Denny Skrevet 10. februar 2020 Del Skrevet 10. februar 2020 (endret) Hei! Lager en kjapp S&S av en Lexus IS300h som fikk seg Nasiol NL272 keramisk coating. Har desverre ikke så mange bilder, men legger ved de jeg har og beskrivelse av arbeidet. MERK: Jeg er forhandler av samtlige produkt brukt i denne posten. Tilsvarende produkter finner du fra alle merker/din favoritt. Sånn så bilen ut når den kom inn: Jeg starta med å spyle grundig av bilen. I denne garasjen hadde jeg ikke mulighet å bruker høytrykkspyler så her måtte jeg til med vanlig spylerslange. Forvasken ble derfor gjort grundig i flere omganger. 1.Starta med å påføre Chem-Tech Tartech nedenfra og opp til nedre del av dører og lot det virke ca. 5min 2.Spraya på Nerta Blue Diamond med pumpekanne og lot det virke en stund. 3.Spylte av bilen grundig og gjentok prosesse flere ganger. 4.Når jeg begynte å bli fornøyd med første steg av forvasken var det tid for Chem-Tech Korrotech som jeg la på og lot virke i ca 5min før jeg toppa med enda et lag korrotech for lenger virketid. 5.La enda et lag med Nerta Blue diamond som fikk virke en stund før jeg spylte grundig av. 6. Nå var det dags for håndvask. Her ble det brukt Angelwax Angelwash, 2stk bøtter og Flexipads Vaskehanske. 7.Etter håndvask ble bilen spylt grundig. 8.Da var det tid for Clay. Her ble det brukt Angelwax sin claybar. Her vet jeg ikke hva jeg gjorde, men det var vell et sted i prosessen HMS og bruk av vernehansker er et minimum. Alt etter hva du holder på med. -Etter clay ble bilen tørket med Diamond Pearl tørkehåndkle og kriker å kroker ble blåst tørt med BigBoi BlowR. Og en wipedown ble tatt på bilen med Angelwax Stripped-Ease. -Da var det straks kveld, men før vi rundet av ble det lagt Nasiol Glasshield på vinduer. Denne skal ifølge produsent ha en holdbarhet på 2år/80.000km. Så det skal bli spennende å se. -Dagen etterpå var det klart for korrigering/polering. Det var litt tidspress så det ble bestemt at dette skulle være en 1-stegs polering. Etter litt testing ble det Angelwax Regenerate (Medium) sammen med Flexipads mikrofiber pad som ble løsningen. -Når poleringen var ferdig ble det tatt wipedown i to omganger med Nasiol Clean. Med denne opplevde jeg at det kom litt for mye ut av triggeren og at jeg måtte bruke to kluter for å ikke legge igjen "streker" under tørking. -Da var det tid for å legge Nasiol NL272 keramisk coating. Det var første gangen jeg prøvde denne og må si jeg ble svært overrasket av innpakningen. Den kom i en nydelig eske med applikatorer, 2stk mikrofiberkluter, ektehetsbevis og klistermerker til å klistre i feks. Dører. -For å være sikker på at alle områder ble dekt samt. At jeg fikk buffe ut alt ble det lagt på små områder om gangen (delte panser i 4 ca) tidsforbruk på legging av coating var ca 3t. -Når jeg var ferdig å legge coating fikk bilen stå inne til herdig i garasje som holdt ca 20gr i 72t før den ble tatt ut. Så var bilen klar til bruk og her er resultatet. Et kjapt løft og keramisk coating som ifølge produsent skal gi inntil 5år hondbarhet. Og litt beadings VID_23341230_152822_926.mp4 VID_142570519_024353_540.mp4 Endret 11. februar 2020 av Denny 2 Siter Eier av Bilfrelst.no | Bil og bilpleie entusiast. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.