Gå til innhold

Ny bil levert med lakkbehandling, usikker på kvaliteten på produktet. Auto Magic Sealant.


Lars Haider

Anbefalte innlegg

Fikk etter langt, og lengre enn langt endelig utlevert min nye Audi Etron Sportback denne uka. I all gleden over å bestille nye bil med alt av tilvalg og muligheter glemte jeg å be Møller om at bilen kun skulle vaskes før utlevering. Så da jeg hentet bilen viser det seg at denne før utlevering har vært hos et bilpleiefirma og fått lagt en eller annen form for lakkbeskyttelse. I beviset fra dette firma som lå i bilen står det kun at den har fått pålagt lakkbeskyttelse med en holdbarhet på 12 mnd. Og det er reklame for Auto Magic sealant på dette beviset, så jeg regner med det er dette som er brukt.

Noen som har noen erfaringer med dette produktet?

Hadde tenkte å bruke Gyeon Wet Coat på den gjennom sommeren siden bilen ikke har synlige riper eller defekter jeg trenger å korrigere, og så gå over den til høsten for å legge voks på den før vinteren. Så da er spørsmålet om jeg skal la denne sealeren herde seg ferdig, eller om jeg bør fjerne så mye som mulig med kjemikalier, og legge en bedre våtvoks e.l på nå.

På beviset står det at grunnet herding skal bilen ikke vaskes og berøres til et minimum de første 10 dagene etter utlevering.

 

Endret av Lars Haider
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Lars Haider endret tittelen til Ny bil levert med lakkbehandling, usikker på kvaliteten på produktet. Auto Magic Sealant.

Hei Lars!

Om bilen ser bra ut så hadde jeg latt den være til den naturlig begynner å dabbe av før du eventuelt begynner å booste den. Da er det lettere å se når den er døende med tanke på ny beskyttelse. Det kan godt lønne seg å kjøre over den med finsteg før voks for å fjerne gamle produktrester og sikre optimal heft for voksen.

 

Gratulerer med ny bil forresten ?

Daglig leder for Blankbil.no
B-kjendis hos Gnukkehjørnet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hjustad skrev (På 4.5.2021 den 13.00):

Hei Lars!

Om bilen ser bra ut så hadde jeg latt den være til den naturlig begynner å dabbe av før du eventuelt begynner å booste den. Da er det lettere å se når den er døende med tanke på ny beskyttelse. Det kan godt lønne seg å kjøre over den med finsteg før voks for å fjerne gamle produktrester og sikre optimal heft for voksen.

 

Gratulerer med ny bil forresten ?

Takker ? Jeg endte opp med å gi den en skikkelig god vask og syntes det var minimalt til ingen vannavvisning på bilen. Så gikk over den med wet coat og bilen ble både blankere og beadet langt bedre etterpå. Faktisk imponert over hvor bra disse våtvoksene gjør det, selv om holdbarheten er så som så. Så skal den få full pleie og behandling til høsten med noe litt mer holdbart over vinteren. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bruksvilkår til å plassere en lenke til siden med vilkår for bruk