Gå til innhold

Varmtvann til høytrykkspyler


Stian B-L

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg har vært litt på tanken å skaffe meg varmtvannsvasker men dette koster jo en del kroner ? Jeg har sett på litt forskjellige spylere og ser at det står i spesifikasjonen til de fleste høytrykkspylere at dem tåler vanntemperatur på 40 grader, noen er også høyere. Tanken slo meg at jeg kunne jo koblet vannet inn på krana i vaskerommet, men så er det jo veldig vanskelig å vite eksakt hvor varmt vannet er! Kroppstemperatur/lunket vann er jo en grei referanse, men hvis noen pluttselig drar ned i do eller vasker hender så vil temperaturen variere i krana, hvertfall gjør den det her hjemme hos meg.

jeg lurte på om det er noen her som vet om en løsning her? Finnes det en regulerbar varmer som går på diesel eller lignende som kan kobles på hageslange?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du har slangen koblet på I huset så er det snakk om så kortsiktig svingning av temp at det ikke har noe å si. Du har en lang hageslange som fungerer som en buffer på de par sekundene med økt temperatur.

Jeg har en 200 liter vvb som jeg kjører til høytrykken min. Justeres til ca lunket.

Om du velger en dieselbrenner så må du ha servicebehov og en del andre ting i bakhodet :)

  • Liker 1

Daglig leder for Blankbil.no
B-kjendis hos Gnukkehjørnet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg la opp varmtvann på utekrana, og jeg kjører full guffe med kun rent varmt vann. Jeg har målt temperaturen på vannet som kommer ut av krana, og det var på 60°. På både min Kärcher og Kränzle står det at de tåler 60° vanntemperatur.

Så et lite tips er å skaffe en spyler som tåler 60°, og om du velger å kjøre lunket vann inn på den, så slipper du å bekymre deg om noen trekker ned i do osv, for da tåler spyleren det iallefall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bruksvilkår til å plassere en lenke til siden med vilkår for bruk