Eirik Dankertsen Skrevet 10. februar 2020 Del Skrevet 10. februar 2020 Syrevask, her tenkte jeg å høre om andres erfaringer ved bruk. Den typen jeg har brukt, "togvask", der er jeg alltid nøye med å skumlegge bilen rett etter avspyling. Da får jeg nøytralisert den, og slipper matte overflater, uønsket tæring på aluminium etc. Noen som har erfaring med syrevask der kun vann holder ? Siter Eirik Dankertsen Innehaver: Gardermoen Service AS Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hjustad Skrevet 10. februar 2020 Del Skrevet 10. februar 2020 Bruker svææært sjelden til aldri syre. De få gangene jeg gjør det er det under kontrollerte forhold. Jeg legger alltid skum for å være sikker på å få av alt sammen. Min personlige erfaring er at syre er mye lettere å få spylt av når man bruker skum I tilleggSent fra min VOG-L29 via Tapatalk Siter Daglig leder for Blankbil.no B-kjendis hos Gnukkehjørnet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tommy Skrevet 10. februar 2020 Del Skrevet 10. februar 2020 Jeg er i samme båt, bruker svært sjelden syre. Men de få gangene jeg har gjort det (1-2-3? ganger) så har jeg skummet over for å være sikker. Siter Partner/Daglig Leder: Detailshop.no og kjendis i Gnukkehjørnet! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eirik Dankertsen Skrevet 10. februar 2020 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2020 Enkelte ganger fint med syre, men virker som det er gjengs med såpe / skum også. Stusset litt når jeg ser produsenter ikke nevner annet enn vann.....inkl. mitt favorittmerke. Og til de som ikke har brukt det før; verneutstyr på plass først, maske og god ventilasjon. Siter Eirik Dankertsen Innehaver: Gardermoen Service AS Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tommy Skrevet 10. februar 2020 Del Skrevet 10. februar 2020 Eirik Dankertsen skrev (1 time siden): Enkelte ganger fint med syre, men virker som det er gjengs med såpe / skum også. Stusset litt når jeg ser produsenter ikke nevner annet enn vann.....inkl. mitt favorittmerke. Og til de som ikke har brukt det før; verneutstyr på plass først, maske og god ventilasjon. Jeg tenker det blir litt som med avfetting, det funker å spyle av med vann men er bedre med skum. Det gir også en trygghet i form av at du bedre ser hvor det er spylt og ikke. 1 Siter Partner/Daglig Leder: Detailshop.no og kjendis i Gnukkehjørnet! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eirik Dankertsen Skrevet 10. februar 2020 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2020 Tommy skrev (19 minutter siden): Jeg tenker det blir litt som med avfetting, det funker å spyle av med vann men er bedre med skum. Det gir også en trygghet i form av at du bedre ser hvor det er spylt og ikke. Samtidig få nøytralisert syra med alkalisk. Lastebiler er et godt eksempel, galvaniserte deler ser ikke bra ut om man ikke får nøytralisert nok. Jaja......ser ut som vi kan summere opp, at såpe er tingen. 1 Siter Eirik Dankertsen Innehaver: Gardermoen Service AS Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ErikY Skrevet 19. februar 2020 Del Skrevet 19. februar 2020 Noen som kan anbefale en god syre som funker på flyverust/metallpartikler? Noe som kan erstatte dyr Iron-x. Tenker da å bruke det på lakk og ikke bare felger. Har aldri prøvd syre på flyverust, og har lyst til å prøve. Noen som kan anbefale gode produkt? Og blandingsforhold på eventuelle produkt hadde vært fint. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Patrick F. Kristoffersen Skrevet 19. februar 2020 Del Skrevet 19. februar 2020 Jeg kjøpte Nerta ATC 200 fra BAS-Shop. Ikke fått testet produktet enda, men prismessig er det nok ingen metallpartikkelfjernere som kan måle seg. BAS-Shop anbefaler 25% blanding, mens Nerta selv anbefaler 10%.Sent from my iPhone using Tapatalk Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stig Rolland Skrevet 22. februar 2020 Del Skrevet 22. februar 2020 Vasker mye lastebil og bruker da QA fra Koch Chemie, som ikke selges til private, men har og brukt nerta og kenotek sin og de funker utmerket som metalpartikkelfjerner, men mange forhåndsregler som bør følges som hns, hvilke materialer den brukes på og om det finnes skader på alu felger f eks. Men funker kjempe. Men ville ikke byttet ut syre mot metalpartikkelfjerner 1 Siter Driver Unneland Autospa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
trogha Skrevet 23. februar 2020 Del Skrevet 23. februar 2020 Hvorfor bruke syre på en personbil som blir polert, vokset (eller coating etc.) og vasket jevnlig? Det er jo flere risikofaktorer ved bruk av syre kontra metallpartikkelfjerner, og det er jo ikke ofte man bruker det på personbilen så kostnaden er jo minimal. Er det noen større fordeler ved bruk av syre jeg ikke har fått med meg? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stig Rolland Skrevet 23. februar 2020 Del Skrevet 23. februar 2020 trogha skrev (10 timer siden): Hvorfor bruke syre på en personbil som blir polert, vokset (eller coating etc.) og vasket jevnlig? Det er jo flere risikofaktorer ved bruk av syre kontra metallpartikkelfjerner, og det er jo ikke ofte man bruker det på personbilen så kostnaden er jo minimal. Er det noen større fordeler ved bruk av syre jeg ikke har fått med meg? Dette er jo før man skal polere. Og metalpartikkelfjerner eller syre er jo ikke noe man bruker ved hver vask. Siter Driver Unneland Autospa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
trogha Skrevet 24. februar 2020 Del Skrevet 24. februar 2020 Stig Rolland skrev (9 timer siden): Dette er jo før man skal polere. Og metalpartikkelfjerner eller syre er jo ikke noe man bruker ved hver vask. Helt riktig, og derfor lurte jeg på om det var noen andre fordeler enn pris ved å bruke syre kontra metallpartikkelfjerner 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stig Rolland Skrevet 24. februar 2020 Del Skrevet 24. februar 2020 Da er vel svaret nei Siter Driver Unneland Autospa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.