri til å se meg tilbake.

jeg syns flex med store bakplata er sterk nok i massevis til mitt bruk, som stort sett er ett eller to stegs polering med både ull og skum. samt det å slippe ledning er jo gull.

ergonomien og balanse i den er også helt perfekt ( syns JEG)

den bakplateholderen med minst utkast har jeg omtrent ikke brukt. kjører størst utkast på store plata, og klikker på roterende med liten bakplate og ullpad til spotkorrigeringer. evt sliping ved behov ( men må ta det JÆ pent på roterende slip)

der jeg ikke kommer til med den tildels klumpete utformingen ,( og det er mange steder)  bruker jeg Liquid Elements V2 maskinen som jeg vraket rupes nano til fordel for.

har blitt utrolig glad i denne maskinen.

Liquid elements har jeg kjørt en hel del mange timer med nå, byggekvaliteten og brukeropplevelsen er det ingen ting å si på- vil si jeg bruker den på proffnivå så mye som den går.

liker avtrekkeren bedre enn på nano. og IKKE MINST, den går langt utenpå nano i ren kraft, ( LE har 80w motor, Nano har 54w)

det Håkon sier at man ikke kjører ut batteriet på en jobb er jo tull og tøys, jeg kjører bort mange batterier på en mc, men bytter jeg litt på de 2 maskinene går det helt greit med 2 batterier til hver maskin.

det at jeg slipper strømledninger har mye å si for meg, da jeg får med alt jeg trenger til en poleringsjobb i en sånn høy stanley verktøy koffert / vogn.

( om jeg sørger for fylle over polish, wipedown osv i små flasker - som jo er bedre å håndtere også.?

jeg er jo da som det forstås omreisende detailer - særlig om vinteren da de fleste mc står på lagring - så JO!!!!!! Håkon vi finnes i Norge også ?

ellers kunne dere jo snakket litt om puter osv til disse maskinene? - eller det er jo en smaksak i en haug med merker å velge mellom.

jeg bruker ihvertfall, flexipads og zwizzer ull 75 mm

koch og zwizzer skumpads i 75 mm - koch sine mest da de er bedre å kante litt med. syns vel medium puta til zwizzer er mest behagelig på rene flater.

ullpads 40 mm fra storefot ( no brand??) til LE1000 - de er både slitesterke og gode

40 mm skumpads fra zwizzer på LE 1000  de passer perfekt

det er jo ikke samme bakplate størrelse på nano og LE1000 - Nano sine er litt mindre

det dere kunne tatt opp er en sånn bitteliten med forlenger som man monterer på roterende (M14 tror jeg) jeg har ikke roterende maskin ? ? ? ( men det kjæm...)

så bruker den på Biltemas dremel lookalike.

den er uvurderlig for meg på motordeler, ramme og der det er jæ trangt ( noe for en senere episode?)

håper disse betraktningene og erfaringene er nyttige for noen.

og dere Gnukkehjørnet gutta..... jeg er fra Innlandet og syns ulv er myyyyye mere artig enn donald når det kommer til skitsnakk.

keep up og riktig huggal hælj

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånne mini maskiner/tilbehør blei ikke nevnt i podcasten. Noen erfaring med denne typen maskiner/tilbehør. 

legger ved bilde for å slippe å forklare hvilken type maskiner jeg mener [emoji6] 
640D1A7C-FFF5-465F-A94C-CDB5F25F2D0A.jpeg.4dfab4864ce3acef75480e5244ad1a59.jpeg
Ja vi skulle det men vi glemte det [emoji23] jeg personlig har autotriz sitt sett og må si jeg er strålende fornøyd med det. Bak dørhåndtak, rundt emblemer og andre umulige steder er det kittene gull!

Daglig leder for Blankbil.no
B-kjendis hos Gnukkehjørnet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hjustad skrev (3 timer siden):

Ja vi skulle det men vi glemte det emoji23.png jeg personlig har autotriz sitt sett og må si jeg er strålende fornøyd med det. Bak dørhåndtak, rundt emblemer og andre umulige steder er det kittene gull!

PR i dag tar jeg dørhåndtak og emblemer for hånd. Altså, det funker jo til en viss grad, men veldig veldig begrenset hva jeg får gjort med riper. 
Da får jeg sette opp det også på «ønskelista» ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tommy skrev (På 4.6.2020 den 17.01):

Jess

Det hadde vært en jævlig stor fordel om du kunne lagd et lite sammendrag av episoden. Kommer med mange kommentarer når jeg klipper plenen, men glemmer alt ut når jeg setter meg for commadoren.

Og du var litt inne på trykk og skum, hva er sammenhengen der? Kan du sette opp en funksjon for det?

Endret av Juden
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Bruksvilkår til å plassere en lenke til siden med vilkår for bruk