Gå til innhold

Bmw 745 High Line skinn rep


e30 tic

Anbefalte innlegg

Heisann bloggen

 

Først av alt, innholdet nedenfor er direkte copy paste utav en gammel logg jeg har på min egen nettside. Det vil si det som nedenfor er skrevet er ca 3-4 år gammelt. Så ikke skyt meg om noe der er direkte feil..

 

Lager en aldri så liten arbeidslogg på denne jobben da også dette blir en av dem mer tidkrevende.

745 Higline er en skjelden bil ifra 1986 og her er ALT skinn, ønsker å beholde en pen "urørt" look, dvs det som er pent og uten skader blir rengjort, smurt opp og levert tilbake til eier, mye stolpe deksler og detaljer i tak bla. Det som er vanskelig for meg med begrenset erfaring er å vite hvor mye skader man skal ta, hvor mye patina skal få vise osv..

Først noen før bilder av rens.

Her har jeg testet mye nå. Sterk APC med høy PH som ikke er egnet for skinn, Koch Chemie sin Pol Star blandet 1:5 som er egnet til skinn samt Colourlock sine.

Her kan jeg bare dele mine erfaringer, sterk Apc kan løse skitt fort, men det som uten tvil gir best resultat er strong cleaneren til Colourlock, det som er litt rart er at den er tilnærmet lukt fri og PH7

Et triks som jeg merket meg var å spre produkt med børste forsiktig først før man gir gass og skrubber, ellers er det lett at skummet stikker rett opp i børsten

 

IMG_6718

IMG_6849

 

IMG_6850

 

IMG_6897

IMG_6896

Sitte puten bak

IMG_6856

Fin liten No Name børste ifra Swissvax

IMG_6732

Etter hvert som jeg renset så måtte jeg ha litt avbrekk, denne midt konsollen plaget meg, deformert og en del skrukker. Fikk det en del bedre med varme


IMG_6737

 

IMG_6738

 

Disse to bandittene sliter jeg med, di ser såpass slitt at jeg vet ikke helt om jeg får dem 100%

IMG_6690

 

 

Steam er bra til mye. Men ikke til skinn med mindre man vet hva som er bak

IMG_6842

 

IMG_6843

 

Noen random pics av skaderIMG_6844

IMG_6845

Misfarging

IMG_6847

Liker disse dørhåndtakene, alle har små skader, farger alle 4

IMG_6937

IMG_6938

IMG_6939

IMG_6940

IMG_6936

 

Kan ikke bare rense, må leke litt også, tester å sparkle noen dype riper i sitte puten

IMG_6913

IMG_6914
første skikkelige hullet i setet, rett og slett skinn mot skinn i rygg puten av førerstolen, får se mer på den senere
IMG_6889

 

IMG_6890

Går over alt av skruer, og her var mye løst

IMG_6879

Tror ikke jeg vil gå i ilden med denne?

IMG_6882

 

IMG_6875

En del av detaljene trengte som sagt bare rens og skinn melk, det ble gjort for å få unna noe deler

IMG_6860

IMG_6861

Solskjermen hadde er avtrykksmerke

IMG_6863

 

Vipps borteIMG_6864Etter rengjøring gikk jeg løs med Solvent Cleaner, den løser gammel Top Coat bla, man vil ha heft for ny farge
IMG_6954

 

IMG_6955

Disse pokkers armlena plager meg.....

IMG_6957

Liker ikke rynker

IMG_6962

Bedre, langtifra bra

IMG_6961

Midtkonsoll får samme behandling
IMG_6953

 

IMG_6952

Dashbordet har jeg gruet meg til, da det var meget pent foruten noen merket ifra forrige eier som sikkert har limt fast kaffe koppen eller noe smart, siden det har en helt annen farge måtte det blandes og feiles noen ganger så matchet den perfekt

 

IMG_6974

Tester med airbrush på baksiden av et dørpanel

IMG_6973

Sliper ned hele dashbordet

IMG_6977

 

Hadde to problem områder. Bruker her GLD for å fjerne all gammel farge og komme helt ned.

 

IMG_6986

IMG_6979
Av en eller annen grunn var dette det beste ferdig bildet jeg fikk til. Må få til noe bedre.
IMG_6987

Det var så langt ?

 

Oppdatering etter levering av seter

Har gått litt sakte fremover i det siste men nå er interiøret levert, kun ratt og girkule som gjenstår.

 

Setene var jo det som tok mest tid også så her gikk det mye tid, sliter med å vite hvor mye sprekker og slikt som skal fylles.

Etter rengjøring skrur jeg til alt av skruer, mye som blir løst av seg selv..

IMG_6879

 

IMG_6882

IMG_6870

IMG_6871 IMG_6874

IMG_6875 – Kopi

 

Slik så det ut, rimelig tørt. Her bruker jeg slipe papir og GLD for å løse opp og fjerne gammel farge i tillegg til å pusse tørt for å få bort gammel og ødelagt farge

 

IMG_7117

 

IMG_7109

 

IMG_7116

 

Jammen dukket det opp et lite hull, her hadde skinnet foldet seg på rygg delen av førerstol så fik strammet opp skinnet litt og limt igjenn hullet og sparklet.

 

IMG_7120

IMG_6890

 

IMG_7121

 

IMG_7122

Sparkler kun i dem verste sårene.


IMG_7123

Slik ser sitte del ut før farge.

IMG_7124

Det må pusses og styres mellom lagene

 

IMG_6901

IMG_6902

Baksetene fikk seg også farge, på bildene nedenfor er det 5050 med rens

IMG_6856

 

IMG_6851

 

Sparkler en skade


IMG_6908

IMG_6913

Her blir det lagt Top Coat, merker det ble lite foto nå på slutten

IMG_7127

 

Dørtrekk fikk seg rens og farge, relativt hele trekk, ingen rep

IMG_6718

IMG_6715

 

Noen ferdig bilder må til, små delene ble pakket fortløpende så det er mye deler jeg ikke har tatt bilder av ?


IMG_7147

 

IMG_7146

IMG_7145 IMG_7144

 

IMG_7143 IMG_7142

 

IMG_7139

 

IMG_7138

 

IMG_7137

 

IMG_7133

 

IMG_7132

IMG_7130

La shield på alle deler som får berøring

 

IMG_6990

IMG_6992

IMG_6995

IMG_6996

IMG_7129

 

Stort prosjekt, skrev aldri ned timebruk, men vil anslå rundt 50 60 timer.

Takk for titten

 

 

Endret av e30 tic
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stig Rolland skrev (3 minutter siden):

Sykt? har lest denne før på dcn tror eg. Men ett meget gjennomført arbeid ?

Ja det stemmer nok, har joen logg der også, men eg er generelt ganske inaktiv på det meste fora for tiden, så derfor blir det litt copy paste for å få litt innhold innpå siden her

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bruksvilkår til å plassere en lenke til siden med vilkår for bruk