Gå til innhold

Motovask og shining

Anbefalte innlegg

Vanligvis så "dynker" jeg motor med kaldavfetting, motoravfetting eller lignende. Gir det litt virketid før jeg legger skum på toppen. Jobber så systematisk rundt med detailbørste før jeg spyler av. Starter så bilen, legger plastfornyer på våt motor og lar bilen gå seg gjennomvarm mens jeg vasker resten. Når jeg er ferdig vasket stopper jeg bilen og drar kjapt over med en mikrofiberklut for å ta siste rest av fuktighet og produktrester.

Daglig leder for Blankbil.no
B-kjendis hos Gnukkehjørnet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

KC teerwäsche/ Blankbil X-trem etterfulgt av skum (KC Vorrb). Lar det jobba før eg etter nokre minutt går over å agiterer dritten med detailingbørste. Spyler deretter av med god avstand og lavt trykk. 
Sprayer deretter motorrommet med KC MP medan det fortsatt er vått. Går over med MF for å tørke/fjerne produktrester.

Eigar av Gooselake Detailing ?

Max Protect Certified Detailer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noe man må tenke på ifht vask av motorrommet på en el-bil, eller er det samme fremgangsmåte? Tok motorvask av egen bil i fjor og la på KC Motorplast og ble svært positivt overrasket over holdbarhet samt resultat, så tenker at det må se bedre ut på batteribilen til fruen også [emoji846]
Kommende tema i en av de neste episodene av Gnukkehjørnet som er spilt inn [emoji106][emoji106][emoji106]
  • Liker 1

Daglig leder for Blankbil.no
B-kjendis hos Gnukkehjørnet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 måned senere...

Plast star kan sikkert fungere i motorrom, og gi fin finish. Men det vil kreve mye mer innsats med påføring for å få pent resultat. Har ikke brukt ps i motorrom, men kan anbefale motorplast ihvertfall, lett å få godt resultat. Vil kanskje tro mp er bedre på gummislanger og lignende?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 uker senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Bruksvilkår til å plassere en lenke til siden med vilkår for bruk