Gå til innhold

Min F10 530d 6MT


Stian Nese

Anbefalte innlegg

Hei, 

Takk for medlemskap! Interessen for bil, motorsykkel og generelt ting som flytter på seg er stor! ? Og selvfølgelig som andre her inne så er jeg veldig glad i å shine og holde kjøretøyene mine godt.
P.d.d. har jeg en bil som tråden handler om, også har jeg en plastrakett typ Yamaha R1 som jeg også har glede av på sommer-delen av året ?

Shiner biler som oftes bare for kompiser og meg selv, men begynner å få litt utstyr etterhver; Rupes LHR21 mk2, Rupes mini og LE A1000 v2 som ble årets julegave ? Veldig glad i coating, selv om min egen bil ikke har dette for øyeblikket så kommer det shine av den snart der den skal få full behandling, det er tross alt daily driver, så det trengs.

 

The car: 

BMW F10 530d, 2013 model. Importert til meg med spesiell kombinasjon med manuel girkasse. Godt utstyrt fra fabrikk også har jeg gjort litt oppgraderinger, som er endel utav hobby og interessen min ?

Først monterte jeg kw v3 på bilen, bor på vestlandet så ble fort rimelig ubrukelig og lavt, samtidig kjøpte jeg nye felger som er bestilt på mål. Endring i planene og et halvt år gammelt kw sett ble solgt og jeg kjøpte inn airrex luft, Arilift 3H styring og en av mine favoritt løsninger: Accuair Endo-CT som er en tank i maskinert alu med kompressor inni. Dette for å minske støy blant annet, samt andre fordeler som kondensfri luft osv.

Par bilder av gliset ? 

 

DSC_0701.thumb.jpg.ee901485ce812d3b893417e647d2c022.jpg

 

DSC_0697.thumb.jpg.40cf57cc8e145dbfa3723de8c7c99853.jpg

Skal prøve å holde det oppdatert, kommer litt mer stash ila sommeren til både bil og motorsykkel tenker jeg ? 

Endret av Stian Nese
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hjustad skrev (6 timer siden):

Hold oss oppdatert, f10 er utrolig fine biler emoji7.png

Takk for det! ? ja bildene er bra, ikke tatt disse selv dessverre? gleder meg til photoshoots når sommerhjul er på igjen. Så skal jeg holde oppdatert med mods og vedlikehold

e30 tic skrev (4 timer siden):

Hvordan er det å kjøre med luft? 

Kjøre med luft er livet, altså kw v3 settet var nok noe mer behagelig og bra rett innstillt. Men det gikk så hardt utover fremskjermer og sidelengs over fartshumper at det ikke gikk ?
Anbefaler alle det som liker å ha det lavt, men også muligheten til å komme seg rundt. Det er dailyén min så må gå an å bruke ? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stian Nese skrev (20 timer siden):

Takk for det! ? ja bildene er bra, ikke tatt disse selv dessverre? gleder meg til photoshoots når sommerhjul er på igjen. Så skal jeg holde oppdatert med mods og vedlikehold

Kjøre med luft er livet, altså kw v3 settet var nok noe mer behagelig og bra rett innstillt. Men det gikk så hardt utover fremskjermer og sidelengs over fartshumper at det ikke gikk ?
Anbefaler alle det som liker å ha det lavt, men også muligheten til å komme seg rundt. Det er dailyén min så må gå an å bruke ? 

Med normal høyde, er luft da mer behagelig? Har kun erfaring med luft fra S-klasse, og det er jo sinnsykt behagelig for og si det mildt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Juden skrev (På 14.2.2020 den 13.20):

Med normal høyde, er luft da mer behagelig? Har kun erfaring med luft fra S-klasse, og det er jo sinnsykt behagelig for og si det mildt.

Det er litt tilsvarende å kjøre med coilovers. Man stiller de veldig selv etter ønske og behov, da hardhet, trykk i belger og rebound på demper. Jeg kjører rimelig lavt så jeg har det gjerne litt stivt, men ikke for stivt etter egen mening ?

Men tror å ha komforten til en s-klasse er i allefall utenfor slik jeg har det og usikker på om det er mulig å få det så behagelig. Men at det er et veldig godt alternativ og behagelig i forhold til ønske er helt sikkert, pdd er den noe stivere enn en m5. Ligger godt på veien og har muligheter til å løfte den der det trengs og hvis jeg skal kjøre litt aktivt over fjellet.
Sist, på coilovers endte jeg opp med to bulkede fremskjermer over til østlandet grunnet den var litt lav ?

  • Haha 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stian Nese skrev (På 15.2.2020 den 20.40):

Det er litt tilsvarende å kjøre med coilovers. Man stiller de veldig selv etter ønske og behov, da hardhet, trykk i belger og rebound på demper. Jeg kjører rimelig lavt så jeg har det gjerne litt stivt, men ikke for stivt etter egen mening ?

Men tror å ha komforten til en s-klasse er i allefall utenfor slik jeg har det og usikker på om det er mulig å få det så behagelig. Men at det er et veldig godt alternativ og behagelig i forhold til ønske er helt sikkert, pdd er den noe stivere enn en m5. Ligger godt på veien og har muligheter til å løfte den der det trengs og hvis jeg skal kjøre litt aktivt over fjellet.
Sist, på coilovers endte jeg opp med to bulkede fremskjermer over til østlandet grunnet den var litt lav ?

Har en e46 m3 med full poly understell og dempere med fjærer fra ac schnitzer. Den er stivere en et morrabrød. Men må nesten være det for å gjøre jobben. 

Tror nok neste bruskbilen blir en merce med luft, nye e klassen er jo helt fantastisk! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Juden skrev (22 timer siden):

Har en e46 m3 med full poly understell og dempere med fjærer fra ac schnitzer. Den er stivere en et morrabrød. Men må nesten være det for å gjøre jobben. 

Tror nok neste bruskbilen blir en merce med luft, nye e klassen er jo helt fantastisk! 

hehe, helt klart at det er stivt, men gjør nytten det skal og da! 

mercedes er fine biler det! kunne tenkt meg en c63s med luft ? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Sommerhjul er kommet på endelig ? måtte shines litt så kantene på felgene trenger et nytt lag med coating. Lurer på å airbrushe dette på, noen som har erfaring med det ? 

 

IMG_1120.thumb.jpeg.6c3003a355d379a6523811d9c15d4784.jpeg

 

IMG_1106.thumb.jpeg.0632f24f792eafcea66ffb70e4f8cb2e.jpeg

 

Dessverre bare iPhone bilder, men 11proén har no blitt tålig bra ? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Sommerhjul er kommet på endelig [emoji7] måtte shines litt så kantene på felgene trenger et nytt lag med coating. Lurer på å airbrushe dette på, noen som har erfaring med det ? 
 
IMG_1120.thumb.jpeg.6c3003a355d379a6523811d9c15d4784.jpeg
 
IMG_1106.thumb.jpeg.0632f24f792eafcea66ffb70e4f8cb2e.jpeg
 
Dessverre bare iPhone bilder, men 11proén har no blitt tålig bra [emoji1] 
Airbrush er gull. Veldig rett frem egentlig

Daglig leder for Blankbil.no
B-kjendis hos Gnukkehjørnet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare kommentere på et fantastisk kult reg nummer ? Hva er storyen bak nummeret? 

Edit: Ser nå i etterhånd at det bare er på et bilde du har ZZ 222222, er i så fall den jeg prater om ?

Endret av Kimpa

entirecar.se - Driver youtube og blogg om detailing, biler og racing på hobby nivå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hjustad skrev (På 17.5.2020 den 14.49):
Stian Nese skrev (På 8.5.2020 den 16.16):
Sommerhjul er kommet på endelig emoji7.png måtte shines litt så kantene på felgene trenger et nytt lag med coating. Lurer på å airbrushe dette på, noen som har erfaring med det ? 
 
IMG_1120.thumb.jpeg.6c3003a355d379a6523811d9c15d4784.jpeg
 
IMG_1106.thumb.jpeg.0632f24f792eafcea66ffb70e4f8cb2e.jpeg
 
Dessverre bare iPhone bilder, men 11proén har no blitt tålig bra emoji1.png 

Airbrush er gull. Veldig rett frem egentlig

Spray på og la det herde eller må man buffe etterpå ? ?
Har kjøpt mer coating for å ta leppene igjen da de har fått litt steinsprut og ikke holdt så godt akkurat der. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kimpa skrev (14 timer siden):

Må bare kommentere på et fantastisk kult reg nummer ? Hva er storyen bak nummeret? 

Edit: Ser nå i etterhånd at det bare er på et bilde du har ZZ 222222, er i så fall den jeg prater om ?

Hehe, var nok bare det ene bilde der det var så gøy regnr ? er ikke så altfor gale, skulle helst hatt 24242 men var litt for sen inn i landet
Har RR på motorsykkelen ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stian Nese skrev (10 timer siden):

Spray på og la det herde eller må man buffe etterpå ? ?
Har kjøpt mer coating for å ta leppene igjen da de har fått litt steinsprut og ikke holdt så godt akkurat der. 

Jepp. Gjorde det med felgene på turboen min. Brukte biltema sin mini kompressor og dyreste airbrush. Funker som faen

Daglig leder for Blankbil.no
B-kjendis hos Gnukkehjørnet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hjustad skrev (3 timer siden):

Jepp. Gjorde det med felgene på turboen min. Brukte biltema sin mini kompressor og dyreste airbrush. Funker som faen

Jepp til at man slipper å buffe eller at man må?
Høres ut som jeg skal prøve dette ? Hvilke kjøpte du på biltema? blir en slik også en trykkjusterer tenker jeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stian Nese skrev (3 timer siden):

Jepp til at man slipper å buffe eller at man må?
Høres ut som jeg skal prøve dette ? Hvilke kjøpte du på biltema? blir en slik også en trykkjusterer tenker jeg

Hele poenget med å sprøyte er jo for å slippe buffing ? Du trenger ikke trykkjusterer om du kjøper den mini airbrush kompressoren

Daglig leder for Blankbil.no
B-kjendis hos Gnukkehjørnet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hjustad skrev (5 timer siden):

Hele poenget med å sprøyte er jo for å slippe buffing ? Du trenger ikke trykkjusterer om du kjøper den mini airbrush kompressoren

Sett noen gjøre det på youtube, så måtte være sikker? lurte på å bruke kompressoren jeg har, men skal se på det. Prøve litt også kanskje få filmet litt også?
Er i hovedsak leppene på felgene, de som har det værst 

Takk for svar ? 

Endret av Stian Nese
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Da har bilen fått seg nye bremser hele veien og ny controller/manifoild til luften ? Bremsene biter sinnsykt godt, gikk for yellowstuff denne gangen, støver også en brøkdel av OEM noe som vi som liker å ha det rent kan trives med ?

IMG_4708.thumb.JPG.e13ee05ad72d31e506966df0640d9439.JPG

IMG_1810.thumb.jpg.eed1ca54118b84cb3f25b893482a4ac8.jpg


Også hadde jeg dette skrekkeksempelet av fugleskitt ? heldigvis ikke noe skade skjedd

IMG_0722.thumb.JPG.5f0e51b24a65dcbb8993dce4ee3c7b66.JPG

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

IMG_5903.thumb.JPG.1a6ee4f80a8b9a94ab0f758e95affad2.JPG

Litt sommervær i Bergen og fått luftet vet og bil ? Fått seg en god vask og et lag med SW shield i påvente av full detailing.
Syntes det er vanskelig å se nytt innhold her inne, og følge med på hva som skjer. Samt lurer jeg på om det er litt rolig med aktivitet her? ?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bruksvilkår til å plassere en lenke til siden med vilkår for bruk