Gå til innhold

Polering av folie

Recommended Posts

Hei! 

foliering av god kvalitet med mye vasker riper ønskes polert av en venn av meg, 

er det mulig og polere på folie? 

tåler den evt mye korrigering? 
Noen som har gode meninger/erfaring med dette? 

tips til god coating for å legge på folie? 

Mvh Rune 

Jeg har prøvd å polere folie. Den typen som normalt brukes på støtfanger ol går fint å finpolere, men type helfoliert i en gitt farge er jeg skeptisk til. Jeg prøvd på Avery Denison folie, type matt. Utseende blir forringet, skjoldete er det beste ordet jeg kommer på. Mulig resultatet blir annerledes på blank folie. Jeg prøvde en rubbing med ikke-avtagende slipemidler, når oljene var brukt opp kjentes det nesten ut som sand på overflaten. Porene på folie er nok ganske grove kontra lakk og derfor la nok oljene seg i porene og slipemidlene lå igjen.

Partner i Blankbil.no

Har polert folie flere ganger, å den tåler ganske mye. Her er en 50/50 av sort folie på et biltak. Polert med Swissvax cleanerfluid pro regular, gul rupes pad med Rupes LHR15mk3 maskin.

Carpro Skin er en coating som kan legges på folie

IMG_1394.JPG

TOMMY'S CAR SPA FOUNDER | SWISSVAX CERTIFIED DETAILER | SWISSVAX CERTIFIED INSTRUCTOR | DCN APPROVED DETAILER | 

2017 RUPES AMBASSADOR | RUPES ADVANCED LEVEL INSTRUCTOR | KURS/MESSER FOR CONLOGO | AUTOPIA EXPO CO FOUNDER

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Svar på dette emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Bruksvilkår til å plassere en lenke til siden med vilkår for bruk