Gå til innhold

Pad Stalling - Check


Anbefalte innlegg

Hei. Jeg har en Rupes BigFoot LHR 12E Duetto som sliter med pad stalling hovedsaklig på vertikale flater men av og til på horisontale også. Naturligvis størst forekomst med ull kombinert med grovsteg men er også tilfeller på finsteg med skumpute og fin polish. Jeg sentrerer pad og kjører på Rupes anbefalte hastighet mellom 3,5-4,5. Vinkler ikke maskina og legger ikke press på den. Dette er ganske frustrerende da det går mye ekstra tid med null korrigerings effekt. Jeg vet at Rupes anbefaler å vedlikeholds smøre bakeplate med "dielectric lubricant" uten at jeg helt vet hva det er. Antar at det kan være ett ikke elektrisk ledende fett? Hva bruker dere på DA maskinene deres? Kan en washer mod, eventuelt oppgradering av bakeplate gjøre min pulserende blodåre i tinningen mindre synlig? ? Hilsen frustrert gnukker.

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar. Jeg må nok ta tilbake noen av mine påstander etter å ha sett på Rupes C.O.R.E Series Webinar med Jason Rose. Jeg har hatt utfordringer med rotation stall, ikke pad stall. At det bidrar til null korrigerings effekt er også feil i følge Rose. Det er interessant å lære mer rundt dette. Det er fortsatt frustrende men jeg må forsøke å se på det som en utfordring, ikke ett problem. Det et godt mulig at mitt valg av pad og produkt ikke samsvarer med den type lakk som skal korrigeres. Jeg skal i første omgang smøre opp bakeplate i henhold til Rupes anbefalinger og deretter forsøke på ny. Føler selv at jeg mestrer grunnleggende maskinbruk/teknikk men det er vell opp til en erfaren å bedømme. Jeg skal teste litt de kommende ukene på flere kjøretøy også skal jeg komme med en oppdatering. Hvis jeg fortsatt ikke får tilstrekkelig ønsket rotasjon så lager jeg en video på det så kan de som ønsker kommentere på teknikk og eller maskin.

Jeg er ny her på forumet så ha meg unnskyldt om det ikke er lov å dele link, men synes dette temaet var såpass interessant:



Admin får fjerne link/innlegg hvis det er upassende.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vaskebjørn skrev (10 timer siden):

Takk for svar. Jeg må nok ta tilbake noen av mine påstander etter å ha sett på Rupes C.O.R.E Series Webinar med Jason Rose. Jeg har hatt utfordringer med rotation stall, ikke pad stall. At det bidrar til null korrigerings effekt er også feil i følge Rose. Det er interessant å lære mer rundt dette. Det er fortsatt frustrende men jeg må forsøke å se på det som en utfordring, ikke ett problem. Det et godt mulig at mitt valg av pad og produkt ikke samsvarer med den type lakk som skal korrigeres. Jeg skal i første omgang smøre opp bakeplate i henhold til Rupes anbefalinger og deretter forsøke på ny. Føler selv at jeg mestrer grunnleggende maskinbruk/teknikk men det er vell opp til en erfaren å bedømme. Jeg skal teste litt de kommende ukene på flere kjøretøy også skal jeg komme med en oppdatering. Hvis jeg fortsatt ikke får tilstrekkelig ønsket rotasjon så lager jeg en video på det så kan de som ønsker kommentere på teknikk og eller maskin.

Jeg er ny her på forumet så ha meg unnskyldt om det ikke er lov å dele link, men synes dette temaet var såpass interessant:
 

 


Admin får fjerne link/innlegg hvis det er upassende.


Sent from my iPhone using Tapatalk

 

Bare å dele linker. Det er av stor verdi for alle at vi deler relevant og matnyttig informasjon ?

  • Liker 1

Daglig leder for Blankbil.no
B-kjendis hos Gnukkehjørnet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • hjustad endret tittelen til Pad Stalling - Check

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bruksvilkår til å plassere en lenke til siden med vilkår for bruk