Gå til innhold

Carpro Reload og Reset


jonia

Anbefalte innlegg

Hei.

Har en flaske Carpro Reload stående som jeg la på panseret på bilen min for å prøve den ut.

Preppa panseret med Carpro Eraser (etter bøttevask) for å fjerne alle rester av såpe, og sprayet på Reload, tørket det utover og wipet av i to omganger. Første en grov wipe og så en fin wipe med ny mikrofiber klut. Resultatet ble veldig bra, flott glans og god vannskrekk. Unngikk også streaks som jeg vet noen har slitt litt med på mørk lakk (min bil er sort metallic).

Etter en uke var det tid for vask igjen, og jeg kjørte min ukentlige vaskeprosedyre med Bilt Hamber autofoam i kanonen, og deretter bøttevask med gold nugget, lunkent vann og Carpro Reset såpe.

Når jeg spylte av forvasken, var vannskrekken på panseret veldig bra. Reloaden virket uberørt etter en ukes bruk, som forventet, og tok heller ikke noe skade av forvasken. Men, til min overraskelse, etter å ha vasket over panseret en gang med gold nugget'en og Carpro Reset i bøtta, så forsvant vannskrekken FULLSTENDIG. Jeg mener at den var helt vekk. Vannet ligger dødt på panseret. Så nå skjønner jeg ikke noe, jeg var sikker på at Reset skulle være en perfekt såpe til Reload. Men nå ser det ut som Reset fullstendig stripper Reloaden. Noen andre som har opplevd dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hjustad skrev (13 minutter siden):

Kan det være at reset var kraftig blandet? Har ingen erfaring med reset men reload og andre "quick detailere" tilfører mye vannskrekk men lite beskyttelse mot mekanisk slitasje. Mulig også reload binder seg dårligere til lakk kontra coating. 

Jeg brukte 3 korker Reset til 20 liter vann, har målt opp at dette skal være ihht produsentens anbefalinger. Det gir veldig bra skum og god glid når jeg vasker, det har derfor blitt min favorittsåpe. Men det blir veldig mye skum, så det kan være at jeg kan redusere enda litt på såpeforbruket.

Reload er jo ikke en vanlig QD, dette skal vel være mer en slags sealer?

 

Stig Rolland skrev (12 minutter siden):

Brukte du reload ren? Den er jo ganske hevy og skal være langt over 1 uke

Ja, brukte Reload ren, så jeg hadde forventet en ganske mye bedre holdbarhet. Som sagt var vannskrekken helt super etter forvasken, så det er bøttevasken som drepte Reloaden, men jeg kan ikke fatte hvorfor... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brukte du ikke petrokjemisk avfetting eller BlankBil X-trem i forbindelse med vask? Jeg må ihvertfall bruke det hver eneste uke om vinteren for å få bilen ren og for å få vannskrekk tilbake.

I tillegg så opplever jeg ofte at etter håndvask med spesielt såper som inneholder glansforsterkere (silikon?) og annet krims krams, så må jeg skylle veldig godt, og selv da er vannskrekken dårlig. Tørker jeg derimot over bilen for så å teste vannskrekk, så er den tilbake. Nå skal jo Reset være helt ren, men har du prøvd å teste vannskrekk etter du tørket bilen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

KennethR skrev (1 time siden):

Brukte du ikke petrokjemisk avfetting eller BlankBil X-trem i forbindelse med vask? Jeg må ihvertfall bruke det hver eneste uke om vinteren for å få bilen ren og for å få vannskrekk tilbake.

I tillegg så opplever jeg ofte at etter håndvask med spesielt såper som inneholder glansforsterkere (silikon?) og annet krims krams, så må jeg skylle veldig godt, og selv da er vannskrekken dårlig. Tørker jeg derimot over bilen for så å teste vannskrekk, så er den tilbake. Nå skal jo Reset være helt ren, men har du prøvd å teste vannskrekk etter du tørket bilen?

Nei, det har jeg ikke testet. Da blir det en sjekk jeg får gjøre neste gang jeg vasker bilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

CarPro Reset er en såpe designet for bruk sammen med feks CarPro Reload så hva som har skjedd her har ikke jeg noen god forklaring på ? 

CarPro Reload er fin fin i seg selv, men jeg ville nok valgt CarPro Hydro2 foran Reload, både med tanke på holdbarhet og brukervennlighet.

Certified CarPro Professional Detailer ?

Kosmetisk bilpleier Mitsubishi og Hyundai ?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal prøve å vaske med litt tynnere såpeblanding som et forsøk neste gang, og så skal jeg også prøve å tørke panseret etter vask, og deretter sjekke vannskrekken. Synes det er veldig rart om en skånsom såpe som Reset skulle ta Reload, det virker jo helt fjernt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

En liten oppdatering her.

Det viser seg at Reload ikke ble strippet etter Reset likevel. Det så ut som om den ble helt strippet etter vask, men etter grundig skylling og tørking, så kommer vannskrekken faktisk tilbake. Så jeg trakk nok en forhastet konklusjon her etter kun å ha sett resultatet umiddelbart etter vask.

Tenkte det var greit å nevne dette så ikke folk skal få feil informasjon her.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bruksvilkår til å plassere en lenke til siden med vilkår for bruk